Toon posts:

Niet gamen na installatie nieuwe kaart. (asus 4850 1gb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje na de installatie van mijn videokaart. Ik ben van een Nvidea GS8300 overgestapt naar een asus 4850 1gb. Kaart geinstalleerd in het 16x PCI-e slot. Vooraf oude drivers eraf gedonderd en nu de nieuwe erop. Echter kan ik nu geen enkel spel meer uitvoeren. Cod MWI zorgt bijvoorbeeld voor een reboot wanneer ik dit spel opstart. Iemand enig idee, wat hier aan de hand is?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het kan zijn dat je een driver conflict heb vanwege de overstap nvidia ati.. deinstalleer alles eens en haal er een driver sweeper overheen, misschien dat dat helpt, anders is het het beste om een verse install te doen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

lier

MikroTik nerd

Heb je al in de eventvwr gekeken ?
En hoe staat je grafische kaart in apparaatbeheer ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 23:35
Komt op mij over als defecte hardware. Het lijkt er op dat je pc crashed als je 3D aangaat.
Heb je wel je voeding stekker aangesloten op je 4850?

• nedernakker
Nivado schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:19:
Komt op mij over als defecte hardware. Het lijkt er op dat je pc crashed als je 3D aangaat.
Heb je wel je voeding stekker aangesloten op je 4850?
zonder stekker start de pc niet op...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 23:46

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Is je voeding wel up to par? Een 4850 gebruikt een stuk meer power dan een 8300tje.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is 600 watt, dus zou moeten werken, aangezien requirements 450 watt vragen. Misschien dat ik de hulpvoeding vanuit de kaart verkeerd heb aangesloten, die heb ik ingeprikt op een stekker aan het moederbord met ook nog een rood draadje. terwijl de videokaart alleen maar geel-bruin-zwart heeft. overigens crasht de pc niet bij gewoon aanstaan en internetgebruik. Ik gok op een voedingprobleempje, maar waar ik dan in de dubble stekkers van de videokaart in in een hp4300 xw. Sweeper is een goede tip, maar gok ik niet het probleem, maar dat kan nooit kwaad. geen conflict in apparaatbeheer.

Verwijderd

Die dubbele zesaderige stekkers moeten uit je voeding komen, niet vanaf je moederbord.
Je hebt als het goed is ook een verloopje bij je kaart gekregen om van 2x4aderige molexen (hdd stroomaansluitingen) 1x6 aderig pci-e aansluiting te maken.
Zo niet: verloopjes / andere voeding kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha. ik snap mijn probleem al wat beter de 2x3aderige molexen ( Kan dat? of noem je 2x3 gewoon 1x6. het is in ieder 1*6 wat aan de kaart vastzit en 2x3 die in de voeding moeten.) zijn waarschijnlijk verkeerd aangesloten. Maar de voeding (bovenkant/achterzijde) is in staal verpakt. Daar lijk je niets op aan te sluiten. Maar de hulpvoeding hoef je toch alleen aan te sluiten wanneer je basisvoeding niet krachtig genoeg is? en dat leek me wel.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:00:
aha. ik snap mijn probleem al wat beter de 2x3aderige molexen ( Kan dat? of noem je 2x3 gewoon 1x6. het is in ieder 1*6 wat aan de kaart vastzit en 2x3 die in de voeding moeten.) zijn waarschijnlijk verkeerd aangesloten. Maar de voeding (bovenkant/achterzijde) is in staal verpakt. Daar lijk je niets op aan te sluiten. Maar de hulpvoeding hoef je toch alleen aan te sluiten wanneer je basisvoeding niet krachtig genoeg is? en dat leek me wel.
Er is een PCI power plug nodig 1x 6 pins.. Als die niet aan de voeding zit kan je hem zo maken

Afbeeldingslocatie: http://www.cable-trader.co.uk/images/items/PCI%20Express%204%20pin%20to%206%20pin%20power%20adapter.jpg

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Nope, die 1x6 (wat inderdaad 2x3 is) moet uit je voeding komen.
Dat kan doordat je voeding daar gewoon een stekker voor heeft OF middels een verloopje:
Afbeeldingslocatie: http://images.kapaza.com/photos/21600000/21695158.jpg

En nee, deze aansluiting is niet optioneel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.rbmods.com/_En...Asus/4850_Matrix/pic2.jpg

http://www.deskeng.com/Me...400_hp-xw4400-interio.jpg

Zoals je ziet komen uit de voeding (linksboven) niet veel draadjes (HP XW4300) ik snap wel dat ik daar de mods uit het eerste plaatje onderin moet stoppen. Misschien komt het doordat ik een oude autocad pc heb?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dat ding uit de post van xenomorph, die heb ik dus in het moederbord gestopt. in 2 losse viertjes met nog een rood adertje... (wat een noob, maar wil die dingen toch zelf uitvogelen). geen idee hoe ik die inde voeding krijg. maar een verloopje moet je toch ook in de voeding kwijt. een voeding heeft dus altijd een inprikpunt?

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Wat ben je aan het doen?

Dat verloop stekkertje plug je gewoon aan 2 beschikbare molex connectors (meestal die matte witte connectors die uit je voeding komen, waar je normaal je HDD's of DVD spelers mee voorziet van stroom spanning). Vervolgens stop je de zwarte connector in je videokaart, heeft niets met je moederbord te maken.

Dit is een verloopje voor molex naar videokaart PCI-E 6 pin, deze doe je niet in je mobo!

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

die 2 witte kanten moet je aan je voeding aansluiten (hdd aansluitingen inderdaad) en die zwarte moet in je videokaart.
Die 4 pins aansluiting op je moederbord is extra voeding voor je processor.
Als je nou gewoon het boekje van je videokaart leest kan je het allemaal prima nakijken (desnoods online de manual downloaden)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens harstikke bedankt. Ik weet voldoende, ik weet niet of dat het probleem oplost, maar dat zit sowieso niet goed. Ik kon geen molex connectors vinden die uit mijn voeding komen. Dus daar gaan we eerst naar op zoek. En dan een driversweep. En dat moet me een heel eind op weg helpen.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:42:
Ik kon geen molex connectors vinden die uit mijn voeding komen.
? (Laat even weten welk merk voeding je hebt, lees de sticker op de voeding uit)

Zijn deze allen in gebruik dan? Zo ziet een molex connector eruit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Molex_female_connector.jpg/800px-Molex_female_connector.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door 0scar op 26-11-2009 09:22 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

• nedernakker
waarschijnlijk omdat hij een custom pc van een merk heeft zijn de connectoren afgemeten.

er zijn molex splitters, die gaan van 1 vrouwtje naar bv 3 mannetjes. hiermee zou je hem dan kunnen aansluiten.

let wel: kijk even op je voeding voeveel ampere hij kan leveren op de 12 volt lijnen,merk pc voedingen staan er om bekend dat er niet erg veel extra's in de voeding zit dan standaard nodig..

Pagina: 1