Gezien het feit dat er redelijk wat technische forums zijn op GOT is het misschien aardig om een knowledge base te maken aansluitend op veel gestelde vragen, het is niet alleen handig maar voorkomt ook veel ergernis gezien het feit dat minimaal 50% van de vragen op de Techforums al vaker gestelt zijn. Als je nu een search doet op bepaalt onderwerp om te kijken of er al antwoord is kom je vaak wel topics tegen maar kost het veel tijd om een goed antwoord te krijgen, in de knowledge base kan dan de beste informatie eens op een rijtje worden gezet.
Arg wees genadig heer, het spijt mij dat ik geboren ben onder de nederige voeten van uw aansgezichtOp maandag 05 maart 2001 13:34 schreef Gordijnstok het volgende:
Had de vraag ook al eens gepost...
Euh, het kan aan mij liggen hoor, maar is GoT niet een (zelfs interactieve) knowledge base?is het misschien aardig om een knowledge base te maken
Als mensen nu niet de moeite wensen te nemen eens te zoeken zullen ze dat straks ook niet doen... want daar liggen die herhaalde vragen meestal aan, niet zo zeer aan de onvindbaarheid van dingen.maar voorkomt ook veel ergernis gezien het feit dat minimaal 50% van de vragen op de Techforums al vaker gestelt zijn.
Wat de beste info is verschilt voor iedereen, dat hangt helemaal af van het specifieke probleem dat iemand heeft.in de knowledge base kan dan de beste informatie eens op een rijtje worden gezet.
Sorry hoor, maar GoT is al een knowledge base (zoals Onno al aangeeft
).
Als je een vraag hebt dan zoek je eerst, vindt je niks dan stel je hem.. vindt je wel wat.. iedereen blij
Als je een vraag hebt dan zoek je eerst, vindt je niks dan stel je hem.. vindt je wel wat.. iedereen blij
* Harmen Agrees 100% 
Goed idee, ik zat er ook al een poos aan te denken....
Tjah, hoe zet je zoiets op..... veeeel werk.
Goed idee, ik zat er ook al een poos aan te denken....
Tjah, hoe zet je zoiets op..... veeeel werk.
Whatever.
Probeer maar eens op een makkelijke manier iets te vinden met die search, je krijgt 20 topics, dan moet je daar eerst een nuttige van vinden (met de juiste vraag) en dan mag je tussen alle andere zooi het antwoord zoeken. Als je langzaam een K.B. maakt met verschillende categorieen, en daarin vragen en duidelijke korte antwoorden, eventueel met links naar threads die erover gaan, dan heb je veel sneller en makkelijker antwoord op je vraag dan als je het met de search doet (zelfs ik vind het lastig een bepaalde thread terug te vinden).
Geloof me, dat is dus een takke werk.. Het kan wel maar dan moet er een goede structuur achter zitten en een team van wat die-hards. Dit is geen taak voor arjen alleen.. dan hebben we over 1 jaar een overspannen arjen en een KB die nog lang niet af isOp maandag 05 maart 2001 13:57 schreef Tom het volgende:
Valt mee, gewoon een begin maken en langzaam aanvullen, na 2 maanden heb je dan al een aardig gevulde database die je alleen maar hoeft aan te vullen.
Got is wel een soort van K.B, er staat helaas nog veel onzin/foutieve antwoorden in. 
Als we allemaal iets doen, dan is het wel sneller af, dat is zeker.
Als we allemaal iets doen, dan is het wel sneller af, dat is zeker.
Whatever.
Dat weet ik, als de moderator en evt. 2 andere vrijwilligers eraan meehelpen om af en toe wat toe te voegen, dan valt het best mee. Het is ook niet de bedoeling alles tot in detail uit te leggen, maar voor simpele veelgestelde vraagjes.Op maandag 05 maart 2001 14:03 schreef IceStorm het volgende:
Geloof me, dat is dus een takke werk.. Het kan wel maar dan moet er een goede structuur achter zitten en een team van wat die-hards. Dit is geen taak voor arjen alleen.. dan hebben we over 1 jaar een overspannen arjen en een KB die nog lang niet af is
GOT is dus geen Knowledge Base, in een Knowledge base filter je dus de informatie, welliswaar staat er veel informatie op GOT, maar niet echt gesorteert en lang niet in elke Topic word er een juist antwoord gegeven. Overigens is het opzetten van een Knowledge base niet heel moeilijk, het onderhouden ervan kan gedaan worden door een beperkte groep vrijwilligers.
Verwijderd
Ik vind dit echt een enorm goed idee. Je komt op GoT ook ontzettend veel goede tips tegen voor wat dan ook, die je met de search niet kan vinden (zelfs niet met die van Onno
). Als er gewoon een paar mensen zijn die ieder een bepaald forum in de gaten houden en ook de knowledge base aanvullen is het nog geeneens zo veel werk.
Ik wil eventueel wel meehelpen met de knowledge base "onderhouden".
(All your Knowledge base are belong to us
)
Ik wil eventueel wel meehelpen met de knowledge base "onderhouden".
(All your Knowledge base are belong to us
Op maandag 05 maart 2001 15:56 schreef [BoerQ] het volgende:
(All your Knowledge base are belong to us)
In tikkertje!
Whatever.
Verwijderd
Ik ben een die-hardOp maandag 05 maart 2001 14:03 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Geloof me, dat is dus een takke werk.. Het kan wel maar dan moet er een goede structuur achter zitten en een team van wat die-hards. Dit is geen taak voor arjen alleen.. dan hebben we over 1 jaar een overspannen arjen en een KB die nog lang niet af is
Zelfs zo erg dat ik in het weekeinde ook werk en got naast mijn 40 urige werk(lees got)week
Oh ik dacht dat dat normaal wasOp maandag 05 maart 2001 16:25 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Ik ben een die-hard![]()
Zelfs zo erg dat ik in het weekeinde ook werk en got naast mijn 40 urige werk(lees got)week
Dat IS toch normaal :?:?Op maandag 05 maart 2001 16:42 schreef McVirusS het volgende:
Oh ik dacht dat dat normaal was.
Verwijderd
Is het ook normaal dat ik in elke kamer een utp aansluiting heb gemaakt, en zelfs in de slaapkamer (kan ik naast mijn snurkende vriendin nog ff doorwerken) 
en..
Dat ik mijn thermostaat, belichting en keramische kookplaat via mijn pluter bestuur?
en..
Dat ik mijn thermostaat, belichting en keramische kookplaat via mijn pluter bestuur?
Is het dan misschien niet handig om dit boekje online te zetten?
Heb het ook in pocketversie en op CD hoor.. bespaart een aantal mensen alweer een hoop werk..
Heb het ook in pocketversie en op CD hoor.. bespaart een aantal mensen alweer een hoop werk..
Verwijderd
Het probleem ligt hem niet bij de computertermen. Het probleem ligt hem bij de vragen die wekelijks tientallen keren worden gepost, en gewoon zijn op te zoeken in een handleiding.
Verwijderd
Maar het is ook wel interessant om dit te gebruiken los van GoT. Dus als iemand een probleem heeft surft ie naar knowledgebase.tweakers.net en checkt of daar zijn probleem in voor komt. Daarmee trek je een hoop nieuwe bezoekers aan --> $$$
Verwijderd
Ik wilde net zo'n zelfde post gaan posten, maar ik gebruikte de search en vond voor het eerst (beetje overdreven), meteen wat ik zocht. Zoiets als RegExen (iets wat ik nu een beetje (als ik zeg dat ik het helemaal snap krijg ik weer iets diehardsachtig om mijn oren heen geslingerd) begrijp, is een goed voorbeeld wat beter in de FAQ's kan. Een apart systeem voor die knowledge zou dan ook wel beter zijn. Als jullie het niet maken, dan maak ik er als ik tijd heb(over een paar maanden/jaar wel een.
Je hebt zojuist een topic van een jaar gelee gekicked, gefeliciteerd 
Ik denk dat dit onderwerp met Arjen niet echt relevant meer is
Ik denk dat dit onderwerp met Arjen niet echt relevant meer is
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Stel he, iedereen die een topic opent en goed geholpen is, voert zn vraag en het verkregen antwoord even in in de knowledge base. Werkt toch geweldig?
Ja, in de ideale wereld jaOp maandag 29 april 2002 22:17 schreef D302T het volgende:
Stel he, iedereen die een topic opent en goed geholpen is, voert zn vraag en het verkregen antwoord even in in de knowledge base. Werkt toch geweldig?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Het grote struikelblok van een dergelijke database is denk ik het op een serieuse manier vullen en onderhouden ervan.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Waarvan er al een aantal personen dezelfde ideeen geopperd hebben, en hebben laten weten er tijd in te willen steken.Op maandag 29 april 2002 22:29 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Het grote struikelblok van een dergelijke database is denk ik het op een serieuse manier vullen en onderhouden ervan.
Verwijderd
dus laat een groep betrouwbare users elke avond de submissions van de dag doorwerken, zo van Approve/Deny?Op maandag 29 april 2002 22:29 schreef Oscar the Grouch het volgende:
En topics die pas na 3 dagen ofzo een goed antwoord opleveren?Op maandag 29 april 2002 22:40 schreef D302T het volgende:
[..]
dus laat een groep betrouwbare users elke avond de submissions van de dag doorwerken, zo van Approve/Deny?
Ik denk niet dat het echt gaat werken. Misschien is het op kleinere schaal te proberen, bijvoorbeeld alleen in de Softe Goederen groep, maar ik denk dat de motivatie ervoor niet hoog is/snel verdewenen is.
Bv, per subfora een tweetal man/vrouw die op zoek gaan.Op maandag 29 april 2002 23:03 schreef BreadFan het volgende:
...
Gaat dan erg snel, als dan ook de topicstarter een mailtje stuurd naar deze personen of een dezer personen, met de mededeling dat zijn probleem opgelost is.
Die topic kan dan meteen, erbij worden getjabbert.
(topic moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen, oa de vraag en antwoord moeten duidelijk zijn).
Na een zeg eens een maand of 2 a 3, word deze groepje (als die er flauw van is, kan ook eerder) vervangen door een ander groepje.
Met een beetje inzet kom je dan toch al heel ver.
Ik heb een beter idee:
Je maakt gewoon een modknopje extra!
Als je een nuttig topic tegen komt, klik je op dat knopje, en voeg je em toe aan de KB met een DUIDELIJKE titel+vraag zeg maar...
Dat is heel weinig werk dan!
Je zou hier een stuk of 10 mensen (lees: mij) voor aan kunnen stellen (een soort litemods ofzow maar dan anders) Die je kunt vertrouwen (lees: mij
) .... Als je dus een klein tooltje ontwikkeld voor dit soort dingen, spaart het je een hoop tijd uit! 
Dus ik zou zeggen: Femme, aan de slag jongen!
Ow nee, die heeft het al heel druk... sorry
TOM!!! Jij kan devven! Maak jij dat is!
Edit: Als je nou ook een nieuw forum maakt (zoals LA) waar je zinvolle topics kan posten, die de "KB posters" over het hoofd zien.... Das ook handig!
Je maakt gewoon een modknopje extra!
Als je een nuttig topic tegen komt, klik je op dat knopje, en voeg je em toe aan de KB met een DUIDELIJKE titel+vraag zeg maar...
Dat is heel weinig werk dan!
Je zou hier een stuk of 10 mensen (lees: mij) voor aan kunnen stellen (een soort litemods ofzow maar dan anders) Die je kunt vertrouwen (lees: mij
Dus ik zou zeggen: Femme, aan de slag jongen!
Ow nee, die heeft het al heel druk... sorry
TOM!!! Jij kan devven! Maak jij dat is!
Edit: Als je nou ook een nieuw forum maakt (zoals LA) waar je zinvolle topics kan posten, die de "KB posters" over het hoofd zien.... Das ook handig!
Pagina: 1