• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:27
Ik heb hier in m'n kamer 3 posterlijsten hangen in B1 formaat. Nu is het zo dat ik daarin een aantal foto's wil hangen, maar ik kan geen geschikt bedrijf vinden die dat voor mij kan doen. Of ze zijn verschrikkelijk duur (40 euro voor 1 B1 poster :S ), of ze kunnen geen 70x100 printen, maar bijvoorbeeld wel 80x100...

http://www.cbmprinting.nl heb ik al gemaild, ik wacht nog op een antwoord. Ik weet namelijk niet of ze ook voor particulier printen.

Heeft iemand tips, ervaringen of meer info hierover?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De lokale drukker al geprobeerd?

Verwijderd

En een rand van 10 cm extra eraan fotoshoppen om deze daarna weg te snijden?

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06-2025
Profotonet print 70x105 voor €22,50 lijkt me dat je daar wel wat mee moet kunnen, enne perfecte posters op fotopapier!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
http://www.profotonet.nl/content.asp?path=zta8rpm4

(hm, ik moet dus geen post beginnen en dan eerst ontbijt maken voor de kids voordat ik op verstuur druk)

[ Voor 55% gewijzigd door Wijnands op 25-11-2009 07:39 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• TheJVH
cbmprinting.nl heeft inmiddels geantwoord dat zei ook gewoon printen voor particulieren.

Iig bedankt voor de reacties, kan handig zijn als iemand anders er later naar zoekt :) . Ook zal ik wel een ervaring posten met het bedrijf waar ik het nu laat printen (inclusief foto's :P ).

• Triplefox
En ze doen gewoon losse printjes voor €,= p/st???
Prijzen zijn goed ben wel benieuwd naar de kwaliteit als dat wat is kan je nog wel eens een kamertje behangen :P

• TheJVH
Op het moment ben ik iets minder dan 60 euro kwijt voor 3 B1 full color prints. Deze worden dan afgeleverd door hun eigen chauffeur en ik kan gewoon aan de deur betalen :) . De verzendkosten zijn 16 euro, daarmee gaat de prijs dus flink omhoog. 1 losse poster (gesatineerd) kost ongeveer 13 euro inclusief BTW.

Bij profotonet.nl ben je denk ik ongeveer 75 euro kwijt.

Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat. Het opsturen van het juiste bestand was best lastig (CMYK kleuren, JPG van 20 MB), maar volgens hun is dat allemaal goed gegaan.

En ze doen inderdaad gewoon losse printjes van 13 euro per stuk. Je kan ook gelamineerde posters bestellen, die zijn 10 euro per stuk (ongeveer, incl BTW), maar volgens mij zijn gesatineerde mooier.

• Triplefox
Killzone schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:17:

Bij profotonet.nl ben je denk ik ongeveer 75 euro kwijt.
Ja en nu 60 euro maar ik vraag me af of je dat dezelfde kwaliteit hebt, op de site geven ze aan dat het papier geschikt is voor fotoafdrukken, volgens mij dus geen echt fotopapier....
Ben nog steeds benieuwd naar de afdrukken maar eigenlijk lijkt het me gezien de prijs niet echt interessant meer, ik hoop voor je dat het mooi spul is!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Triplefox schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:46:
[...]

Ja en nu 60 euro maar ik vraag me af of je dat dezelfde kwaliteit hebt, op de site geven ze aan dat het papier geschikt is voor fotoafdrukken, volgens mij dus geen echt fotopapier....
Ben nog steeds benieuwd naar de afdrukken maar eigenlijk lijkt het me gezien de prijs niet echt interessant meer, ik hoop voor je dat het mooi spul is!
Wat bedoel je met fotopapier? Ik denk dat ze die maat op een inkjet afdrukken (mooie marge hebben ze als ze daar 60 euro voor durven vragen...) op ... fotopapier. Ik denk dat jij bedoelt dat het geen fotochemisch proces is zoals bij 10x15 afdrukken en zo. Volgens mij zijn de meeste fotoafdrukapparaten ongeveer 50cm breed, dat is de beperkende factor. Daarboven zul je naar inkjet moeten, of als je enkele afdrukken wilt hebben: naar de drukker.

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 10:06

Nic

Vrij

PageFault schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:47:
[...]
Volgens mij zijn de meeste fotoafdrukapparaten ongeveer 50cm breed, dat is de beperkende factor. Daarboven zul je naar inkjet moeten, of als je enkele afdrukken wilt hebben: naar de drukker.
Nee hoor. :-)
De Durst van Profotonet gaat bv. tot 76,2 cm bij 4 meter, op fotopapier, chemisch.
Daarboven wordt het inderdaad moeilijker.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier heb ik een keer een 75x100 poster laten afdrukken.
Mooi op Fuji fotopapier (een foto dus, geen print).
Was toen ik het deed nog via het Kruidvat en was inclusief verzenden €16,64 kwijt.
Zal nu iets meer zijn (kan alleen de verzendkosten nu zo snel niet vinden).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

PageFault schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:47:
[...]

Wat bedoel je met fotopapier? Ik denk dat ze die maat op een inkjet afdrukken (mooie marge hebben ze als ze daar 60 euro voor durven vragen...) op ... fotopapier. Ik denk dat jij bedoelt dat het geen fotochemisch proces is zoals bij 10x15 afdrukken en zo. Volgens mij zijn de meeste fotoafdrukapparaten ongeveer 50cm breed, dat is de beperkende factor. Daarboven zul je naar inkjet moeten, of als je enkele afdrukken wilt hebben: naar de drukker.
nou ja 13 euro per stuk! en 16 euro bezorg valt toch wel mee ?

btw @ ts
let wel op wat voor inkt ze gebruiken bij als er glossy gebruikt wordt. somige zijn niet uv bestending en worden na een jaar opvallend flets

btw cbm ziet er ok uit toch ?
Gelamineerde posters

170 grams

Het papier wordt afgewerkt met een
lamineerlaag voor extra stevigheid en
hierdoor is het minder kwetsbaar voor
vuil en spatwater.

Deze posters worden geprint met solvent
inkten, hierdoor is het 3 jaar
kleurecht en is het UV bestendig.

A0 € 8,50 p.st
A1 € 5,50 p.st
A2 € 4,50 p.st
A3 € 4,00 p.st
A4 € 3,00 p.st

B1 € 7,00 p.st
B2 € 5,00 p.st
ik snap niet je meer met welke prijzen je werkt ...

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 25-11-2009 22:50 ]

Iperf

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Veel van dat groot formaat werk is inkjet op speciaal papier hoor.Anyway, ik ben heel benieuwd naar wat TS van z'n bestelling vind.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• TheJVH
Fish, ik weet niet precies wat je bedoelt met je laatste zin, maar hou er wel rekening mee dat ik nu gesatineerde posters heb, en dat die prijzen exclusief BTW is ;) .

Donderdag krijg ik als het goed is m'n posters binnen, dus ik ben benieuwd!

• PageFault
fish schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:46:
[...]

nou ja 13 euro per stuk! en 16 euro bezorg valt toch wel mee ?

[...]

ik snap niet je meer met welke prijzen je werkt ...
Er werd ergens 60 euro geroepen, dat vind ik veel geld voor zo'n postertje.

Mooie lijst met prijzen die je aanhaalt. A0 gaat nog, maar de A4 prijs heb ik heel hard om moeten lachen.

• TheJVH
Goed ik heb de posters inmiddels ontvangen. Eerste indruk is mwoah mwoah. Het is inderdaad geen fotopapier maar inkjet, wat goed te zien is als je er vlak op staat. Vanaf een afstandje ziet het er wel allemaal goed uit, zeker de lichtere foto's met minder 'vlakken'. Ik zal binnenkort foto's maken, ook als ze in de lijst zitten en zijn opgehangen. Waarschijnlijk komt er ook nog een review aan, zeker voor de volgende is het handig als er ervaringen op internet zijn te vinden.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

interessante info...thx for sharing.

Vraagje: waarom laten ze je het bestand naar cmyk omzetten?

• TheJVH
Schijnbaar werkt de printer met CMYK en niet met RGB :) . Ze kunnen het ook zelf doen, maar dan moeten ze iemand aannemen die daar verstand van heeft. Nu moet je het gewoon zelf doen, en ben je dus ook zelf verantwoordelijk voor de correctheid :) .

• PageFault
Killzone schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:10:
Schijnbaar werkt de printer met CMYK en niet met RGB :) . Ze kunnen het ook zelf doen, maar dan moeten ze iemand aannemen die daar verstand van heeft. Nu moet je het gewoon zelf doen, en ben je dus ook zelf verantwoordelijk voor de correctheid :) .
Steeds meer inkjet printers gebruiken meer dan 4 kleuren en dan is een conversie naar CMYK niet zo heel handig.

Meestal gebeurt de conversie automatisch bij de RIP, in elk geval EFI, Creo en Onyx doen dat zo. Zolang je daar het goede output profiel kiest en de minst beroerde rendering intent, dan komt alles min of meer goed ;)
Pagina: 1