Toon posts:

Partitie tabel herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

long story short: Is er iemand die een programma kent om spanned partities van een dynamische schijf te herstellen?

Een tijdje geleden heb ik een aantal harde schijven in spanning data disk mode. De primaire schijf was opgedeeld in een besturings gedeelte en data schijf gedeelte. samen met een aantal andere schijven had ik er 1 grote schijf van gemaakt.

Na een fout in het OS, heb ik geprobeerd deze te herinstalleren. na wat problemen met dvd media, besloot ik een oude windows 2003 cd uit de kast te trekken omdat het als file server niet uit maakt of het 2k3 of 2k8 is (alleen als oefen/test omgeving). In het installatie scherm van 2k3 zag ik beide partities staan. weliswaar als unknown maar ik dacht, mooi de eerste partitie wissen en daar het nieuwe OS op installeren. overtuigd dat het goed was de 'eerste' partitie verwijderd met als gevolg dat de disk van dynamic naar basic was veranderd zonder partities.

Ik heb alle schijven nu in een andere computer zitten maar ik krijg met de partitie tabel niet hersteld. De afgelopen 2 dagen heeft google mij ook niet veel kunnen helpen. Programma's die beweren dynamic discs te kunnen lezen en herstellen hebben nog geen resultaten opgeleverd, en de schijf terug converteren naar dynamic vind ik op dit moment (heb nog geen onderzoek gedaan naar de gevolgen) te riskant.

Ik heb devolgende software (zonder succes) geprobeerd:

Stellar Phoenix Windows Data Recovery (v4.1.0.0)
Partition Table Doctor (v3.0 & v3.5)
Partition Magic (v8)
Easeus Data Recovery Wizard Professional (v4.3.6)
Power Data Recovery Pro (v4.1.1)
R-studio (v3.0)

Herstel omgeving is Windows 7 Pro

Ik vermoed dat de schijf naar Dynamisch geconverteerd moet worden om de data uit te kunnen lezen, maar weet niet goed of dit de oplossing is. de simple volumes kunnen wel worden gelezen met bovengenoemde software. Easeus is in staat om de spanned volume te zien, maar kan niet bepalen op welke schijf/schijven deze staat en kan ook de tabel niet herstellen.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Met vriendelijke groet,
Wim Janssen

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Herstellen: nee. Recoveren: misschien. Het al zoveel op T.net genoemde dat we intussen sponsoring kunnen vragen GetDataBack. Ik heb het nog niet op deze manier geprobeerd, maar in principe hebben ze ook een versie om RAID arrays te recoveren. Wat jij zegt is uiteindelijk toch een soort RAID (spanning).

[ Voor 35% gewijzigd door YellowOnline op 25-11-2009 09:09 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24
Weet je zeker dat de 2 partities die je zag, niet je 2 fysieke hdd's waren ?

Verwijderd

Topicstarter
Data recovery is misschien een optie, maar volgens jou is het dus niet mogelijk om een dynamic partitie table te herstellen? Basic partities zijn namelijk wel te herstellen volgens bovenstaande programma's

In mijn scans zijn tussen de 20 en 100 partities gevonden op de fysieke schijf ik ben er vrij zeker van dat de simpel volumes herkend zijn. zo het misschien kunnen dat de overige schijven uit de array deze informatie hebben (Ik ben niet zo goed onderbouwd in de technische kan van partitie tabellen)? Zodra er een enkele schijf aanwezig is, is in disc management de complete array te zien incl. de ontbrekende schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een programma die in staat is om spanned dynamic disken te herstellen, maar gezien de kosten en de belangrijkheid van de data, heb ik er voor gekozen om de schijven als basic parities te mounten in een andere schijf (om toch 1 drive letter over te houden).

Het programma wat werkte was DiskPatch.

Bedankt voor jullie moeite