[Windows 7] Elke 10 minuten terug naar desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andr01d
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb een beetje een vreemd probleem, als ik full-screen applicaties draai, switcht mijn PC om de zoveel tijd terug naar de desktop. Dit betekent dus dat als ik iTunes visualisatie fullscreen aan heb staan, deze na een tijdje uitgaat. Ook als ik een game speel gebeurt het, het is dan net alsof op alt+tab gedrukt is. Het gebeurt ongeveer om de 5 of 10 minuten, ik zal het eens precies meten.

Ik gebruik al een tijdje de RC versie van Windows 7, maar dit probleem is zich pas recentelijk voor gaan doen.

Heeft iemand dit ook gehad, of heeft iemand een vermoeden over wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Wat heb je zelf al gevonden? Misschien even een 'System Restore' doen naar een tijdstip voordat dit issue zich voordeedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Heb je onlangs een applicatie of service geinstalleerd die periodiek actief wordt en daarom de desktop naar voren brengt? Ik ben geen Win7 gebruiker, maar je zult toch wel ergens (event log?) terug kunnen vinden wat er gebeurt op die momenten?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Is dat misschien geen actie van de RC, net zoals hij na maart 2010 na 2 uur automatisch afsluit, en na 1 juli helemaal niet meer te gebruiken is?!

Volgens mij waren dat de twee enige dingen, maar misschien hebben ze er nog wat andere fratsen ingestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andr01d
diabolofan schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:13:
Is dat misschien geen actie van de RC,
Volgens mij niet.
TheVMaster schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:14:
Misschien even een 'System Restore' doen naar een tijdstip voordat dit issue zich voordeedt?
Die zet ik altijd uit :D
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben eens gaan proberen 1 voor 1 wat processen af te sluiten in de task-manager, en dan te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Ik heb nu de virusscanner AVG afgesloten (gevaarlijk?) en het is al een tijd lang niet gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb ook al wat aparte ervaringen gehad met fullscreen apps in Win7 (zoals Crysis die altijd overschakelt naar windowed mode). Misschien gaat Win7 wat anders met fullscreen om dan zijn voorgangers?

[ Voor 4% gewijzigd door CherandarGuard op 25-11-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Andr01d schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:29:
Ik heb nu de virusscanner AVG afgesloten (gevaarlijk?) en het is al een tijd lang niet gebeurd...
Niet gevaarlijk hoor, gewoon geen gekke dingen doen. Ik heb zelf ook een poosje zonder virusscanner gedraait en geen problemen gehad.

Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost! Als dat wel het geval is dan zou ik even AVG opnieuw installeren, want het probleem wat jij hebt heb ik zelf nog nooit gehad terwijl ik nu ook AVG (9.0) gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een bekende bug in AVG 9
oplossing: http://forums.avg.com/ww-...=show&id=41015#post_41015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andr01d
Ah perfect! Ik hoopte al dat het zoiets kant-en-klaars zou zijn! Danku zeer! :)
Pagina: 1