Sony CDX GT 730 autoradio vraag.

Pagina: 1
Acties:

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 19:38
Beste mensen,

Een vriend van mij heeft een autoradio besteld, en wil bij deze graag gebruik maken van de functie om de muziek via USB af te spelen. Hij wil graag een USB hdd hiervoor aanschaffen, maar we vragen ons een ding af. Als hij opstart, moet hij dan iedere keer opnieuw alles indexeren? Want bij tientallen GB's zou dit betekenen dat hij dus ook minuten lang moet indexeren. Moet dit dus steeds opnieuw? Of zorgt hij ervoor dat de indexering opgeslagen wordt?

Beetje lullig als hij zo meteen een dure externe hdd koopt, terwijl het beter is om een kleiner stickje te hebben en regelmatig je muziek up te daten.

Google is al geraadpleegd, maar ik zie nergens iets hierover.

Thx in advance! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jokuh op 24-11-2009 23:12 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 14:49
Ik heb een GT410 icm een 2GB USB-stick. Als ik het frontje eraf haal laat ik de stick meestal zitten, lekker makkelijk. Heb er weleens mee zitten spelen en indexeren duurt het kortst als het frontje erop of eraf gaat met de stick erin. Zolang er niks op de stick is veranderd kan hij er tussendoor ook gewoon uitgehaald worden.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:05

DjVe

Hatsaflats!

Niet elke externe hdd werkt op een autoradio....ik zou gewoon een stick met 32 GB kopen en die gebruiken! Bovendien heeft een hdd wel wat te lijden als de ondergrond gaat bewegen/trillen als hij aan het werken is :)

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 19:38
Ok, maar als je zo'n externe hdd beetje inpakt met wat antishock material (beetje creatief knutselen, maar wel ook de temperatuur in de gaten houden) moet dat toch geen probleem zijn.
Peenutzz schreef op woensdag 25 november 2009 @ 02:02:
Ik heb een GT410 icm een 2GB USB-stick. Als ik het frontje eraf haal laat ik de stick meestal zitten, lekker makkelijk. Heb er weleens mee zitten spelen en indexeren duurt het kortst als het frontje erop of eraf gaat met de stick erin. Zolang er niks op de stick is veranderd kan hij er tussendoor ook gewoon uitgehaald worden.
Ik begrijp niet echt goed wat je nou precies bedoeld. Duurt het indexeren nou lang? Of indexeert hij alleen maar wanneer er nieuwe bestanden op de schijf/stick staan?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 14:49
Jokuh schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:57:
Ok, maar als je zo'n externe hdd beetje inpakt met wat antishock material (beetje creatief knutselen, maar wel ook de temperatuur in de gaten houden) moet dat toch geen probleem zijn.

[...]

Ik begrijp niet echt goed wat je nou precies bedoeld. Duurt het indexeren nou lang? Of indexeert hij alleen maar wanneer er nieuwe bestanden op de schijf/stick staan?
Inderdaad, met nieuwe bestanden indexeert hij helemaal opnieuw en begint vooraan met afspelen, album 1, track 1.

Is er niks veranderd dan indexeert hij veel korter dan in het eerste geval en gaat verder met afspelen waar hij de keer ervoor gebleven was, op voorwaarde dat de stick niet verwijderd is geweest met de radio aan. Doe je dat wel, dan indexeert hij opnieuw en begint vooraan met afspelen, zoals in het eerste geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Peenutzz op 26-11-2009 01:00 . Reden: aanvulling ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 13:10

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb nu al 3 jaar een 2,5" HDD in m'n hanschoenenvakje liggen welke via usb is aangesloten op een Kenwood autoradio. Gloof dat het een 20 gig is, met grote disks kan je problemem krijgen dat de usb niet genoeg stroom kan leveren, vandaar dat ik er een kleintje in moest hangen. Volgens mij heb ik er zo'n 15 gig op staan en het inlezen duurd ongeveer 10 sec. Trilingen en warmte heb ik nooit rekening mee gehouden en ben dan ook verbaast dat het diskje nog altijd draaid ;)
Pagina: 1