Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LAN games over wifi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af of het mogelijk was een lan game te spelen terwijl je draadloos ben verboden, op school heb je namelijk geen beschikking tot de bekende UTP kabel (wel, maar dat word dus geblokkeerd door de servers van school...)

en laptop speelt toch wat fijner dan zon €5 muis+tobo combi die ze hier hebben staan :+

ik heb al mijn verbinding opengezet (lan adapters -> sharing), maar dat blijkt niet te werken, help?
ik gebruik win7 ultimate, firewall staat UIT

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
En je connecteert via wifi op...?
Als het het wifi-netwerk van school is, zal het daarop ook wel geblokkeerd worden. ;)
Als het de wifi van iemand anders is, is het niet netjes, maar heb je kans dat het wel lukt :)

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:34
Waarom zit je überhaupt op school te gamen, ik zit er om te leren?
Als wij met iets anders dan school bezig zijn in de mediatheek, worden we dr gewoon uitgezet :S

Daarbij is
1- draadloze verbinding niet zoveel trager dan wired internet, zolang je dichtbij de accespoint zit.
2- de meeste games hebben niet zoveel bandbreedte nodig.
3- het internet op de meeste scholen zo traag op drukke momenten dat je er nog steeds niks aan hebt.

laat maar, dat had niet met je probleem te maken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gammro op 24-11-2009 22:36 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat een rommelige SP, leest wel wat lastig. Het is me ook niet helemaal duidelijk wat je nou wil ?
Bekabeld wordt geblokkeerd.. maar wifi staat open op je school :?
Daarnaast, wat wil je sharen.. je hebt maar 1 verbinding als je wifi connect en verder geen kabel.

edit.. lekker laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 24-11-2009 22:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Natuurlijk is dit mogelijk, onder normale omstandigheden dan. De kans is groot dat een "professioneel lan" zoals jou school verschillende ip ranges heeft voor draadloos en lokaal bedraad, omdat ze willen voorkomen dat iemand met een laptop het netwerk eens even gaat "verkennen" als je begrijpt wat ik bedoel.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Draadloos over het netwerk werkt precies hetzelfde als bedraad. Als je weet hoe je een netwerk game moet instellen werkt dit precies het zelfde als je draadloos bent. Het enige verschil is dat je de instellingen moet maken in je Wireless adapter inplaats van de normale LAN adapter. Verder, als ze over kabel hebben geblokeerd dat je kan lannen zullen ze dit vast ook wel draadloos zo hebben ingesteld. ;)

Daarnaast is gamen op school gewoon stom. Ga wat zinnigs doen met je tijd, je pest alleen jezelf er mee.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik neem aan dat je tegen iemand anders over wifi wil spelen? Zet dan een adhoc verbinding op naar elkaar en het is alsof er een kabel tussen hangt.
Borgoth schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:53:
Daarnaast is gamen op school gewoon stom. Ga wat zinnigs doen met je tijd, je pest alleen jezelf er mee.
Niemand kan van 8:30 tot 16.00 100% productief zijn. Daarom bestaan er ook pauzes en dat soort dingen.

* Gizz gamed regelmatig met zijn leerlingen in een pauze of aan het eind van de dag :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Of koop ergens 2e hands een dedicated game router, wel een router waar een dhcp server in zit en zo, dus, op school ding in het stopcontact, connecten naar dat netwerk en gamen maar ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:01:
Of koop ergens 2e hands een dedicated game router, wel een router waar een dhcp server in zit en zo, dus, op school ding in het stopcontact, connecten naar dat netwerk en gamen maar ;)
serieuze suggesties graag ;)

het probleem is dat je met een utp kabel een verbinding kan maken met het netwerk, draadloos wel (slechte school waar dat niet kan....)
hoe zorg ik ervoor dat de wifi zich gedraagt als een LAN verbinding, zodat je wel kan gamen (alleen in de pauzen uiteraard...)

voor de duidelijkheid, op de computers van school werkt het WEL, en als ik op zo'n pc ga werkt het gewoon, maar ik zou graag mijn laptop gebruiken

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ad-hoc / adhoc is het magische woord wat jij zoekt.

Daarmee kun je een draadloze netwerkkaart instellen als accespoint, en een andere PC / Laptop laten verbinden.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Hoezo denk je dat het niet serieus bedoelt was dan ? het lijk mij juist ideaal, heel simpel, alleen stroom nodig, niks moeilijks met instellingen en ad hoc en zo. O-)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ahaa

maar dat is toch wat hetvolgende vinkje doet? (1e scherm)

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/7439/wireless.png

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:08

Standeman

Prutser 1e klasse

Ook mogelijk dat er via WIFI meer poorten dicht zitten dan via LAN omdat WIFI een wat meer publiek karakter hebben dan de werkstations die via LAN lopen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 23:02
Helaas, volgens mij werkt dat 'vinkje' de andere kant op: computers die (bedraad) connected zijn met je laptop kunnen gebruik maken van de wireless connectie, niet andersom...

Ik heb pas wel onder Linux aan de gang gekregen dat de computer met wireless card als router werkt, maar ik heb zo even geen Win7 bij de hand om met je mee te zoeken.

Het principe:
1: Je moet je WIFI laten luisteren zodat anderen aan hem kunnen connecten (normaal: hij meldt zich aan de router om te connecten)
2: Je moet een service aan de WIFI hangen zodat signalen die binnen komen ook daadwerkelijk worden afgehandeld.

Kortom: je moet iedereen achterom laten kijken... Ik denk dat het makkelijker is om zelf even een (draadloze) switch mee te nemen...

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16
Ik weet niet of het nog nodig is om te reageren, maar:

Was het niet zo dat (omdat er zoveel pc's aangesloten zijn) er meerdere netwerken aanwezig zijn, en dat het WiFi netwerk daar niet direct op aangesloten is? Zo is het namelijk ook bij ons op school, in 1 lokaal zou je met elkaar kunnen gamen, maar veel verder dan buiten het lokaal kom je niet.

Tenminste, ik denk dat je met je mede klasgenoten die op de computers van school zitten wilt gamen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rickz op 27-11-2009 18:14 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Verwijderd

Topicstarter
klopt

ik ben namelijk de enige met een degelijke laptop (that is, een die in <1 min opstart..)
niet dat de schoolPC's zo slecht zijn (tenminste 1280*1024 resolutie), maargoed..

mocht iemand nog een oplossing hebben houd ik mij aanbevolen
Kortom: je moet iedereen achterom laten kijken... Ik denk dat het makkelijker is om zelf even een (draadloze) switch mee te nemen...
dat gaat niet lukken, de beheerders vinden het niet leuk als je ff 5 kabels gaat lostrekken :X
er is namelijk maar 1 laptop, die verbinding maakt met een router die indirect is aangesloten op de PC's (probably)
Pagina: 1