Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data recovery - teruggehaalde bestanden onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb een externe harde schijf (aangesloten via usb, geformateerd in FAT32) waar data van is gewist. Ik heb twee pogingen gedaan om de gewiste data terug te vinden, met het programma Stellar Phoenix FAT Data Recovery en met het programma Get Data Back. Beide vinden alle verloren bestanden en ik kan met beide de bestanden ook kopiëren naar een andere locatie.

Eenmaal teruggehaald kan ik de bestanden echter niet openen. Van sommige bestanden had ik nog een origineel zodat ik de originele en teruggehaalde versie met elkaar kon vergelijken. De omvang van de teruggehaalde bestanden is precies gelijk aan die van het origineel, maar dus toch niet te openen.

Het geldt voor alle bestanden en bestandsformaten, dus jpg, txt, doc en andere soorten. Iemand enig idee of ik de teruggehaalde bestanden op een of andere manier kan herstellen of dat er een programma is waarmee ik ze in leesbare vorm van de externe harde schijf kan halen?

P.S. Ik heb een jpg nog even in een HEX-editor geopend en daarin was de inhoud van de teruggehaalde versie heel anders dan van het origineel. De inhoud was zelfs geheel anders, er was geen byte hetzelfde. Ik heb in de editor nog de optie 'Bytes omdraaien' geprobeerd, maar ook dat gaf niet het gewenste resultaat.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:29:
[...]
Eenmaal teruggehaald kan ik de bestanden echter niet openen.
  • wat doe je? Beschrijf de handelingen.
  • welke exacte foutmeldingen krijg je? Wat doet jou concluderen dat je de bestanden niet kan openen?
[...]
P.S. Ik heb een jpg nog even in een HEX-editor geopend en daarin was de inhoud van de teruggehaalde versie heel anders dan van het origineel. De inhoud was zelfs geheel anders, er was geen byte hetzelfde. Ik heb in de editor nog de optie 'Bytes omdraaien' geprobeerd, maar ook dat gaf niet het gewenste resultaat.
Het ziet ernaar uit dat alleen de verwijzigen (filenamen, directory-entry's) zijn teruggehaald, maar dat op de plaats van de data al wat anders was geschreven (en dat de originele data is overschreven).