Zwart beeld bij Furmark fullscreen of afsluiten game

Pagina: 1
Acties:

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Volgens mij heb ik mijn post eerder op een verkeerde plek gestart, vandaar hier:
darkcarlaza schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:09:
Telkens als ik een game sluit, of andere 3d apps sluit (FurMark etc.) kom ik niet terug op mijn desktop maar blijft het beeld zwart.

Ik hoor nog de achtergrond geluiden van b.v. Dragon Age: Origins, het lijkt alsof deze dus niet goed afsluit. Dit alleen bij Full-screen, gamen in window-mode werkt prima, net als FurMark.

Ik heb mijn ATi 4770 Win 7 x64 drivers van 9.10 naar 9.11 gebracht, geen resultaat, ook terug naar b.v. 9.9 is geen oplossing.

Ctrl-Alt-Del helpt niet, Alt-Tab niet, Appeltje(Win)-D ook niet.

Een meuk aan zoek queries hielpen mij niet verder, mijn hoop is gevestigd op de kennis van jullie.
Edit 25-11:

Nogmaals drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, DX update, Power Options in control panel op high performance en balanced en power saver gezet, Aero aan/uit, nog steeds geen oplossing.

Is er echt niemand die hier een idee over heeft?

De problemen zal ik nog iets duidelijker uitleggen.

Furmark: Alle settings in fullscreen geven zodra ik op 'go' klik een zwart scherm. In Windowed mode werkt het echter prima, al valt mij wel op dat Furmark eerst een seconde een zwart schermpje toont, voor de benchmark daadwerkelijk start, maar in windowed mode werkt het verder prima.

Games: Als ik b.v. Dragon Age start, gaat alles prima, het spelen geeft geen enkel probleem. Zodra ik echter het spel sluit via de normale ingame Exit kom ik niet terug op de desktop, heb beeld blijft gewoon zwart, de achtergrondmuziek van het spel blijft spelen.

Futuremark: Zwart beeld bij het sluiten, de benchmark draait verder prima.

Het probleem lijkt mij dus de switch van 2d naar 3d en in games andersom. Ook als ik bijvoorbeeld in Dragon Age mijn Online Profile wil bekijken, dan wil het spel dus Opera starten, maar ik krijg een zwart scherm. Resultaat is dat ik iedere keer mijn pc opnieuw op moet starten.

Ik heb gezocht naar oplossingen, maar mensen komen alleen met driver update wat dus niet helpt, ook kan ik niets vinden wat vergelijkbaar is met mijn probleem op fora. Mijn CPU/Mem etc op stock settings gezet, nog lager geklokt, hoger geklokt, meer/minder voltage, allemaal geen enkel resultaat. Memtest geslaagd, stresstesten via Orthos gaat foutloos, browser, muziekjes luisteren, film fullscreen kijken, dat gaat allemaal prima. Ik weet het echt niet meer, maar elke keer mijn pc opnieuw opstarten is ontzettend vervelend.

[ Voor 51% gewijzigd door darkcarlaza op 25-11-2009 19:38 . Reden: Meer uitleg ]

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Kickje, het probleem bestaat nog steeds.

Kleine update:

Ik heb eerst een oplossing gevonden in de 'Upgrade' optie van de Win 7 DVD, kiezen voor Install -> Upgrade. Ik kon hierna weer Furmark fullscreen draaien, zonder drivers up te daten van ATi.

Gister heb ik 3dmark vantage geïnstalleerd, met Rivatuner mijn GPU op 868 core, 1000 Mem gezet, en damn, weer een zwart beeld zodra ik Vantage of Furmark fullscreen draai... Terugclocken, uninstall Vantage én Rivatuner, alles geen resultaat.

Ik kom er echt niet meer uit en begrijp niet waar het probleem ligt. Graag hulp plz.

Edit: Probleem opgelost!

Wat ik heb gedaan is het volgende: in Software heb ik de C++ 2008 verwijderd, deze werd geïnstalleerd door 3dmark Vantage. Ook heb ik de nVidia Physix verwijderd samen met de ATi drivers. Vervolgens Driver Sweeper na een reboot, en weer ATi drivers geïnstalleerd na weer een reboot.

Ik ga het probleem reproduceren, zodat ik zeker weet dat Vantage het probleem is geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door darkcarlaza op 04-12-2009 17:55 ]