[W7] 5.1 out via SPDIF

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ha!

Google helpt me niet, misschien jullie wel!

Ik heb een toslink kabel liggen vanaf m'n moederbord (ALC885 codec) naar m'n reciever (Z-5500). Nou krijg ik heul mooi 5.1 geluid bij AC3/DST films via passhtrough, maar bij games, ho maar. Stereo and that's it. Nou weet ik best dat ik geen echte geluidskaart heb, maar er moet toch een oplossing zijn die zes kanalen kan omzetten naar een gecodeerd signaal? Iets als soundflower voor osx, maar dan voor Windows 7.

Iemand een suggestie?

Bij voorbaat dank!

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even zoeken of je geluidskaart upscaling ondersteund en anders op je Z-5500 de PLII Music/Movie setting kiezen en kijken of dat geluid over alle 5.1 kanalen geeft.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Wiethoofd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:26:
Even zoeken of je geluidskaart upscaling ondersteund en anders op je Z-5500 de PLII Music/Movie setting kiezen en kijken of dat geluid over alle 5.1 kanalen geeft.
Dat is een soort van geemuleerd geluid, ik wil the real thing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je the real thing wilt moet je 5.1/AC3 audio gaan downloaden :Y)

Zelfs met m'n X-fi heb ik geen echte 5.1 bij m'n MP3'tjes, die worden wel keurig upscaled, maar het is geen echte 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
MP3's worden ook vatsgelegd in stereo, maar bijvoorbeeld geluid in games is over 3.5mm jacks wel 5.1, maar via toslink 2.0 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://forums.gametrailer...-1-speakers---124-/900257 kwam ik tegen met [google=toslink 5.1 ingame], zelfde setje en een mogelijke oplossing er bij, kan je even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Simpelste oplossing is om je speakers analoog aan te sluiten. Dit zou wel surround sound moeten geven.

Andere oplossing is een geluidskaart kopen die naar DD of DTS kan encoderen, dat noemen ze DD live of DTS connect.
Pagina: 1