Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar boot probleem na het plaatsen van een nieuwe video kaart(ASUS Radeon 5770 1024MB Voltage Tweak).

Systeem:
AMD X2 5000+
4gb Kingston 800Mhz DDR
M2N-SLI met nieuwste BIOS(ver1002)
1x SATA 500gb
1x IDE 160GB
1x IDE DVD-RW
650Watt Spire Jewel

Omdat ik wat meer grafisch geweld wilde heb ik mijn Radeon 3400 vervangen door een ASUS Radeon 5770 1024MB Voltage Tweak maar nadat ik deze kaart erin had geprikt duurd het ongeveer 2mins voordat de POST komt. De lampjes van mijn dvd drive blijven knipperen en die kan ik ook niet open doen tijdens deze 2min. Verder lijkt het systeem in deze tijd verder niets te doen. het duurd alleen 2minute voordat de POST verschijnt en daarna werkt het systeem ook probleemloos zonder crashes, vastlopers ed. Als ik mijn oude Radeon er weer inzet start het systeem echter wel direct op.

wat ik al probeerd heb:
* 450watt voeding vervangen door een 650watt
* Geflasht naar de nieuwe bios(ver1002)
* Alles afgekoppelt(dvd, hd's) zonder resultaat
* alle stekkers nagekeken, maar alles zitgemonteerd, ook dat extra voeding op de video kaart.
* Ik heb 2 DVI uitgangen, maakt geen verschil welke ik gebruik
* Kaart in andere PCI-e slot gedaan

opzich is het dus niet erg, maar het is wel heel irritant dat het nu ongeveer 5mins duurd voordat ik uiteindelijk m'n pc kan bedienen. heb al veel op google gezocht en got maar kan geen oplossing vinden. hopelijk hebben jullie een oplossing.

gr,
wout

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Hm, het ziet er naar uit dat je de gebruikelijke verdachten inmiddels wel redelijk hebt uitgesloten.
Ik zou toch een hardwarefout vermoeden, aangezien je POST juist daar op controleert en hij daar op lijkt te blijven hangen.
Die fout zou ik dan ook zoeken in je mobo of je nieuwe kaart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:17:
* 450watt voeding vervangen door een 650watt
450 Watt? 650 Watt?
Het gaat niet om een stikkertje van hoeveel Watt, neem nu de Spire Jewel van 650 Watt, er zijn genoeg 500 Watt voedingen te vinden die een zwaardere PC aan kunnen...
* Kaart in andere PCI-X slot gedaan[/i]
Jouw mobo heeft geen PCI-X slot en je videokaart past niet in een PCI-X slot. ;)
opzich is het dus niet erg, maar het is wel heel irritant dat het nu ongeveer 5mins duurd voordat ik uiteindelijk m'n pc kan bedienen. heb al veel op google gezocht en got maar kan geen oplossing vinden. hopelijk hebben jullie een oplossing.
Waarschijnlijk ligt het aan je videokaart. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord lijkt me stug omdat het met de oude video kaart feilloos werkt.

En de video kaart werkt verder ook prima, en heb nergens storing of atrifacts o.d.
neem aan dat het een andere oorzaak heeft.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Dat iets werkt wil niet zeggen dat er niks mee mis is. Idealiter zou je de videokaart eens in een ander systeem moeten testen.

Verwijderd

Topicstarter
schijnt dat er veel meer mensen zijn met het zelfde probleem met deze video kaarten(5750 / 5770), en dan hebben ze nog allemaal verschillende moederborden.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18074759

veel voorkomend probleem dus :s

iemand misschien nog suggesties/ideeen o.i.d. wat ik zou kunnen proberen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 23:11 ]

• PowerEngine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 14:21
ik zou niet weten. misschien is er garantie voor. dan kan je m terug sturen en een nieuwe ontvangen. ik zou dan gewoon even je shop bellen.

niet geschoten is altijd mis;)

Verwijderd

Topicstarter
ga dat idd ook doen en om een vervangende kaart vragen.

bedankt voor jullie reacties! :)

Verwijderd

Topicstarter
kaart omgeruilt voor een HIS.

weer hetzelfde.. wat blijkt nou? mobo-slot ondersteunt geen PCIe 2.0. maargoed hij doet het afgezien het booten prima dus moet ik het maar ff zo doen. haal ik binnenkort wel keer upgrade setje.

bedankt voor jullie reacties!

gr

Verwijderd

Je bedoelt het mobo heeft geen PCIe 2.0 sloten hij ondersteund namelijk wel gewoon PCIe 2.0 videokaarten. ;)
Pagina: 1