Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Web)applicatie om kennis vast te leggen

Pagina: 1
Acties:

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:22
Hoop dat dit het goede (sub)forum is.

Ik probeer al een tijdje een handige applicatie te vinden waarin ik op een snelle en prettige manier kennis in kwijt kant. Het moet een webapplicatie zijn met een goed doordachte interface.

Ik heb ik de praktijk erg vaak situaties dat ik "even" een simpel scriptje of commando gebruik om iets op te lossen. Dit soort gegevens zou ik graag op een snelle en nette manier vast willen leggen zodat ik het later weer terug kan vinden. Ik wil overal waar in internet heb makkelijk kennis kunnen "dumpen" in de applicatie.

Ik heb gekeken naar Wikimedia, maar vind het eigenlijk een te logge applicatie en hij is zeker niet gebruikersvriendelijk vind ik.

Wat gebruiken jullie zoal?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Verwijderd

dokuwiki, is een lichtgewicht wiki met losse bestanden.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Mediawiki is een heel fijn framework voor het opzetten van documentatie op de lange termijn, maar voor 'even snel' inderdaad zeker niet ideaal.

Uit de documentatie van Docuwiki kan ik niet zo direct opmaken dat het sneller is met invoeren dan b.v. Mediawiki, maar het is de moeite van het proberen waard lijkt me, gezien de features.