Beste medetweakers,
Voor een klant heb ik vandaag een PC gebouwd. Met op zijn verzoek z'n oude harde schijven (2x 80 GB WD (IDE P-ATA)).
Toen ik de pc wilde opstarten om de drivers etc te installeren wilde hij niet booten.
Na verschillende hdd switches en veel mogelijkheden met Master/slave, boot mogelijkheden etc. is dit de conclusie:
Beide WD schijven: wil niet booten
Mijn schijf: alles werkt perfect
Mijn schijf en die andere twee: Boot vanaf mijn schijf en de andere twee werken gewoon en kan ik zien en in.
Mijn andere schijf erbij: doet het ook nog.
En als ik beide schijven zonder de mijne in mijn systeem prik gebeurt er helemaal niets.
Beide schijven in mijn systeem en de twee van mij in mijn systeem: mijn twee schijven werken en de andere twee niet.
Nu ligt het trouwens niet aan de instellingen van welke hij moet booten, daar ben ik ook al mee bezig geweest.
Verdere specs:
PC klant:
AMD PhenomII x4 945 energy efficient
Gigabyte MA785GT- UD3H
2x1 GB DDR3 1333 Team Elite (CAS 9)
en dus die twee bovengenoemde schijven (de rest doet er niet toe denk ik zo)
En de mijne
Intel Q9550
Asus P5Q Pro
2x2 GB DDR2 800 GEiL
2x1 GB DDR2 800 King. Value
2x Samsung Spinpoint t166 320GB.
Moet ik alles van de bootschijf klonen op een nieuwe schijf doen?
Bij voorbaat dank
Voor een klant heb ik vandaag een PC gebouwd. Met op zijn verzoek z'n oude harde schijven (2x 80 GB WD (IDE P-ATA)).
Toen ik de pc wilde opstarten om de drivers etc te installeren wilde hij niet booten.
Na verschillende hdd switches en veel mogelijkheden met Master/slave, boot mogelijkheden etc. is dit de conclusie:
Beide WD schijven: wil niet booten
Mijn schijf: alles werkt perfect
Mijn schijf en die andere twee: Boot vanaf mijn schijf en de andere twee werken gewoon en kan ik zien en in.
Mijn andere schijf erbij: doet het ook nog.
En als ik beide schijven zonder de mijne in mijn systeem prik gebeurt er helemaal niets.
Beide schijven in mijn systeem en de twee van mij in mijn systeem: mijn twee schijven werken en de andere twee niet.
Nu ligt het trouwens niet aan de instellingen van welke hij moet booten, daar ben ik ook al mee bezig geweest.
Verdere specs:
PC klant:
AMD PhenomII x4 945 energy efficient
Gigabyte MA785GT- UD3H
2x1 GB DDR3 1333 Team Elite (CAS 9)
en dus die twee bovengenoemde schijven (de rest doet er niet toe denk ik zo)
En de mijne
Intel Q9550
Asus P5Q Pro
2x2 GB DDR2 800 GEiL
2x1 GB DDR2 800 King. Value
2x Samsung Spinpoint t166 320GB.
Moet ik alles van de bootschijf klonen op een nieuwe schijf doen?
Bij voorbaat dank