Windows 7 - externe HDD Toshiba

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een nieuwe pc met Windows 7. Ik had mooi een back-up van mijn data gemaakt op mijn externe harde schijf, een Toshiba USB 2.0 USB. Ik kan er alleen nu niet meer bij!

In systeembeheer staat hij keurig onder schijfstations.
Als ik hem aan zet, komt er een icoontje van een cd-speler te staan in de verkenner.
Als ik hem aan zet, dan krijg ik eenmalig het schermpje van het wachtwoord te zien. Als ik vervolgens het wachtwoord in typ, dan zegt hij het volgende:

INI ingevoerde gegevens zijn niet gelijk aan elkaar. Kijk na of het INI bestand correct is ingevoerd. L:\ONSPCCDH.INI

Vervolgens kan ik niet nogmaals het schermpje met het wachtwoord oproepen, dan moet ik de externe schijf opnieuw aan en uitzetten.
Wachtwoord wijzigen kan ik wel, maar dat helpt ook niet.

Kan iemand mij raad geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het is dus met een wachtwoord beveiligde hardeschijf? Je zegt dat je wel het wachtwoord kan wijzigen, hoe doe je dat dan? Is de L:\ drive dan ook de driveletter waaronder hij normaal te openen was?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de verkenner op de externe harde schijf klik, krijg ik allerlei bestanden te zien, waaronder ONSPCPRT.EXE. Als ik dit aanklik, krijg ik een schermpje waarin ik mijn wachtwoord kan wijzigen.

Een ander bestandje, ONSPCLCK.EXE, is voor het schermpje van het wachtwoord. Maar dat kan ik nu ook niet meer aanklikken. Ik moet de externe schijf uitzetten (met een knop op de Toshiba), en dan krijg ik pas het wachtwoord-scherm.

En nee, op mijn oude pc (windows xp) zat de externe schijf op E:\, niet L:\. Op deze pc heb ik de twee interne harde schijven op c: en d: zitten, en de dvd-speler op e: en de dvd-brander op f:.
Zou dat er mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik weet niet hoe die Toshiba software werkt of waar je de hd vandaan hebt, kun je niet contact opnemen met de winkel of support van Toshiba hiervoor? Ze zullen vast een recovery manier hebben hiervoor...

https://powershellisfun.com