Fabrieksgarantie externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01 15:05
Hallo beste mensen ;).
Ik heb een tijd geleden een Externe hard schijf van lacie gekocht bij de mediamarkt.
Waarna ik hem heb aangesloten en toen bleek dat er al problemen mee waren(hij werd door de pc wel herkend maar ik kon er geen bestanden naar toe schrijven).

Toen dacht ik troubleshoot later wel een keer want ik was die week heel druk, het lukte me niet om het probleem op te lossen. Dus ik bracht hem terug naar de mediamarkt waar ze hem zouden opsturen naar Lacie,waarna ik hem 3 weken later kon ophalen.

Maar toen bleek dat hij het nog steeds niet deed. Toen wou ik hem weer terugbrengen naar de mediamarkt alleen toen bleek dat ik het bonnetje kwijt was( i fail :P) en ik had hem contant betaald dus ze konden niet via mijn pinpas controleren of ik daar iets gekocht had.

Dus toen dacht ik haal gewoon die 3,15 inch harde schijf uit de case en stop hem in mijn kast. Toen heb ik dat gedaan alleen toen bleek dat dus de harde schijf kapot was want ik had nog steeds last van dezelfde symptonen.

Nu is mijn vraag aan jullie, kan ik hem dan niet gewoon opsturen naar hitachi? want er staat ook een datum op namelijk: FEB - 2009 en dus valt hij nog binnen de garantie periode?

Sorry nog als er grammatica/spelling fouten inzitten ik heb echt mijn best gedaan ;).

Alvast bedankt,
Voxyn

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
HD's uit externe HD's zijn vrijwel altijd echte OEM-schijven, waarbij de fabrieksgarantie is afgekocht. Je zult dus voor de garantie altijd bij de OEM'er(lees Lacie) moeten zijn.
Waarom hadden ze overigens je bon nodig? Ze konden toch gewoon de gegevens van de vorige reparatie opvragen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Meestal kun je oem schijven niet rechtstreeks ter reparatie aanbieden bij de fabrikant, maar je kunt het iig even checken op de site: http://www.hitachigst.com/portal/site/en/support/warranty/

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Waarschijnlijk heb je pech. Die schijf die jij hebt is zeer waarschijnlijk een OEM schijf en dan geeft vaak niet de fabrikant, maar de afnemer van de schijf de garantie. Je zou dus bij lacie moeten zijn. Je kunt het altijd even proberen of ze de schijf willen repareren, maar ik denk van niet. Wilden ze bij lacie ook niet rechtsteeks het ding repareren als jij het serienummer had ofzo?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Je hebt uiteindelijk alleen te maken met de Mediamarkt, want dat is de partij die jou de hdd geleverd heeft. Je kan natuurlijk best even een mailtje naar Lacie of Hitachi doen om te informeren naar de garantiebepalingen. Wellicht staat dat ook op hun websites. Zoek dat eerst maar eens op. Een dergelijke vraag op tweakers stellen levert je nooit een 100% goed antwoord op.
Je kan nou eenmaal moeilijk tegen Hitachi of Lacie zeggen: "Ja, maar op tweakers zeggen ze dat jullie garantie moeten geven".
Daarnaast is het hier op GoT nog altijd regel dat je zelf in ieder geval moeite hebt gedaan om op een antwoord te komen. Ik zou * Nielson dan ook maar heel erg dankjewel zeggen als ik jou was ;) Dat had je zelf op moeten zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Barleone op 24-11-2009 22:01 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 doet even een kleine titelfix, zo dekt het iets meer de lading :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Van Lacie of MediaMarkt krijg je waarschijnlijk geen garantie meer omdat je het apparaat hebt geopend. Daardoor kun jij niet meer aantonen dat de kapotte Hitachi schijf ook echt de oorspronkelijke schijf is uit die Lacie. Jij moet nu gaan bewijzen dat jij niet de goede schijf met een andere kapotte hebt verwisseld.

Tenzij het natuurlijk mogelijk is om het ding weer zodanig dicht te schroeven dat het niet te achterhalen valt dat hij open is geweest, maar vaak zit er een soort verzegeling op dat soort apparaten.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Tenzij Lacie kan nagaan welk serienummer de harddisk had die in de behuizing is gefabriekt. Als die nog steeds matchen klopt het toch?
Maar misschien kunnen ze dat niet nagaan, Verbatim kan dat bij hun producten in ieder geval niet.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens mij worden al deze apparaten door machines in elkaar gezet, dus dan lukt dat inderdaad niet zo gemakkelijk.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1