Problemen delen printer na vervangen printer

Pagina: 1
Acties:

• scoobman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 13:02
Collega GoT'ers...

Ik loop tegen een vervelend probleem aan waarvan ik hoop dat iemand mij hier hulp in kan bieden...

Als eerste, ter info, de connectie tussen de onderdelen: Mijn PC hangt ( bekabeld ) keurig aan een LAN-poort van mijn Netgear router. Mijn vrouw maakt draadloos verbinding met dezelfde router. Werkt probleemloos. We kunnen keurig in elkaars mappen en totdat ik mijn nieuwe printer aansloot ( op mijn systeem ) was het delen van de printer ook geen probleem.

Onlangs heb ik Windows 7 ( 64-Bit ) geïnstalleerd, mijn vrouw werkt met Vista 32-Bit. In de oude setting waren er dus geen problemen. Ook na installatie van Windows 7 was het nog steeds mogelijk om de printer te delen. Het ging hier om een HP Deskjet, aangesloten dmv USB.

Gisteren heb ik mijzelf getrakteerd op een Samsung CLP-315 Laserprinter en nu is het gebeurd met het delen van de printer...

Zowel PC als Laptop staan in dezelfde werkgroep. Op mijn Win7 PC staat het delen van printers ingeschakeld en beveiliging met wachtwoord uitgeschakeld. Middels het config-scherm heb ik ook het x86 stuurprogramma laten installeren. Wanneer ik de laptop van mijn vrouw laat zoeken naar beschikbare printers dan wordt mijn laserprinter ook direct gevonden en geïnstalleerd. In het overzicht van beschikbare printers op mijn vrouw haar laptop verschijnt de printer ook keurig ( als standaardprinter ) en de status is 'online' De nieuwe printer is overigens ook dmv USB aangesloten en beschikt helaas niet over een netwerkaansluiting...

Echter... Wanneer ik vanaf haar laptop iets probeer te printen gebeurt er niets...

Enige wat er dus in feite is veranderd: oude printer eraf, nieuwe erop.

Iemand enig idee waar ik de aard van het probleem moet zoeken?

Mvgr,

Scoob

[ Voor 3% gewijzigd door scoobman op 24-11-2009 21:38 . Reden: Typo ]

Just an average guy...

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk zit ze nog met de drivers van haar oude printer waardoor ze niet kan printen. Kijk even of deze eventueel worden meegegeven door de nieuwe printer of het x86 & x64 aanstaat dit wel wel eens problemen geven.

Maar even terzijde wat gebeurd er als ze probeert te printen, eventuele foutmelding of blijft het bestand in de wachtrij staan?

• scoobman
Er gebeurd niets... Geen foutmelding en ook in de wachtrij blijft niets staan. Haar laptop reageerd alsof er gewoon een goede print is verstuurd.

Btw: op haar laptop heeft ze geen eigen printer... Printen verliep altijd via mijn printer

In alle eerdere situaties ( Vista 32 icm Vista 64 en later Vista 32 icm Win7 64 ) verliep printen dus probleemloos via de oude HP printer

EXTRA INFO: Zojuist op de laptop de oude HP stuurprogramma's verwijderd en gecheckt of de laptop inderdaad beschikt over de x64 drivers van Samsung. Ja dus... Wanneer ik probeer te printen krijg ik de foutmelding "De ingang is ongeldig"

Korte google-zoektocht gaf als mogelijk oplossing dat de sharenaam te lang was. Heb voor de zekerheid sharenaam veranderd ( nu zonder spaties oid ) en vervolgens printer verwijderd en weer opnieuw laten zoeken. Probleem is helaas gebleven....

[ Voor 85% gewijzigd door scoobman op 24-11-2009 22:50 . Reden: Extra info added ]

Just an average guy...

• scoobman
Problem Solved!

Na heel veel: netwerkinstellingen, thuisgroepen, netwerklocaties, drivers (de-)installeren en al die dingen meer bleek mijn probleem niet opgelost te kunnen worden... Toch is het uiteindelijk gelukt:

Om eventuele andere gebruikers van info te voorzien hierbij de volgende info:

Mocht je tegen het probleem aanlopen dat er een foutmelding "De ingang is ongeldig" ofwel "Invalid handler" verschijnt wanneer je een document wilt afdrukken op een gedeelde printer probeer dan het volgende:

1) Op de PC waarop de printer is aangesloten ga je naar Configuratiescherm/Apparaten en Printers weergeven

2) Selecteer je printer en klik met de rechtermuisknop op "Eigenschappen Printer"

3) Open tabblad "Geavanceerd" en kies voor "Rechtstreeks naar de printer afdrukken" ipv de standaard geselecteerde optie 'Afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen"

4) Probleem opgelost!

NB: Deze methode werkte voor mij in Windows 7

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5823/capturegn.jpg

Just an average guy...

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 15:47
Bedankt!! :)
werkte ook voor mij. met vista.
Situatie: pc met xp waar printer op aangesloten is.
laptop met vista.
sweex wlan router ertussen.