Retry transmit time-out van een frame

Pagina: 1
Acties:

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben benieuwd wat de tijd is hoe lang ethernet probeert een frame te transmitten. Ik weet dat er een TRC (transmit retry count) is maar kan eigenlijk nergens vinden hoe lang ethernet probeert om een frame op zijn bestemming te krijgen. En mooier nog of dit te beinvloeden is.

Ik vraag dit met in het achterhoofd een SAN met dubbele controller. Als er een uitvalt dan neemt de andere het over. In dit overnemen zit echter wel 5 seconden tussen. Dus vraag me dan toch af of de frames die net onderweg zijn als de controller overfailt wel aankomen op de andere controller.

Anyone ?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, ethernet is niet iets wat je garandeert dat frames aankomen dus dat retransmit maar in één situatie, namelijk een collision. Dat is ook waar die TRC, wat overigens puur een tellertje is tot max. 16, over gaat.

Eventuele reliability is de verantwoordelijkheid van hogere lagen. Een mooi voorbeeld is TCP.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 24-11-2009 19:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11

Predator

Suffers from split brain

Inderdaad, en daarbij komt ook dat de backoff time in ethernet (als er een collision optreedt) random is.
Dus exact is dat niet te bepalen.

Ethernet geeft ook nooit een acknowledgement bij ontvangst. Dus de verzender weet nooit of de ontvanger het packet wel gekregen heeft.

Als je applicatie/oplossing/server/design breekt met 1 verloren ethernet frame is het tijd om je oplossing te hierzien ;)

PS: tegenwoordig hoor je nogal veel over lossless ethernet en dan vooral in FCoE switches. Maar dat wil nog niet zeggen dat ethernet hierdoor een betrouwbaar transport protocol wordt.
(Dat gaat meer over queueing/flow control/timings e.d.)
Voor betrouwbaar transport dienen inderdaad de hogere lagen, zoals CyBeR reeds aanhaalde.

[ Voor 29% gewijzigd door Predator op 24-11-2009 21:06 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs