Hoe kan ik het beste een quizknop systeem maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328763

Topicstarter
Ik ben van plan om, op verzoek van mijn broer, een soort van quizknop systeem te maken. Het idee is simpel, men neme 4 grote knoppen, en als op een van deze knoppen gedrukt wordt gaat de bijbehorende lamp branden of een zoemer af, of allebei natuurlijk.

Voor de knoppen dacht ik zelf aan een grote rode alarmknop, maar het enige wat ik op conrad kan vinden is deze knop
maar als er 4 knoppen nodig zijn is €80 per stuk wat duur.

Ook kan ik me voorstellen dat er voor dit soort projecten mogelijk kant en klare bouwpakketten en/of handleidingen te vinden zijn, maar ik heb nogal moeite om de juiste zoekterm in google hiervoor te bedenken.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-06 13:31
Als het niet zoveel haast heeft kan je dit soort geinige dingetjes vooral op www.dealextreme.com vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05
Met "schema quiz" moet je toch wel snel iets vinden hoor, dit is een courante schakeling die vaak zelf gemaakt (en gepubliceert) wordt. Wil je het eenvoudiger, is deze velleman kit handig, kant en klaar voor 10€.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik zie anders bij conrad aardig wat van die rode knoppen voor 16-30 euro.. dan helaas niet die befaamde grote paddestoel knop zegmaar, maar als die echt 80 euro per stuk kosten is het idd zonde van t geld...

of je regelt 4 "easy buttons" die kosten als ze verkrijgbaar zijn n tientje per stuk at most.. dan ben je voor 40 euro klaar en heb je grote rode knoppen :)

[ Voor 27% gewijzigd door AlexanderB op 24-11-2009 21:14 ]