Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik moet mijn werkgever gaan doorgeven welke opleidingen ik wil gaan volgen in 2010. Erg leuk, maar ik heb dus geen flauw idee..

Ik heb eigelijk nog niks nada behalve een mbo ict opleiding

Ik dacht zelf aan itil, omdat dat toch altijd handig is en windows 7 support desktop enigineer omdat ik dat in mijn huidige functie goed kan gebruiken.

Wat zijn verder nog aan te raden opleidingen (ict gerelateerd) ?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het hangt er echt vanaf wat je wil gaan doen nu en in de toekomst? Je wil Windows 7 support desktop engineer gaan doen omdat het bij je functie past, wat doe je dan?

Voor mij als systeembeheerder heb ik de afgelopen jaren het meeste aan mijn Cisco CCNA training gehad omdat ik nu veel met netwerken doe en ik wou dat ik het eerder had gedaan, zoveel meer inzicht :) Citrix CCA is ook leuk als je het gebruikt op werk, Vmware training is zowieso wel toekomstgericht IMHO vanwege de virtualisatie sprong...

https://powershellisfun.com

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Bedenk goed wat je wil gaan doen, en kies daar de opleidingen / trainingen bij die je wilt volgen. Ik weet niet wat je nu doet, maar mocht je van plan zijn te groeien naar een andere functie, kies dan dus iets wat je daarvoor zou moeten hebben.

Itil is altijd goed, en word ook bijna overal naar gevraagd. Verder is het microsoft traject natuurlijk altijd goed om te doen (mcsa, of dat nieuwe traject op vista en server 2008 gericht). Of ccna als je richting netwerken wilt natuurlijk.

Ik weet niet wat voor budget er is voor opleidingen natuurlijk, maar een hbo opleiding gaan volgen is imo het beste wat je zou kunnen doen als je werkgever je die mogelijkheid wil / kan geven.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

Mocht je meerdere opleidingen kunnen gaan doen, kies dan voor eerst itil foundation en dan voor of mcsa met upgrade naar mcitp ea 2008 of gelijk voor 2008 traject en doe dan na de zomer in September een HBO studie in de richting die je leuk vind.

Ipv microsoft zou je ook cisco kunnen doen als je dat meer gaat gebruiken.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
racoon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:22:
Mocht je meerdere opleidingen kunnen gaan doen, kies dan voor eerst itil foundation en dan voor of mcsa met upgrade naar mcitp ea 2008 of gelijk voor 2008 traject en doe dan na de zomer in September een HBO studie in de richting die je leuk vind.

Ipv microsoft zou je ook cisco kunnen doen als je dat meer gaat gebruiken.
Dat itil komt in ieder geval boven aan de lijst, is ook maar 2 dagen als ik het goed herinner. MCITP: Enterprise Desktop Support Technician 7 en MCTS: Windows 7, Configuration lijken me beide handig voor mijn werkzaamheden heden (it support functie)

In de toekomst wil ik meer de windows beheer kant op. Maar het is nu niet nodig om een server 2008 opleiding te volgen, kan beter Server 2012 gaan volgen, ten zijner tijd. :)

[ Voor 11% gewijzigd door m3nno op 24-11-2009 20:40 ]

Verwijderd

m3nno,

Ik weet niet hoe jij je carriere pad ziet, maar geloof mij dat als je wilt je flinke stappen kunt maken.
Belangrijk is daarbij dat jij relevante kennis kunt aantonen.

Dus bedenk goed wat jij over 2-3 jaar wilt doen.
Een MCITP traject ben je zo een jaar zoet mee als je op een normaal tempo wil leren (snelller kan natuurlijk altijd).

Kijk nu wat je leuk lijkt en waar je evt snel in aanraking mee wilt komen. Als je ooit de stap wilt zetten naar server beheer en je kunt nu de werkstations goed beheren vind ik een client opleiding voor windows 7 zonde van je tijd, doe dan server 2008 ofzo, dit heeft veel raakvlakken met windows 7.
Als je Sevrer 2008 haalt is Windows 7 een koekje dmv zelfstudie (lees: kost je dan misschien 3-4 avondjes leren). en heb je 2 vliegen in 1 klap.

HBO is zeker een optie om mee te nemen, je hebt hier je hele leven wat aan, Windows 7 is leuk voor 2-3 jaar maar dan is Windows 8 alweer in zicht.
Ik ben zelf ook met HBO begonnen dit schooljaar en krijg nu ook les met Windows 2008 en Windows 7.
De opleiding die ik doe is HBO Systeembeheer Duaal aan de Hogeschool Utrecht, dit is 1x per week naar school en de rest werken.

Probeer zo goed mogelijk in te schatten wat voor jou toekomst belangrijk kan zijn om bijvoorbeeld een nieuwe/betere functie te krijgen. investeren in je huidige functie is zinloos als je nog onder aan de ladder staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 09:36 ]

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 12:01
Remko24,

Voor Enterprise 2008 Server ben je verplicht een Client certificaat te halen ( Vista of Windows 7 )
Daarnaast als je Windows Vista of Windows 7 client doet, heb je voor de volgende versie van Windows meer kennis.

Als je Vista met Windows 7 vergelijkt zie je nog veel overeenkomsten bijvoorbeeld.

Ik ben ook net begonnen met 70-680 ( Windows 7 ) en ben daarna van plan het Server traject te volgen.
Itil v3 heb ik afgelopen weer behaald ( gelukkig in 1x gehaald aangezien ik het zelf moet bekostigen xD )

Verwijderd

Wat ik bedoel te zeggen is als je bv Windows 2008 Server doet (70-640) je daarna binnen enkele dagen ook Vista of windows 7 kunt behalen, Alles wat in de Server behandeld word is ook van toepassing op Windows 7, op enkele uitzonderingen na zoals de standaard programma's die in de Client zitten en niet op Server. beetje backup etc.

Maar qua techniek en rechten en policy's is het bijna identiek. dus als je server beheerst dan kun je zo op voor de client. en scheelt je 2-3 maanden studeren.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zal zeggen dat je volgend jaar je CCIE wil gaan halen. ;)

Serieus ik denk dat VMWare wel een goede is en CCNA is gewoon handig ook als je binnen de windows omgeving blijft. Basis netwerkkennis is in de Windows hoek zeldzaam naar mijn mening en is wel handig.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:33:HBO is zeker een optie om mee te nemen, je hebt hier je hele leven wat aan, Windows 7 is leuk voor 2-3 jaar maar dan is Windows 8 alweer in zicht.
Ik ben zelf ook met HBO begonnen dit schooljaar en krijg nu ook les met Windows 2008 en Windows 7.
De opleiding die ik doe is HBO Systeembeheer Duaal aan de Hogeschool Utrecht, dit is 1x per week naar school en de rest werken.

Probeer zo goed mogelijk in te schatten wat voor jou toekomst belangrijk kan zijn om bijvoorbeeld een nieuwe/betere functie te krijgen. investeren in je huidige functie is zinloos als je nog onder aan de ladder staat.
^^ Met hem, maar denk goed na of je ook de tijd vrij wil/kan maken voor het volgen van een HBO opleiding.

Ik heb zelf in de afgelopen 21/2 jaar HBO Informatica deeltijd gevolgd bij Windesheim en om dat goed te kunnen volgen moet ik alle tijd die ik heb vrijmaken.

Wij hebben college op dinsdag avond van 14.30 tot 22.30!! en eventueel, als het nodig is, op zaterdag vanaf 8.30!! Naast de colleges moet ik toch wel elke avond vrijmaken om huiswerk te doen wil ik alle vakken in één keer halen. Mijn leven bestaat op dit moment uit werk en school en tijd voor andere dingen is er niet veel.

Ik zit nu in mijn laatste blok van colleges en moet nog afstuderen, maar ik ben goed zat van de druk die een deeltijd HBO opleiding met zich meebrengt.

Ik zou je willen aanraden hier goed over na te denken voordat je met de opleiding begint en het zeker niet te onderschatten. Dit is mijn ervaring met Windesheim en bij andere scholen kan dit natuurlijk anders zijn, maar ik wil het je toch even meegeven.

Hail to the king baby!

Pagina: 1