Toon posts:

8800gt ondersteunings problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben een systeem aan het bouwen, nou was het de planning om een 8800 gt in te zetten als videokaart (g92)
maar ik ben nu aan het twijfelen omdat ik na wat gegoogle en wat feedback van een oud eigenaar er op uit kom dat de kaart met een aantal spellen ondersteuningsproblemen heeft..?? (freeze en artifact)
moet ik instemmen met wat de mensen zeggen of is dit een klein probleem met oude modellen ofzo....

overige systeem word:
E8400
p5n32-e-sli
600 GB HD
4GB hyperX
450 W PSU

BVD

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
als die kaart gewoon goed is, dan zou hij gewoon in alle spellen zijn werk moeten doen, ik zou niet inzien waarom niet.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

8800GT is achterhaald, koop bijvoorbeeld 9600 of 9800 GT

Verwijderd

Topicstarter
is er toevallig iemand die de 8800 gt een tijdje als grafische adapter heeft gehad?

@mieleman 9600 gt lijkt mij langzamer, 9800 is schaars....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 18:36 ]

Verwijderd

Lees: Het doodgaan van G80Ultra/GTX Topic door, Probeer google, en de reviews.

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:33:
euhm -___-

Ten eerste een 9800GT kaart is qua performantie een 8800GT kaart ( de eerste batches waren zelf letterlijk rebrands) en nu zijn ze gewoon een beetje zuiniger (nieuwer productie proces) en hebben ze support voor Hybrid SLI, thats it.

Een 9600 GTkaart is dus qua performantie logischerwijze een stuk minder.

Een 8800GT kaart is inderdaad al achterhaald daar die al 2 jaar uit is maar spijtig genoeg nvidia's enige antwoord in deze prijscategorie.
Indien je niet persé een nVidia kaart wilt (CUDA/physx) ben je beter af een ATI kaart te adviseren bv een HD5750 ..

Buiten dat heb ik zelf een 9800GT kaart in combi met een 8200 igp en ben ik er wel super content mee, maar het zeker geen top-of-the-bill kaart meer tegenwoordig ;)

Indien deze kaart artifacts heeft met de nieuwste drivers dan is er btw iets hardware matig verkeerd mee aan het gaan. De 8800 reeks staat al niet hoog aangeschreven voor zijn levensduur dus ik zou eerder adviseren wat meer te sparen en voor een andere kaart te gaan. (Nieuwe ati/ 2de hands GTX260 ofzoiets...)

Specs

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 10:47
Ik gebruik al bijna 2 jaar met veel plezier een 8800 GT. Ik heb er een behoorlijk aantal spellen op gespeeld en heb 'm ook altijd geoverclockt, en ik heb nooit vastlopers of compatibiliteitsproblemen gehad. Artifacts duiden sowieso bijna altijd op een instabiele kaart, wat eigenlijk alleen voorkomt bij een te hoge overclock/temperatuur of gewoon een mankement aan de kaart. Een freeze kan aan vanalles liggen, niet per definitie de videokaart.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:34:
is er toevallig iemand die de 8800 gt een tijdje als grafische adapter heeft gehad?

@mieleman 9600 gt lijkt mij langzamer, 9800 is schaars....
Ja hoor, ik heb een 8800GT welke alle spellen gewoon draait, nooit freezes of wat dan ook heeft gegeven en welke nu toch alweer lang in gebruik is. Bij welke games zou een probleem zijn? Ik vind het een hoog " ik heb eens gehoord dat " gehalte eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 24-11-2009 18:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het een hoog " ik heb eens gehoord dat " gehalte eigenlijk.
hahaha leuke uitdrukking, maar als het van een goede bekende zoals mijn eigen broertje komt hecht je er wat meer geloof aan.
nou was die 2e hands dus misschien is mij broertje toen gewoon opgelicht?!

@lightdestroyer ja dat zou leuk wezen maar mijn budget is 60 euro voor een 2e hands kaartje, toch ik zal even kijken

@phwolf en bor de wollef wat voor frames heb je nu bij de meest recente games?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 18:54 ]

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Voor 60 Euro heb je makkelijk een mooie HD4850!

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Timmytimmy: 9600gt is beter als je later gtx 260 of gtx 285 wil halen strax, de 9800gtx is slecht leverbaar

Verwijderd

Topicstarter
Voor 60 Euro heb je makkelijk een mooie HD4850!
was het maar zo'n feest... :9~

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:33:
Een 9600GT is trager en een 9800GT is nagenoeg gelijk.... :X
TS kan beter uitkijken naar een 2de hands HD4850.
En NEE hij is niet van mij.

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 24-11-2009 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
als meneer TS een hoger budged had zou de 4850 kunnen, die kosten nog 75 euro......2ehands

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 10:47
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:52:
[...]
@phwolf en bor de wollef wat voor frames heb je nu bij de meest recente games?
Tja, het ligt natuurlijk ook aan de resolutie waar je op gaat spelen. Ik speel zelf op 1680x1050. En verder, definieer 'recente games'... De meest veeleisende game die ik ken is nog steeds Crysis, en die is niet echt meer recent te noemen. Crysis kon ik toendertijd wel spelen, maar alleen op de laagste settings. Verder heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met framedrops op de meeste spellen: Call of Duty 4+, Fallout 3, S.T.A.L.K.E.R., Far Cry 2, Mass Effect, Dragon Age Originis kan de kaart allemaal aan met settings op medium of high. Ik gebruik verder een Q6600 @ 3.2 Ghz en 4GB RAM.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:52:
[...]

hahaha leuke uitdrukking, maar als het van een goede bekende zoals mijn eigen broertje komt hecht je er wat meer geloof aan.
Tja, gebaseerd op 1 exemplaar met mogelijk zelfs 1 versie drivers? Ik zou er niet te veel waarde aan hechten eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 13:52
Hier nog een 8800GT kaart gebruiker, waarom zou je deze kaart ook niet kopen? Het is een geweldige kaart met eigenlijk best wel heel veel mogelijkheden. Sleutel zelf heel wat aan mijn PC en heb er alleen problemen mee gehad in het begin, je kent het vast wel, voeding niet zwaar genoeg of een verkeerde chipset.. Blij dat dat gedeelte achter de rug is.

Maar na deze 2 jaar vind ik de 8800GT nog gewoon een aanrader, dat omdat hij gewoon lekker soepel draait met elk spel, misschien niet elk spel op 'Extreme High' of 'High+', maar als je het daar om gaat dan mag je wel wat centen neerleggen ;)

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:04:
[...]

Tja, gebaseerd op 1 exemplaar met mogelijk zelfs 1 versie drivers? Ik zou er niet te veel waarde aan hechten eigenlijk.
dat doet jou misschien niks, maar als iemand naast jou een mooie videokaart koopt welke vervolgens allemaal freezes vertoont i.c.m. framedrops in alleen een bepaald aantal games.
waardoor jij toch maar eens gaat googlen op de kaart en dan kom je ook nog eens een 10 tallen sites met de zelfde problemen tegen

en aangezien dit NIET een pc voor mij zelf word wil ik gewoon in 1 keer zeker zijn snapje?
oowja super betrouwbaar persoon, dan gaan die videokaart en mijn geld binnen een dag de weg van de dodo's achterna

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 19:15 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
We proberen je te helpen :?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al geholpen door iedereen hoor, ik weet nu genoeg

alleen die 4850 verkoper deugt gwn niet

dank

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:12:
[...]

dat doet jou misschien niks, maar als iemand naast jou een mooie videokaart koopt welke vervolgens allemaal freezes vertoont i.c.m. framedrops in alleen een bepaald aantal games.
waardoor jij toch maar eens gaat googlen op de kaart en dan kom je ook nog eens een 10 tallen sites met de zelfde problemen tegen

en aangezien dit NIET een pc voor mij zelf word wil ik gewoon in 1 keer zeker zijn snapje?
Waarom vraag je ons dan wel niet voor hulp als je het toch al beter weet dan ons? Dan had je jezelf beter de moeite kunnen besparen en niet te vergeten de tijd.. Graag toch wel wat respect voor de mensen die je proberen te helpen, wij zijn niet diegene die je verplichten hem te kopen, jij vraagt om advies, dan geven wij die.
oowja super betrouwbaar persoon, dan gaan die videokaart en mijn geld binnen een dag de weg van de dodo's achterna
Leuk dat jij je reactie meteen klaar hebt staan dat iemand niet deugd zonder enig ding over iemand te weten, knap hoe je dat doet. Maak voortaan met deze toon geen topic aan, dit verziekt het voor iedereen.

Wie weet deugt de verkoper wel maar woont die bij iemand anders waar die het adres niet van mag geven, wie weet.. Voorbarige conclusies hoeven wat mij betreft niet.
Pagina: 1