Toon posts:

[PW] Pricewatch / Product Review sorteren op 'datum'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in de pricewatch en product review te sorteren/filteren op 'datum eerste verschijning'?
Ik bedoel, wanneer ik op zoek ben naar bijvoorbeeld een nieuwe muis, dan wil ik alleen de muizen zien die in de laatste 6 maanden uit zijn gekomen ofzo. Zo'n mogelijkheid is er nu niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb mij dus ook gek gezocht naar deze optie. Nu moet ik voor ieder produkt kijken of het een nieuw of oud model is. Soms wil ik b.v. gewoon alle notebooks van de laatste 2 maanden van merk x met y specs, of ieder ander onderdeel natuurlijk.
In de oude pricewatch was er nog een lijstje met nieuwe binnenkomers. Dat was dan wel ongesorteerd, maar je had tenminste iets.
Is er zo'n optie mogelijk? (of als ie er al is, waar kijk ik overheen???)

Nog beter zou zijn dat de productspecificaties worden uitgebreid met de introductiedatum van de fabrikant en dat men daarop zou kunnen filteren, maar dat is weer een stapje verder. Het zou nu kunnen gebeuren dat een oud produkt voor het eerst in de pricewatch komt en als 'nieuw' wordt aangemerkt.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Is een vrij lastige 'specificatie', want 'datum opname in pricewatch' en 'datum eerste beschikbaarheid' willen nog wel eens enkele, of soms zelfs vele maanden, uit elkaar liggen. Terwijl de aankondigingsdatum voor sommige producten bijzonder lastig te achterhalen is (als we er niet zelf een persbericht over ontvingen) en zal dus altijd bij slechts een beperkt aantal producten te vinden zijn. En op welke wil je dan filteren?

Vziw is het wel iets dat 'men' wil, maar op wat voor termijn er daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden is dan natuurlijk ook nog eens de vraag :)

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
In combinatie met een "toon enkel produkten die ergens op voorraad zijn" vallen die vooraankondigingen ook weg. Nadeel hiervan is dat deze vooraankondigingen nooit in de lijst nieuwe produkten zal komen, als ze een wat langere aankondigingstermijn hebben.
Misschien dan een veldje 'datum eerste voorraad' die automatisch gevuld wordt indien een shop voorraad aangeeft?
Het kan allemaal erg mooi gemaakt worden, maar imo helpt het al enorm door een simpel filter op de datum opname pricewatch te implementeren. Nee, 't is niet 100%. Maar moet dat dan? Het is gewoon snel te implementeren en imo doeltreffend genoeg om geaccepteerd te worden...

Wat voor termijn...? Tja, jullie weten wat er speelt en wat 'men' wil. Een termijn is niet iets waar we hierover kunnen discussiëren, helaas. Vziw (is dat een nieuw woord aan het worden?) willen inderdaad meer mensen deze optie, maar kan enkel voor mijzelf spreken als ik zeg ... volgende week geïmplementeerd? >:)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:15
Ik vind het ook bijzonder nuttig om de datum van de eerste prijsvermelding te implementeren in de filters van de pricewatch. Het zal inderdaad niet altijd kloppen, maar echt oude producten voldoen al snel niet meer aan hedendaagse specs die je ook kan ingeven, zodat ze er snel uitgefilterd worden. Bovendien zie je snel genoeg of je te maken hebt met een oud model.

Aan de andere kant is het bijzonder handig als je je productkeuze (in mijn geval een netbook) een goede en op feiten gebaseerde keuze kan laten zijn. Daarbij moet je ook de markt een tijdje volgen. Als je dan op datum kunt filteren/sorteren, dan kun je snel en eenvoudig zien welke producten nieuw zijn en die wellicht nieuwe features hebben. Nu moet je elk product aanklikken om er vervolgens achter te komen dat je de meesten al 3 keer gezien hebt.

Hopelijk gebeurt er wat mee, want het lijkt mij bijzonder handig om op datum te kunnen sorteren in de pricewatch. Overigens maak ik met veel plezier gebruik van de verder zeer uitgebreide keuzemogelijkheden!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik vind dat dit onderhand wel geïmplementeerd mag/kan worden. De opvolging gaat bij sommige producten zo snel dat je misschien wel het jaar weet. Zo zou je ook nog de maand erbij kunnen zetten.

Klein voorbeeldje. Ben op zoek naar een laptop met sandybridge chip/processor. Ik weet nu dat er twee sony's in de PW staan die de 2410M hebben. Deze processor staat er nog niet tussen (de andere selecteerbare processoren). Is het misschien handig dat ik alle laptops van 2011 wil hebben en misschien van de maand februari :?.

offtopic:
Misschien ook handig om een serie processoren te kunnen kiezen i3/i5/i7 (+ 2011). Dan weet je dat ongeveer dat het sandybridge laptops zijn :)

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1