Wanneer een 300 W voeding ipv 250 W?

Pagina: 1
Acties:

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08
Bij hoeveel devices moet je er over na gaan denken om een 300 W voeding in je kast te zetten?
Of heeft het daar niks mee te maken??

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik zou het al standaard doen, vooral als je amd+geforce hebt

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Eeehhh. alleen als je AMD+ GeForce hebt.

Ik zelf heb hier een P3 500 met daarin: brander, SCSI kaart, HD, flop, GeForce, CDROM, netwerkkaart, soundkaart; kortom alles wat er standaard in hoort te zitten en ik heb maar een 235 Watt voeding, dusss...

Verwijderd

Bij een AMD athlon een geforce 256 een paar 7200rp hardeschijven en verder nog wat randapparatuur!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als het een goede voeding is, kan je er heel veel aanhangen. Had zelf een brakke 250W voeding en een Target brak ATX 230W model. Beide konden deze config niet trekken:

CDR, CDROM, fdd, K6/3, Savage4, seagate 4gig, paar kaartjes, 2 extra fans

Nu een Fortron 250W AT voeding, en hij trekt al meer dan er toen in zat.

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08
Ok, maar wanneer weet je dat het je voeding is die shit geeft en niet iets anders?

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Verwijderd

Wel wanneer je alles al geprobeerd hebt om je problemen op te lossen buiten een nieuwe voeding plaatsen 8-)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Klippy

Still Game

Je weet dat t aan de voeding ligt als ie gewoon spontaan gaat rebooten. Voor de rest geeft dat niet veel problemen.

Heb nu TB900 of A7V met SB128, netwerkkaart, Asus V6800, 2x HD, CD-ROM en writer op 250Watt.
Tot nu toe nog geen problemen, maar als je toch een nieuwe gaat kopen, koop dan meteen een 300Watt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Mijn 200 Watt trok nog een TB1000 en een gf2Mx en één 3600 toeren hd en een cd en cdr en twee netwerkkaarten en een extra fan. Toen ik voor mijn andere comp een nieuwe kast kocht heb ik meteen de driehonder watt voeding eruit gehaald en in mijn PC gezet, weet je zeker dat je goed zit.

Verwijderd

Bij een AMD is het altijd verstandig om een zware voeding te gebruiken.

Ik ken nu al een paar mensen die altijd de meest vage problemen en een instabiel systeem hebben. De meeste zijn nu overgegaan naar een zwaardere voeding (300W) en weg zijn de problemen.

Ik denk zelf dat je voor het geld, beter een beetje overcapaciteit kan nemen. Veel armer wordt je er niet van en voorkomen is beter dan genezen toch?

:)

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Is een voeding van 235 Watt genoeg voor:

MSI K7T Turbo
Duron 750Mhz
Modem
Videokaart
HD (snelheid onbekend)
Cd-rom
Floppy
Brander

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

WAt schelen die prijzen nou helemaal? Als je toch een oc koopt van zeg een 3000 gulden, dan geef je toch lekker een geeltje meer uit voor een 300W, weet je zeker dat je goed zit, ook ivm toekomstige uitbreidingen.

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
ghehe. ik heb een kast gehaald bij powerline een midi atx tower luxe met 350 watt voeding :P

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:26
Meestal is het verschil tussen een 250 of 300 Watt kast toch wel iets meer dan een geeltje hoor... Een A-open 300 Watt kast is toch al snel 75 piek duurder dan een 250 Watt kast van A-open (zie pricewatch).

Mijn AMD systeem:
Asus K7M,
Athlon 550,
Geforce 1 SDR,
128 Mb RAM,
IBM 20 Gb 7200 RPM,
LiteOn 12x10x32,
A-open 48x CD-ROM,
SB live 1024,
100 Mbit netwerkkaart

Wel aardig wat stroom slurpende apparaten dus. Maar mijn A-open 235 Watt kan het prima aan! *D

Als je niet zo'n krap budget hebt zou ik voor een (goede) 300 Watt gaan, dan zit je in ieder geval veilig. Wil je iets minder geld uitgeven dan kan je een goede 250 Watt overwegen.. Zoals je aan mijn systeem ziet kan die (235 zelfs) ook wel heel wat hebben.

Verwijderd

Yep jouw MSI config. moet wel werken.

Mijn systeem:
A-open 235 watt certified by AMD :)
Msi k7t pro2
duron 700@850 @1,85v 3,3
128 Mb 133 cas3@2 noname --> of is S Tec dat wel????
maxtor 20 gb 7200
sb Live!
cdrom 40x
brander philips |:(
usb muis
2x netwerk kaart

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, succes!
Pagina: 1