Toon posts:

WPAD gebruiken zonder ISA server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het WPAD protocol?
Via het WPAD protocol kan je automatisch proxy server settings invullen in de webbrowser van de client toestellen. Dit is natuurlijk zeer handig anders moet je dit op iedere cliënt veranderen. Nu is mijn vraag kan je hiervan ook gebruik maken zonder dat je gebruik maakt van een ISA server? Of werkt dit WPAD protocol alleen maar bij een ISA server?

Is er anders een andere manier om de proxy server settings voor internet explorer te pushen naar de cliënt toestellen??

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wikipedia: Web Proxy Autodiscovery Protocol

Je kan ook op DHCP optie 252 meegeven. Zie hiervoor bovenstaand wiki-artikel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En zonder DHCP optie 252 werkt het ook, je PC zal gewoon 'wpad.domain-extension' resolven en daar /wpad.dat requesten, dus als jouw interne domainname 'example.lan' is, zal Internet Explorer of Firefox gewoon http://wpad.example.lan/wpad.dat opvragen :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

True, staat ook beschreven in het Wiki ding ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat artikel had ik al gelezen maar je kan dus wpad toepassen zonder gebruik te maken van een ISA server. Maar ik snap niet echt goed hoe je ervoor kan zorgen dat wpad toegepast wordt? Is het genoeg om dit toe te voegen in DNS? en hoe kan je dan meegeven dat hij bv. 192.168.20.2 en poort 80 moet invullen bij de proxy server van internet explorer?

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zorgt er voor dat op de URL die WPAD probeert op te halen een PAC (Proxy Autoconfiguration Script) file staat, hierin stel je dat soort instellingen in :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik nog. Is het dan ook mogelijk om op de plaats waar de proxy server voor IE7 wordt ingevuld automatisch adressen van intranetwebsite toe te voegen aan de uitzonderingen? Of kan je dit niet ingeven?

En stel: je wijzigt de proxy server? Om de hoeveel tijd gaan de cliënts kijken als dit gewijzigd is? Of is dat bij het opstarten?

• elevator
  • Niet online

elevator

Al deze vragen zijn toch echt wel te beantwoorden met een heel klein beetje eigen inzet hoor, zowel Equator als ik hebben je heel veel hints en termen gegeven waar je mee aan de slag kan om uit te zoeken en daarmee kan je toch wel zelf even starten denk ik? :)

Verwijderd

Topicstarter
Klein beetje inzet? Het is niet dat ik nog niks gelezen heb hoor. Ben al van gisteren aan het uitzoeken hoe dit precies werkt. Maar soms kan je ook een onderwerp hebben waarvan je echt niet begrijpt hoe het gebruikt moet worden

• elevator
  • Niet online

elevator

Nouja, ik denk dat als je op 'example proxy autoconfiguration script' zou zoeken, dat je best wat voorbeeldjes tegen zou komen? :)
Pagina: 1