Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krijg je karma voor bijdragen als mede-auteur?

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik snap dat de hele karmaformule en aantallen voor bijdragen niet verteld mogen worden, maar ik ben wel benieuwd of je voor jou bijdragen als mede-auteur karma krijgt of alles naar de initiële topic starter gaat onder wiens naam de post gepubliceerd wordt.

Even als voorbeeld waar je in mijn ogen als mede-auteur karma en credit verdiend:
• TS start topic over een enkel product met de bedoeling later de rest van de serie toe te voegen
• TS voegt mede-auteur toe omdat het toevoegen van alles te veel werk wordt
• Mede-auteur voegt de volledige productserie toe
Hier hoort de mede-auteur karma voor te krijgen lijkt me (even als voorbeeld een tech-topic omdat in GC je in dit geval nauwelijks karma krijgt)
De mede-auteur dient ook de verdiende karma te behouden als deze uit het rijtje met mede-auteurs wordt gehaald, het is tenslotte zijn/haar bijdrage aan het topic.

Heb ik hier een geldig punt of had de mede-auteur eerder het topic over de productserie moeten starten om de eventuele karma te kunnen claimen?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Mede-auteurs krijgen op dit moment geen karma voor hun bijdragen aan de topicstart. Technisch is dat ook lastig te realiseren en is het geen item dat hoog op de prio-lijst staat ;)

Intentionally left blank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
Hoeveel karma krijg je überhaupt voor forumposts? Volgens mij is dat dusdanig weinig dat ik niet snap waarom je je daar druk over zou kunnen maken :P Of sowieso dat je je druk kan maken om karma, maar dat ter zijde.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 24-11-2009 17:03 ]

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mute schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:02:
Hoeveel karma krijg je überhaupt voor forumposts? Volgens mij is dat dusdanig weinig dat ik niet snap waarom je je daar druk over zou kunnen maken :P Of sowieso dat je je druk kan maken om karma, maar dat ter zijde.
Nou, volgens mij is dat nog best veel hoor. 285K van mijn karma komt toch uit m'n forumposts.
Maar geen idee hoe dat berekent wordt (die formule wordt volgens mij nog steeds bewaakt door wilde bloedhonden of niet?).

• Hahn
Mja, 147.856 karma (van totaal 154.017) komt van mijn forumposts, maar ik heb dan ook dik 35.000 posts. Dus dat is gemiddeld iets meer dan 4 karmapunten per post. Wooptiedoo.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TERW_DAN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:05:
[...]

Nou, volgens mij is dat nog best veel hoor. 285K van mijn karma komt toch uit m'n forumposts.
Maar geen idee hoe dat berekent wordt (die formule wordt volgens mij nog steeds bewaakt door wilde bloedhonden of niet?).
En hoe veel daarvan uit posts waarin je co-auteur was? Ik denk ook dat dit wel meevalt ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Marzman schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:09:
[...]

En hoe veel daarvan uit posts waarin je co-auteur was? Ik denk ook dat dit wel meevalt ;)
Ik ben in geen enkel topic co-auteur, die feature werkt hier namelijk niet. Hooguit wat modbreaks in startposts (maar ik geloof niet dat dat vrijwillig was met de topicstarter).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:11:
[...]

Ik ben in geen enkel topic co-auteur, die feature werkt hier namelijk niet.
Je bedoelt denk ik dat je nog de oude paarse template of silver gebruikt? Ik vraag me af of het als moderator sowieso niet onhoudbaar wordt om vast te blijven houden aan dat monster, zeker met de andere nieuwe functionaliteiten in het verschiet die ook niet beschikbaar zullen komen in de oude template (als die ueberhaupt blijft werken ;)).

Intentionally left blank

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:57

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mute schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:08:
Mja, 147.856 karma (van totaal 154.017) komt van mijn forumposts, maar ik heb dan ook dik 35.000 posts. Dus dat is gemiddeld iets meer dan 4 karmapunten per post. Wooptiedoo.
dat zal wel meevallen. Gister ong. 20 posts gedaan, en heb maar 20-30 karma...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Hahn
F.West98 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:19:
[...]

dat zal wel meevallen. Gister ong. 20 posts gedaan, en heb maar 20-30 karma...
Er zal vast iets van een berekening achter zitten en niet elke post zal even veel punten krijgen, het was alleen maar om een idee te geven.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Techposts kunnen je nog redelijk veel karma opleveren, HK-posts leveren je (bijna/vrijwel) niets op, en in de laatste is de multi-user TS niet eens standaard beschikbaar zonder ingrijpen van iemand met de nodige knopjes :Y)

Het is meer dat het er dus wel kan komen maar dat het low prio is en dat Femme weer de karmabereking aan moet gaan zitten passen :P

Terw, misschien zit je al wel bij meerdere topics als mede-auteur maar kan je het gewoon door de layout die je gebruikt niet zien :9

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TERW_DAN schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:11:
[...]

Ik ben in geen enkel topic co-auteur, die feature werkt hier namelijk niet. Hooguit wat modbreaks in startposts (maar ik geloof niet dat dat vrijwillig was met de topicstarter).
Dat je een gedrocht van een end-of-life template gebruikt wil niet zeggen dat de feature niet in staat is jou als co-auteur aan te wijzen. Je zal het alleen niet zien. ;)

Verder: met de rest eigenlijk: 't is maar waar je je druk om maakt. Ik snap die fascinatie met karma niet zo. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:10:
[...]

Je bedoelt denk ik dat je nog de oude paarse template of silver gebruikt? Ik vraag me af of het als moderator sowieso niet onhoudbaar wordt om vast te blijven houden aan dat monster, zeker met de andere nieuwe functionaliteiten in het verschiet die ook niet beschikbaar zullen komen in de oude template (als die ueberhaupt blijft werken ;)).
Ja, dat bedoel ik ook :)
Ik weet dat die er in paars niet inzit, vind ik helemaal geen probleem. Als ik hem nodig heb switch ik wel van template.

Ik snap dat jij er echt geen zin meer hebt om dat paarse gedrocht te gaan onderhouden, dat zal ik je ook echt niet kwalijk nemen :).
Dat ik wat functionaliteiten mis neem ik voor lief.

Verwijderd

Waar zien jullie je exacte karma uit bv. forumposts? Ik ben voor de grap eens gaan kijken maar ik zie alleen een percentage. 90% uit forumposts. Ik ben daarmee nummer 52 in de ranglijsten. Oftewel: forumposts tellen amper mee ivm fp-posts. En vergeleken met een productreview is het amper meetbaar :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:47:
Waar zien jullie je exacte karma uit bv. forumposts?
http://tweakers.net/galle...itemType[8]=true&x=14&y=9
Jij bent nummer 28 met 118.742 karma :Y)

Verwijderd

Ah, een karmafilter. Wat sjiek :P

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb meer karma uit forumposts dan HlpDsK? Damn, ik moet minder posten. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
offtopic:
Devschuurposts leveren waarsch meer karma op dan HK/SG :Y)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HK posts leveren volgens mij geen karma op, techposts wel. Hlpdsk heeft wel veel posts, maar veel in de niet techfora (nogal duh als mod :P). Ook al heb ik veel HK posts, een aanzienlijk deel zit toch in tech en dat tikt aan met karma (kijk maar naar dion_b, die heeft ook veel karma uit techposts zag ik vanmiddag).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Back on topic: technisch is het dusdanig lastig om te bepalen van welke posts je precies mede-auteur bent, en daarbij is ook niet eens te bepalen voor welk deel je precies verantwoordelijk bent, dat dit gewoonweg een wontfix wordt; er is meer in de wereld dan alleen karma ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.