Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deluge
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04-2019
Hallo,

Ik heb een ruim 2 jaar oude laptop, Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536. Hier zat standaard windows Vista 32 bit op, nu heb ik daar kort geleden een legale versie van Windows 7 op gezet (build 7600 geloof ik). Vervolgens ben ik wat aan het proberen geslagen met het installeren van drivers, de fabrikant leverde geen windows 7 drivers dus ben ik eerst via ATI aan de slag gegaan. Ik heb het toen voor elkaar gekregen om een redelijk nieuwe driver (9.10 oid) aan de praat te krijgen, alhoewel niet helemaal functioneel maar de weergave was in ieder geval goed. Het Aero thema werd goed gebruikt, de prestatieindex was eerst 1.0 en naderhand 3.7. Echter bij het aansluiten van mijn laptop op de tv kreeg ik op mijn tv enkel een zwart-wit weergave te zien. Daarom wilde ik het Catalyst Control Centre openen maar die werkte niet. Dus ben ik aan de slag gegaan met andere oudere drivers, zoals de legacy driver. Deze werkten echter ook niet naar behoren, de weergave was weer terug naar de 1.0 prestatieindex. Ik wou toen weer terug gaan naar hoe het eerst was, dan zou ik Vista wel gebruiken om mijn laptop aan de tv te hangen, echter dat kreeg ik niet meer voor elkaar. De drivers wouden niet goed meer geinstalleerd werden, ik kon deze niet selecteren als stuurprogramma bij mijn videokaart (Mobility Radeon x1400). Toen ben ik nog eens naar de drivers van Fujitsu gaan kijken, daar heb ik toen de bij mijn laptop horende drivers gepakt voor Vista. Ik heb daar de videokaart driver geinstalleerd, dat ging goed en voila de weergave was weer goed met het aero thema (dat ik daar niet eerder aan gedacht had |:( ). Vervolgens ook even de audio driver geinstalleerd omdat mijn volumeknop het ook niet deed, dat probleem was daarmee ook opgelost dus ik was weer helemaal tevreden. Echter de volgende keer dat ik mijn laptop opstartte, dit maal zonder dat ik hem aan de netstroom had aangesloten kreeg ik een Blue Screen, ergens rond het inloggen.. soms ervoor en soms nadat ik mijn wachtwoord had getypt. Veilige modus kon ik dan weer wel opstarten. Geprobeerd de bios te flashen maar dat wou niet, met de melding dat de file size incorrect was, ook de CD bios flash wou ie niet eens branden. Toen sloot ik mijn laptop weer op de netstroom aan omdat ie leeg begon te raken. Na een reboot kon ik weer gewoon in normale modus in Windows 7 komen.. Oh, en wanneer ik al in Windows 7 zit te werken en de netstroom eraf haal krijg ik ook een Blue Screen en vervolgens een reboot. Nu vermoed ik dus dat het aan de drivers ligt, echter zag ik geen driver staan voor de accu oid. Ik zal straks (zit nu nog op mijn werk/stage) gebruik maken van de driverupdater van Fujitsu zelf om te kijken wat die ervan kan maken. Echter als iemand een idee heeft van waar dit aan kan liggen?

tl;dr (samenvatting) Mijn laptop springt op een Blue Screen wanneer ik opstart zonder hem aan de netstroom te hangen, veiilige modus kan dan wel. Ik werk met Windows 7 en heb net nieuwe drivers van de fabrikant voor Vista geinstallleerd. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

In Vista werkt hij wel gewoon, dus ook zonder netstroom.

Alvast bedankt!

Edit: De foutmelding even opgeschreven: STOP 0x00007e (0xc0000005, 0x8EB2EF5C, 0x8B11BA10, 0x8B11B5F0)

en hij geeft een melding over atikmdag.sys. Deze heb ik vervolgens gezocht en verwijderd naar de prullenbak, bleef dezelfde melding krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deluge op 25-11-2009 15:53 ]

PSN: ZogstotenV