Ik kom eigen tegenstrijdige informatie online tegen, ik lees her en der dat je de cluster size kan matchen met raid, maar ik lees ook dat het eigenlijk weer niet kan omdat je dan op een bepaalde blocksize moet starten, doe je dit niet dan passen al je clusters net niet en dan staan elk cluster dus op 2 disks ipv 1 disk.
Heeft iemand hier wat persoonlijke ervaring mee???
Ik heb een 2x 500 gb raid 0 (dus 931 gb ong) van 2x een samsung spinpoint f3. C en D zijn reeds aangemaakt tijdens de windows install. De rest ga ik nu aanmaken (200,350 en wat overblijft ong 300).
Mijn raid staat op 64kb (ivm officiele controller optimum) dus mn raid werkt vanaf 128kb bestanden.
Iemand tips mbt de clustersize van de 3 nieuwe parities die ik nog moet aanmaken?
edit: ja ik heb RAID FAQ gelezen
, het gaat om het match element.
Heeft iemand hier wat persoonlijke ervaring mee???
Ik heb een 2x 500 gb raid 0 (dus 931 gb ong) van 2x een samsung spinpoint f3. C en D zijn reeds aangemaakt tijdens de windows install. De rest ga ik nu aanmaken (200,350 en wat overblijft ong 300).
Mijn raid staat op 64kb (ivm officiele controller optimum) dus mn raid werkt vanaf 128kb bestanden.
Iemand tips mbt de clustersize van de 3 nieuwe parities die ik nog moet aanmaken?
edit: ja ik heb RAID FAQ gelezen
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 24-11-2009 14:18 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.