Norton Ghostcast images via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01 10:35
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het configureren en het in gebruik nemen van een Ghostcast Server voor het plaatsen van images op werkstations via het netwerk. Het installeren van van werkstations verloopt momenteel handmatig bij mijn werk en neemt toch zo'n 3 kwartier altijd in beslag(updates etc). Op mijn school gebruiken we Ghostcast van Norton om via het netwerk in Ghost op te starten en dan een image uit te draaien wat minder dan 10 minuten in beslag neemt. Dit is uiteraard een enorme snelheidswinst.

Ik heb echter een aantal vragen betreft het ghosten va images via het netwerk en ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

- Ghostcast moet op een server worden gedraaid kan dit gewoon op Windows XP Professional of is Windows Server 2003/2008 hiervoor nodig
- Wat zijn de specificaties die een Server(PC) nodig heeft om ghostcast te kunnen draaien
- Moet er een Gigabit netwerk aanwezig zijn(levert dit een snelheidswinst op t.o.v. het ghosten van de images naar de werkstations)
- Moet Ghostcast server appart aangeschaft worden of zit deze tool bij Norton Ghost erin
- Wij maken gebruik van Windows XP / Vista en Windows 7 nou is mijn vraag bij Windows Vista en Windows 7 hoef je bij de installatie geen productcode op te geven maar hoe werkt dit bij Windows XP als je deze gaat ghosten kan je hier ook later de productcode opgeven?
- We werken met verschillende configuraties van werkstations hoe werkt het precies met de Drivers? Moet er gewoon een kale Windows XP met de applicaties geghost worden en vervolgens dan later de Drivers installeren?

Ik weet het, het zijn een heleboel vragen maar als hier antwoord op gegeven zou kunnen worden zou ik dat zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt!

• Snors
Inmiddels ben ik eruit betreft die Norton GhostCast Server die heb ik inmiddels aangeschaft namelijk Norton Ghost Suite 2.5. Die vraag valt al dus af!

Verwijderd

Wat heb je zelf gedaan om deze vragen beantwoord te krijgen?

Krijg je de vragen niet beantwoord via de product pagina van Symantec?; http://www.symantec.com/business/ghost-solution-suite

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 15:09 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
De image's die je gaat maken zullen eigenlijk altijd gesysprepped moeten zijn. Dat zorgt ervoor dat je na het inspoelen van de ghost image je de computernaam en key kan instellen.

Over de drivers, ik zou per type pc een ghost image maken. Anders zou je nog kunnen denken aan een RIS Server om op afstand mbv een unattended file een installatie uit te voeren. Je moet dan wel flink wat driver packages in je source hebben.

• Snors
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:52:
Wat heb je zelf gedaan om deze vragen beantwoord te krijgen?

Krijg je de vragen niet beantwoord via de product pagina van Symantec?; http://www.symantec.com/business/ghost-solution-suite
Vragen zoals hoe erom moet worden gegaan met WinXP ghosten worden daar niet beantwoord ik snap wel hoe Ghostcast zelf werkt alleen niet hoe moet om worden gegaan met images.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

Als je altijd dezelfte hardware gebruikt is ghost een makkelijke tool, gebruik je keer op keer andere hardware zal je eerst een sysprepped image moeten maken met de driver pool erin, het strippen van de HAL etc. Hoe het zit met het deployen van windows 7 of vista via ghost heb ik mezelf nog niet aan gewaagt, wel kan ik je vertellen dat ikzelf alles via pxe bootende pc's doe. Deze starten de ghostcast floppy(ghost 8.2) en connecten naar de ghostcast server. deze laad daarna de image in, start de ghostcast via multicast(hou je ghost netwerk en je normale netwerk in dit geval gescheiden! multicasting kan ervoor zorgen dat je netwerk compleet stil komt te liggen) en de opnieuw startende pc laat via de minisetup en sysprep verder alles, joinen van het domein etc etc.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1