Toon posts:

Zyxel 2602R modem i.c.m. XS4ALL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik wil een Zyxel P-2602R-D1A modem gebruiken icm. xs4all. Nu gebruikt xs4all PPPoA en daarvoor zijn naam / wachtwoord nodig. Dat heb ik. VPI/VCI en VC mux etc.... heb ik ook.

Echter de zyxel EIST dat er een WAN IP adres met subnet maks én gateway wordt ingevuld.

Ik heb van xs4all wel het IP adres gekregen, en de subnet wordt door de zyxel zelf ingevuld. Echter, de gateway MAG niet 0.0.0.0 zijn (volgens de zyxel). Die eist dat er wat ingevuld wordt.

Maar zelfs de 2-de lijns helpdesk van xs4all weet het niet.
Een voorstel van hun: Eerst de meegeleverde Fritz modem aansluiten, internet laten werken. Dan met een traceroute kijken wat het IP adres is van de eerste hop is, ná de modem.

Hebben jullie andere ideeën hoe ik de gateway kan achterhalen?

De lijn wordt volgende week opgeleverd, maar ik wil het alvast klaar hebben, voor zo min mogelijk down time.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kort: Gebruik het endpoint van je PPP tunnel.

lang: Een gateway voor een PPP verbinding? Dat klopt niet helemaal. PPP staat voor Point-to-Point-Protocol. Er luisteren exact 2 systeem naar deze lijn. Jouw computer en die van je XS4all. Alles wat jij wil zal via dat ene systeem moeten lopen. Technisch gezien is het je gateway, maar het is niet gebruikelijk om daar zo over te spreken.

Vergelijk PPP maar met een tuinslang. Er zijn twee uiteinden, en wat je er aan de ene kant in stopt komt er aan de andere kant uit. Er is geen andere mogelijkheid.

PS1. bovenstaande klopt niet helemaal, maar voor je thuissituatie is het goed genoeg.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Dus in het kort: Het advies van xs4all lijkt reëel. De eerste knooppunt na de modem zal wel de gateway zijn.

En ja, misschien kan ik deze informatie in de Fritz box vinden, zodra ik dat ding aansluit. Of misschien het modem transparant zetten en met een Linksys de PPPoA opzetten. En omdat daar DD-WRT op draait, die geeft heel veel informatie etc....

Bedankt voor de uitleg.