Videokaarten en Laggs

Pagina: 1
Acties:
  • 1.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328690

Topicstarter
Wat moet ik doen om geen laggs meer te krijgen? Ikzelf dacht aan een Videokaart met meer mb. Een Grotere harde schijf heb ik al. Ik heb nu een Dell Dimension 2400 405 B Multimedia. Hier nog wat meer gegevens:

- 48x DVD/CDRW Combo Drive
- Windows XP Home Edition
- 80 GB IDE (7200 rpm) Hard Drive
- QWERTY Keyboard Midnight Grey
- Dimension 2400 Pentium 4 2.8 GhZ/533 FSB Integrated Sound
- Video and NIC
- twee keer 256 MB NonECC 333 MHz DDR Memory
- + 500GB externe harde schijf
- PC = uit 2004-2005

Graag wat informatie om te zorgen dat ik niet lagg tijdens het gamen. Het is heel irritant :P.

Greetz,

Jelnick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lag ondervindt je door een beperkte of niet optimale verbinding, het heeft dan ook niets met je videokaart te maken.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

Xadeon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:06:
Lag ondervindt je door een beperkte of niet optimale verbinding, het heeft dan ook niets met je videokaart te maken.
Dat ben ik niet met je eens, heel vaak blijken 'lag' klachten helemaal niet netwerk gerelateerd te zijn maar een gebrek aan locale (video) verwerkings kracht.. Dus een betere videokaart kan absoluut helpen. In jouw geval echter zou ik eerder gaan sparen voor een nieuwe pc.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welkom op GoT :w

Om meteen met de deur in huis te vallen: over welke game spreken we? Daarnaast ben ik ook benieuwd welke GPU je hebt. Daarnaast weten we niet of je over singeplayer of multiplayer spreekt.

Heb je de 'lag' tijdens drukke momenten in het spel of ook tijdens rustige momenten? Ik verplaats in ieder geval het naar topic naar Videokaarten & Beeldschermen, daar past het topic beter thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

ResuCigam schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:15:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, heel vaak blijken 'lag' klachten helemaal niet netwerk gerelateerd te zijn maar een gebrek aan locale (video) verwerkings kracht.. Dus een betere videokaart kan absoluut helpen. In jouw geval echter zou ik eerder gaan sparen voor een nieuwe pc.
Dan heeft dat een uitwerking op je fps, maar niet op je internetverbinding. Dus een betere videokaart gaat de lag zeker niet verhelpen.
De TS zal even moeten controleren of hij of zij over voldoende internet bandbreedte beschikt, zijn/haar pc geen spyware of iets dergelijks bevat.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

- maar ook hier geldt inderdaad dat we een stuk meer info nodig hebben om je überhaupt te kunnen helpen.

Begin allereerst met "lag" te definieren, want dit kan werkelijk alles zijn. Je PC is al flink verouderd. Noem bovenal nog welke videokaart je hebt (of bij gebrek aan losse kaart: welk integrated video op het moederbord zit) en wat voor internetverbinding je hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Xadeon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:52:
[...]
Dan heeft dat een uitwerking op je fps, maar niet op je internetverbinding. Dus een betere videokaart gaat de lag zeker niet verhelpen.
Zoals ik hierboven al zei, Die uitwerking die jij noemt wordt door een hoop mensen 'lag' genoemd en heeft dan niets met je verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
ResuCigam schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:57:
[...]

Zoals ik hierboven al zei, Die uitwerking die jij noemt wordt door een hoop mensen 'lag' genoemd en heeft dan niets met je verbinding te maken.
Daarom zie je ook altijd overal de ping omhoog schieten zeker? :P

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

ResuCigam schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:57:
[...]

Anders zoek je naar de betekenis van de term lag even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Ligt het aan mij of zit er zowieso niet echt veel ram geheugen in om te gamen op die pc ?
En er staat niet welke grafische kaart deze persoon heeft of ben ik nou blind ?

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Lourini schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:00:
[...]

Daarom zie je ook altijd overal de ping omhoog schieten zeker? :P
Als je CPU het drukt heeft zal de ping van je onboard NIC zeker omhoog gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Xadeon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:03:
[...]

Anders ga je eens te lezen wat ik schreef.. Ik weet wat lag is maar ik weet ook dat anderen alles maar lag noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Sebazzz

3dp

ResuCigam schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:04:
[...]

Als je CPU het drukt heeft zal de ping van je onboard NIC zeker omhoog gaan...
Zo ver ik weet gaat ping om de cpu om en handelt de NIC dat zelf af.
[...]
Anders ga je eens te lezen wat ik schreef.. Ik weet wat lag is maar ik weet ook dat anderen alles maar lag noemen..
Het is beter om termen juist te gebruiken, zelfs in VB. Dus lag is netwerkgerelateerd, framedrops videogerelateerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Sebazzz op 24-11-2009 14:08 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:28
Xadeon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:03:
[...]

Geloof het of niet maar niet alle lag is gerelateerd aan je inet verbinding:
Wikipedia: Input lag

Daarnaast kan overige hardware ook voor lag zorgen. Zo bestaat er ook mouse-lag. En dus ook GPU lag.

@Ts:
Hoe zijn je pings? Welke snelheden heeft je inet verbinding?
En mbt inputlag: welke monitor heb je?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Niet zorgen, maar ondervinden. Dat zijn toch 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Ligt eraan. Onboard chips worden bestuurd door de CPU. Dus heeft de CPU het druk, dan zul je het heel snel bij onboard apparaten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Xadeon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:14:
Niet zorgen, maar ondervinden. Dat zijn toch 2 verschillende dingen.
Leg eens uit, want is zie niets raar aan datgene wat ik neerzet...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Arunia schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:17:
Ligt eraan. Onboard chips worden bestuurd door de CPU. Dus heeft de CPU het druk, dan zul je het heel snel bij onboard apparaten merken.
True, maar de performance van je videokaart heeft geen effect op hoe snel je internetverbinding is, i.t.t. wat ResuCigam insinueert. Je Southbridge en CPU, is mogelijk.
ChojinZ schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:21:
[...]
Leg eens uit, want is zie niets raar aan datgene wat ik neerzet...
Iets ondervindt lag of dat iets veroorzaakt lag. In dit geval denkt de TS dat zijn videokaart lag veroorzaakt, wat dus niet klopt. Of zijn videokaart ondervindt (input) lag, wat kan. Of zijn internetverbinding ondervindt lag, maar waarvoor je de oorzaak ergens anders moet zoeken; spyware, bandbreedte, router etc.

Maar goed, we discussieren hier wel over een mogelijke oorzaak. Maar de TS heeft vooralsnog vrij weinig nuttige info gegeven m.b.t. het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Xadeon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:28:

Iets ondervindt lag of dat iets veroorzaakt lag. In dit geval denkt de TS dat zijn videokaart lag veroorzaakt, wat dus niet klopt. Of zijn videokaart ondervindt (input) lag, wat kan. Of zijn internetverbinding ondervindt lag, maar waarvoor je de oorzaak ergens anders moet zoeken; spyware, bandbreedte, router etc.

Maar goed, we discussieren hier wel over een mogelijke oorzaak. Maar de TS heeft vooralsnog vrij weinig nuttige info gegeven m.b.t. het probleem.
Duidelijk, alleen klopt het niet. Een videokaart kan wel degelijk lag veroorzaken (ipv ondervinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

[...]

True, maar de performance van je videokaart heeft geen effect op hoe snel je internetverbinding is, i.t.t. wat ResuCigam insinueert. Je Southbridge en CPU, is mogelijk.

[...]

Of zijn videokaart is zo bagger dat hij 10 fps heeft en dit lag noemt zoals de meeste gamers die geen verstand van lag hebben.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Eerlijk gezegd ben ik het met Arunia eens. Bij een discrete GPU maakt de performance idd geen steek uit voor je internetverbinding, maar een IGP vreet geheugenbandbreedte weg van de CPU, wat op z'n beurt de CPU performance laat kelderen. Als je ook nog eens een CPU-intensive NIC hebt (Realtek 8139 of Via Rhine geval) kan het wel degelijk zo zijn dat je hiermee in de knoop komt met IGP, maar dat als je een discrete GPU erin steekt de (netwerk) lagproblemen weg zijn.
Idd. Totdat hij aangeeft wat hij exact ervaart is het totaal koffiedik kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Gezien het feit dat je beperkte RAM hoeveelheid hebt, gecombineerd met alles onboard zou ik je aanraden om een nieuw systeem te halen voor gamen.
Dit bakkie is wel leuk voor office en internet, maar voor gamen komt ie echt niet meer mee.
Aangezien je videokaart een onboard is snoept waarschijnlijk ook nog MBtjes af van je toch al niet zo ruime hoeveelheid.
Kijk eens naar de AMD Phenoms en een AM3 bord met op zn minst 2GB aan ram.
Die 500GB schijf kun je dan wel weer gebruiken, De 80GB zou ik in het oude systeem laten zitten.
Een ATi 4770 is een leuke kaart voor ongeveer rond de 80 euro en die rend rondjes rondom je huidige.
Anders kijk hier eens op V&A, er zijn genoeg mensen die leuke instapkaarten wegdoen vanwege upgrades.
Een nvidia 8800GT bv gaan al weg voor 50 euro en zijn voor jou toch een behoorlijke upgrade.
Alleen ben ik er niet zeker van of jou moederbord ook pci-e aanboord heeft. Sowieso word jou processor een behoorlijke bottlenek.

AMD Phenom II X2 545 als cpu. ongeveer 80 euro
GigaByte GA-MA785GT-UD3H ongeveer 80 euro.
GeiL 2 GB DDR3-1333 Kit ongeveer 55 euro
XFX HD4870 1GB ongeveer 125 euro.

Zit je op ongeveer 350 euro.
Misschien moet er nog een voeding/kast bij. Houd er wel rekening mee dat deze prijzen veranderen afhankelijk vanwaar je het koopt.

Maar post eerst s de precieze specificaties van je systeem, en dan vooral je moederbord.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
* myReactBekijk myReact van DaMarcus
* galleryBekijk de gallery van DaMarcus
* Direct MessageStuur een bericht naar DaMarcus

Reg. datum: 21 juli 2005
Welkom op GoT :w

Om meteen met de deur in huis te vallen: over welke game spreken we? Daarnaast ben ik ook benieuwd welke GPU je hebt. Daarnaast weten we niet of je over singeplayer of multiplayer spreekt.

Heb je de 'lag' tijdens drukke momenten in het spel of ook tijdens rustige momenten? Ik verplaats in ieder geval het naar topic naar Videokaarten & Beeldschermen, daar past het topic beter thuis :)

Ik speel multiplayer game WarRock. En wat is een GPU dan? In rustige moment in een kleine map goed en grote maps wat meer laggs.

Alvast bedankt voor meerdere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is btw uit 2004-2005 en niet uit 2001-2002. Had de gegevens na gekeken van de garantie enz.

Greetings,

Jelnick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En als Je ook wilt weten of ik goeie verbinding heb, :P ik heb 100mb/s. Ik werk wel met een router. Dus niet helemaal direct :D. Maar dat kan het niet zijn lijkt mij.

Greetz,

Jelnick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dit schiet niet op. Leg is even uit wat je bedoelt. Heb je een hoge ping gedurende het spelen van de game, of heb je gewoon een lage fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
GPU is Graphics Processing Unit. Zit ook op een losse videokaart.
Onboard ofwel IGP Integrated Graphics Processor is vaak trager dan een losse kaart omdat deze je RAM geheugen gebruikt in plaats van je eigen geheugen.

Overigens wat Dion_B op mijn bericht schreef was ook precies waar ik op doelde.
Wanneer je graphische chip op je moederbord zit, dan kan deze voor vertraging zorgen.

Overigens LAG tijdens online spellen (wat Warrock ook absoluut is), houdt in dat je precies op iemand schiet, maar dat diegene daar eigenlijk helemaal niet is.
Of, characters schokken over je beeld.
Of je loopt en opeens moet je weer hetzelfde stuk opnieuw lopen omdat de server dat niet geregistreerd heeft.
Jouw computer geeft aan de server aan waar je bent. Bij lag kan het gebeuren dat de server niet weet dat je daar bent en zet je terug naar het laatste punt wat hij weet. Het verschilt nogal per spel.

Schokken omdat er meer op het scherm loopt dan bij offline gamen heeft dan weer niets te maken met je netwerkkaart.

[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 24-11-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okeee.. :P. Maar ik heb een IGP dus. :D. Maar ik weet dat mn vriend dat had. met dat terugschieten naar je oude plek, maar dat doet de mijne niet. Hij laggt in principe pas als ik wil gaan schieten als ik iemand zie.

Greetz,

Jelnick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Wees is wat duidelijker. Wat is bijvoorbeeld je ping tijdens het gamen? Ondervindt je 'lag' ook bij andere games offline en of online? Hoe snel is je internetverbinding, en dus niet je netwerkverbinding wat je eerder vermeldde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
En als Je ook wilt weten of ik goeie verbinding heb, ik heb 100mb/s. Ik werk wel met een router. Dus niet helemaal direct . Maar dat kan het niet zijn lijkt mij.
Dat lijkt me eigenlijk sterk dat jij op een 100mbit verbinding zit richting het internet.
De verbinding tussen jou pc en router zal best 100mbit zijn, maar dat zegt niks over je internetverbinding.
Ikzelf zit op 50/5mbit, maar mijn netwerkverbinding richting mijn router geeft 1000/1000mbit aan.
En ping heeft niet zozeer met bandbreedte maken.
Kwaliteit van de router en nog meer de route die het signaal moet afleggen bepalen voor een groot deel je ping.
Als je online gaat gamen en je laat bv Emule voluit staan blazen dan krijg je idd een slechte ping omdat je je hele verbinding voltrekt en dan datapakketjes in de file komen te staan.
Gezien jou laatste reactie ben je gewoon toe aan een nieuwe pc. Het duurt gewoon te lang om iets nieuws in te laden als dat op het scherm verschijnt.
Maar post nou eerst s de precieze specs van je pc, want dit schiet niet op.
Wat geblaat over je snelle internetverbinding helpt niet echt.
Details en anders kan dit topic net zo goed op slot. Er word ook wat input van jou verwacht.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arbraxas schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:02:
[...]

Maar post nou eerst s de precieze specs van je pc, want dit schiet niet op.
Wat geblaat over je snelle internetverbinding helpt niet echt.
Details en anders kan dit topic net zo goed op slot. Er word ook wat input van jou verwacht.
Maar ik ben 15 man. Ik weet niet hoe zo'n hele pc in elkaar zit. Daarom vraag ik het ook. Hoe moet ik weten wat een ping is. Ik ben geen computernerd. En hoe kun je je ping dan zien? Graag wat uitleg over specs en ping :P.

Greetz.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 328690 op 24-11-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
Ping in game kun je meestal in de score tabel zien, in bijvoorbeeld counter strike is dat door de tab knop ingedrukt te houden ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lourini schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:15:
Ping in game kun je meestal in de score tabel zien, in bijvoorbeeld counter strike is dat door de tab knop ingedrukt te houden ;)
Ja dat is bij warrock ook met Tab. Staat dat dan naast de titel? Ohja, en bij Combat Arms doet die het ook. Het zijn vooral shooting games.

Greetz..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 328690 op 24-11-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit forum is eigenlijk juist bedoeld als discussieforum voor zgn. Nerds. Ik bouwde mijn eerste PC overigens al op mijn 12e, en was toen in ieder geval al wat meer bezig om me in te lezen in forum regels en bestaande content (zoals de ladingen FAQ's die hier staan).

Verder ben je nog steeds niet erg duidelijk over lagg. Je spel ken ik niet, is het een webgame? Flash? Stand alone runtime? D3D? OpenGL? Wat voor moederbord heb je? Je PC is overigens wel degelijk uit 2003. Dat je hem in 2005 hebt gekocht wil niets zeggen, die onderdelen van je waren al tijden te koop toen je hem kocht.

Gezien je beperkte FSB (533), gok ik dat je een 'prescott classic' gebaseerde CPU hebt, op een moederbord met waarschijnlijk nog AGP. Hardware upgrades gaan waarschijnlijk meer kosten dan dat het ding waard is. Een goedkoop AM3 systeempje met een Radeon5770 is waarschijnlijk beter voor je dan.

Maar goed, probeer je drivers eens te updaten. Dat kan wel eens helpen.

Echter: dit heeft allemaal niet met lag te maken. Lag = vertraging in verbinding, per definitie. Hoe lang het duurt in milliseconden tussen het 'invoeren' van een actie (raap item op in spel), en het daadwerkelijk gebeuren van deze actie. De meeste spellen hebben een constant-metertje ingebouwd zitten, maar vaak kan het pingen en trace-routen van een server ook veel schelen. Voer eens een ping en traceroute uit van de server waar je mee verbinding maakt. Zoek maar op in de FAQ hoe dat moet.

Soms kan lag niet een 'constant' probleem zijn, maar iets met vlagen, als je de enige bent op de server die er last van heeft, moet je maar eens gaan rondbellen met je ISP, of kijken of die 'plotselinge' stijging in latency samen valt met iets anders, ik noem firewall acties, verkeer van andere mensen op je netwerk (pa die gaat emailen met attachments en je upstream capped). Vaak valt dit soort spul te verhelpen. Wat voor upstream heb je? (dat je 100 down hebt geloof ik wel), is een of andere goeie QoS niets voor je? Voor alles geld: meten = weten, en loggen = goud.

[ Voor 35% gewijzigd door Umbrah op 24-11-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
Anoniem: 328690 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:16:
[...]

Ja dat is bij warrock ook met Tab. Staat dat dan naast de titel? Ohja, en bij Combat Arms doet die het ook. Het zijn vooral shooting games.

Greetz..
Nouja, bij counterstrike staat er gewoon ping boven 8)7
Weet niet hoe warrock dat heeft... screenshot misschien?

[ Voor 56% gewijzigd door Lourini op 24-11-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lourini schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:18:
[...]

Nouja, bij counterstrike staat er gewoon ping boven 8)7
Weet niet hoe warrock dat heeft... screenshot misschien?
Wat is jou ping dan? Als ik vragen mag?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Anoniem: 328690 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:22:
[...]

Wat is jou ping dan? Als ik vragen mag?

Grtz
Lees mijn bovenstaande post eens. Iemand heeft geen ping, en al helemaal nooit een 'vaste' ping. Ping = de tijd in miliseconden dat een server nodig heeft om met jou over en weer te praten. Vergelijk het met het journaal: een correspondent in de VS staat soms nadat de nieuwslezer een vraag heeft gesteld even stil, en begint daarna pas te praten. Dat heeft met het feit te maken dat die nieuwslezer door de afstand een vertraging heeft, en zijn antwoord ook. Zo werkt het internet ook, alleen dan heb je er ook nog eens switches, routers en heleboel knooppunten er tussen die per stuk ook weer een paar milliseconde toevoegen.

Daardoor verschilt iedereen zijn ping per server en per persoon. Ik heb ziggo, en mijn buurman ook, maar misschien dat ik toch de hogere latency heb vanwege het feit dat mijn verkeer misschien een andere route neemt. En misschien speelt hij graag met japanners, en ik graag met engelsen. Raden wie dan de hogere ping heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien moet ik maar opzoek naar een nieuwe PC. Misschien is dit een meer geschikte voor games. Er zijn miss wat aangepaste dingen bij.

Harde schijf: 160 GB of meer

Beschrijving

De computer bezit de volgende specificaties.

Kast : AP (advance power) MIDI tower
CPU : AMD 64 3200+ (2,2 GHZ)
Koeling : Zalman processor cooler (Zalman nummer 1 marktleider in kast / processor koeling)
Moederbord : MSI (7181 V.10) VIA chipset
Videokaart : GeForce 6200 (256 MB) DDR2 + TV out + DVI
Harde Schijf : Western Digital 200GB opslag
LAN : LAN 100 M/Bit (kabel aansluiting) (ook uitbreiding mogelijk voor wirelesskaart)
CD-Rom speler : Fuijtsu Siemens CD Brander
Geluidskaart : speaker / headset aansluitingen en blauwe line in aansluiting zowel voor als achter de kast
USB poorten : 2 voor en 4 achter
Videobewerking : Coax (tv aansluiting) beelden opnemen van tv, Svideo in)

Deze heb ik ergens zien staan en was niet echt duur. Misschien dat dit dan een goede PC is voor games?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is een dingetje wat ongeveer net zo antiek is als de PC die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als mn router ertussen zit, is die weer wat slomer. Ik had dat vermoede al een beetje toen ik wolvenstein had gedownload. Want hij laadde wolvenstein niet omdat mn router ertussen zat :S. Toen ik de kabel rechtstreeks naar de pc had gedaan. Deed die het pas. Maar nu kan ik dus niet kijken wat mn ping ongeveer zou zijn? :S

Greetz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is volgens jou dan een goeie PC. Geef me is een voorbeeld dan alstublieft. een Link naar een site, of wat jij aan je PC zou doen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, we hebben de best buy guide hier op tweakers.net, misschien dat PCTje van Alles in mijn signature je wat ideën geeft, hoewel die ondertussen ook qua CPU/moederbord wat ouder is (als in: het is economischer om een AM3 Phenom2 te kopen).

Maar goed, je zit hier op het forum, klik eens onderaan deze pagina op 'forum', en dan op 'complete systemen en laptops', en lees daar de stickies eens. Vooral de best buy guide stickies zijn erg leuk. Anders via de boven navigatie: Archieven > Reviews > Best Buy Guides. Dat soort dingetjes heb je heel veel aan, en kun je ook van leren. Dat is altijd kennis waar je wat aan hebt. Dan word je minder snel opgelicht met dingen als de processor-MHz mythes, of 'een videokaart met meer MB is automatisch beter' verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 328690 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:11:
[...]

Maar ik ben 15 man. Ik weet niet hoe zo'n hele pc in elkaar zit. Daarom vraag ik het ook. Hoe moet ik weten wat een ping is. Ik ben geen computernerd. En hoe kun je je ping dan zien? Graag wat uitleg over specs en ping :P.

Greetz.. :P
Anoniem: 328690 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:35:
Wat is volgens jou dan een goeie PC. Geef me is een voorbeeld dan alstublieft. een Link naar een site, of wat jij aan je PC zou doen.

Greetz
Zo heeft dit dus erg weinig zin :o

Of je 15 of 75 bent (en ja, we hebben mensen uit beide groepen hier rondlopen), je gaat ergens pas wat van snappen als je zelf je best doet en dus op zoek gaat als iemand iets roept wat je niet gelijk snapt. Weet je echt niet waar te beginnen? Neem dan een kijkje op Wikipedia (en dan vooral de Engelstalige versie). Zat te vinden over ping, over hoe een computer in elkaar zit en wat GPU en lag is.

Dat is waarschijnlijk niet genoeg om je vraag mooi kant-en-klaar te beantwoorden, maar met de info die je op wikipedia vindt kun je goede zoektermen gaan samenstellen om op zoek te gaan naar meer info. Zodoende kom je steeds meer te weten. Dan nog kan het goed zijn dat je er niet uitkomt en je om hulp moet vragen, maar dan heb je meer dan genoeg info om hier een goede topicstart te maken en als mensen vragen stellen die inhoudelijk te beantwoorden ipv alleen maar te vragen wat iemand bedoelt.

Hetzelfde geldt voor je PC. Wij kunnen niet ruiken wat je hebt staan, daarom moet je het ons vertellen. Als we vragen stellen over dingen die je niet kent, zoek die dingen dan allereerst op, dan kun je waarschijnlijk gelijk antwoord geven, of zo niet, in ieder geval wat inzetvoller overkomen dan nu het geval is.

GoT is in ieder geval geen helpdesk. We helpen wel degelijk duizenden mensen met computerproblemen, maar vragen dat je zelf doet wat je kunt. Daar ontbreekt het hier nogal aan. Ik zou je dan ook willen aanraden om eens alles dat hier gepost is door te nemen en je in te lezen in de dingen die je niet begrijpt. Dat duurt misschien even, maar als je het voor elkaar hebt, heb je ook een goede achtergrond in de relevante dingen. Als je er dan nog niet uitkomt kun je een goede topic hier openen.

Heb je daar geen zin in? Dan is GoT allicht niet de juiste plek om deze vraag te stellen. Je zou dan allicht beter Dell's helpdesk kunnen bellen, of naar een lokale PC-winkel gaan, waar ze je tegen betaling willen helpen en geen eigen inzet van je verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 24-11-2009 16:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.