Dit forum is eigenlijk juist bedoeld als discussieforum voor zgn. Nerds. Ik bouwde mijn eerste PC overigens al op mijn 12e, en was toen in ieder geval al wat meer bezig om me in te lezen in forum regels en bestaande content (zoals de ladingen FAQ's die hier staan).
Verder ben je nog steeds niet erg duidelijk over lagg. Je spel ken ik niet, is het een webgame? Flash? Stand alone runtime? D3D? OpenGL? Wat voor moederbord heb je? Je PC is overigens wel degelijk uit 2003. Dat je hem in 2005 hebt gekocht wil niets zeggen, die onderdelen van je waren al tijden te koop toen je hem kocht.
Gezien je beperkte FSB (533), gok ik dat je een 'prescott classic' gebaseerde CPU hebt, op een moederbord met waarschijnlijk nog AGP. Hardware upgrades gaan waarschijnlijk meer kosten dan dat het ding waard is. Een goedkoop AM3 systeempje met een Radeon5770 is waarschijnlijk beter voor je dan.
Maar goed, probeer je drivers eens te updaten. Dat kan wel eens helpen.
Echter: dit heeft allemaal niet met lag te maken. Lag = vertraging in verbinding, per definitie. Hoe lang het duurt in milliseconden tussen het 'invoeren' van een actie (raap item op in spel), en het daadwerkelijk gebeuren van deze actie. De meeste spellen hebben een constant-metertje ingebouwd zitten, maar vaak kan het pingen en trace-routen van een server ook veel schelen. Voer eens een ping en traceroute uit van de server waar je mee verbinding maakt. Zoek maar op in de FAQ hoe dat moet.
Soms kan lag niet een 'constant' probleem zijn, maar iets met vlagen, als je de enige bent op de server die er last van heeft, moet je maar eens gaan rondbellen met je ISP, of kijken of die 'plotselinge' stijging in latency samen valt met iets anders, ik noem firewall acties, verkeer van andere mensen op je netwerk (pa die gaat emailen met attachments en je upstream capped). Vaak valt dit soort spul te verhelpen. Wat voor upstream heb je? (dat je 100 down hebt geloof ik wel), is een of andere goeie QoS niets voor je? Voor alles geld: meten = weten, en loggen = goud.
[
Voor 35% gewijzigd door
Umbrah op 24-11-2009 16:22
]