WAG325N Linksys heeft het begeven, metwelke router vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Hi,

Eerst en vooral, ik weet dat ik eigenlijk research moet doen vooraleer een tread op te starten, maar heb geen internet sinds vanmorgen (ff aan het meesurfen met de buren) en wil vandaag nog een vervangend toestel halen zodat ik verder kan.

Router vereisten:
- 4 poorts
- Ondersteuning voor ADSL2+
- Wireless n (draft)

In de winkels hier hebben ze Belkin, Linksys, D-link en nog paar kleinere merken zoals Sweex.
Iemand een recommendatie voor goede router die geen 200 euro kost? :)
Geen zin om weer een router van +100 euro binnen 2 jaar in vuilbak zien te verdwijnen.

Kom van de Linksys WAG325n af, altijd problemen mee gehad, deze morgen geen connectie meer.
Reset gedaan, kabels veranderd, stroom eraf gehaald voor 10 minuten.
Wireless (en via draad) wilde hij ook niet meer connecteren op webinterface, 3 pc's zowel Windows als Linux gaf niks.
Contact gehad met ISP, lijn laten testen, blijkt dus router dood te zijn ook al branden alle lichtjes behalve "internet", "dsl" en ethernet connecties branden allemaal wel, splitters vervangen etc etc.
Software geinstalled geleverd bij de router maar die kon hem ook niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Graviton12 op 24-11-2009 12:59 ]

• Graviton12
Sja, dan mag deze op slot :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Misschien leuk om te laten weten wat je gedaan hebt.. ?

• Graviton12

Verwijderd

Ieder zijn keus. Ik zou er zelf niet voor kiezen.
Eerder op zoek gaan naar een Draytek 2820. Deze routers zijn erg stabiel en hebben een gebruiksvriendelijke interface. Ze zijn wel rond de 200 euro maar misschien kan je er een via V&A scoren.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wat ik altijd zo jammer vind is dat vrijwel alle instap routers geen N 5Ghz kunnen.

• Graviton12
De linksys viel nog onder garantie (3 jaar) maar ze hadden geen vervangend toestel en leveringsduur zou 1-2 weken zijn, dus moest wel iets anders meenemen :)
Geen zin om 2 weken zonder internet te zitten.

Van wat ik zie bij mensen thuis waar ik problemen moet gaan oplossen zijn ze veelgebruikt de linksys toestellen en doen ze het redelijk goed.
Pagina: 1