Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Biostar i45 lcd code 1d of 16 en 31 of 1e

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• bakker3000
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-08-2015
Ik heb afgelopen zaterdag dit moederbord gekocht.Een perfect moederbordje mag ik wel zeggen!
Mijn q6600 loopt op het moment van typen op 3.87 ghz.Met de voltages en temps binnen de perken.
Mijn setup is als volgt:

q6600 (430x9)
Biostar tpower i45
4x1gb pc8500 ocz reaper op 4-4-4-12 860 mhz
4870x2 op 842 gpu en 1000 mem
Be quiet dark power 850 watt voeding.
Windows 7 x64

Nou wat ik ook doe Hij is zo stabiel als het maar kan
prime 95
games

Maakt niet uit wat ik doe ik krijg geen bsod niks.
Nu zit er zo`n lcd postertje op het bord wat in windows de temperatuur moet aangeven.
Maar ook codes van het booten wat hij aan het doen is etc...
Nu blijft hij in overgeklokte modus steken bij 1d of andersom gezien p1
iig laat hij niet de temperatuur zien in windows.
In niet overgeklokte stand en alles standaard blijft hij hangen op 31 of 1e in windows
iig ook niet de temperatuur.

Wat ik geprobeert heb om er achter te komen wat er mis is en wat het betekent:
Gemailed met biostar:
nog geen reactie.
Gekeken met google naar fora met biostar i45 bezitters:
weinig fora ik denk mede door dat weinig mensen een biostar i45 hebben,maar wat ik heb gevonden niks met foutcodes in de led poster
Ik heb gekeken bij hardocp bij xtremesystems unofficial i45 forum.en nog wel wat meer maar niks kunnen vinden.
nadat dit allemaal mislukt is.Weet ik het dus niet meer...
Heeft er ieamand nog een tip voor me waar ik kan zoeken of iemand die het mischien weet?
Een andere schaarse biostar i45 bezitter mischien?

iig bij voorbaat dank voor de reacties.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zijn gewoon standaard postcodes: http://www.bioscentral.com/postcodes/amibios.htm
Waarom die daarop blijft haken weet ik niet, maar die codes zijn iig niet beperkt tot biostar.

• bakker3000
Inderdaad je hebt gelijk het staat er aangegeven wat het is....Kan er alleen nog niet veel mee omdat ik ten eerste niet weet waarom hij daar dan op blijft staan en wat die meldingen dan in leken taal betekenen.Heeft iemand hier mischien ervaring mee?iig bedankt voor de site.

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

mijn vorige dfi bordje had ook van die codes, nadat hij door de bios heen was en geboor bleef die gewoon op 1 code staan, dit betekende simpelweg up and running. niks aan de hand, het feit dat je pc helemaal stabiel draait zegt dan toch genoeg?

Hardware.info Overclock Team

• bakker3000
Daar heb je idd gelijk aan.En ben dan ook zeer zeker tevreden met dit bord.Alleen het feit dat hij dan de temperatuur van de processor aan hoort te geven.Dat is dan dus het probleem.En de reden waarom hij dan niet verder gaat.Zou dan ook wel handig zijn om te weten.

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

ik heb geen ervaring met dit bord, maar is het een lcd poster net als bij asus? wany mijn 2 karakter dfi bordje gaf geen temps weer, dus ik wete niet precies hoe dat zit,

daarbij zou hij dat de Tcase temperatuur aangeven, is niet echt een hele boeiende temperatuur natuurlijk.

• bakker3000
Ik denk idd ook dat het de tcase temp zou moeten aangeven.En idd het maakt ook niet zo heel erg veel uit.Er staat boven cpu temperature...en idd het is net als bij de DFI een 2 karakter lcd.Door het feit dat het op het mobo staat en er over gelezen heb in het unofficial i45 forum op xtreme systems.Zou ik toch graag willen dat het het doet.En in het begin deed hij het ook.Heb inmiddels ook de oude bios weer terug geflashed en deed hij het nog niet.Toen weer terug geflashed naar de nieuwste bios.....nog niks.En het staat me toch bij dat hij het wel heeft gedaan.

edit:
OK net nog even wezen lezen in het boekje van het moederbord want begon aan mezelf te twijfelen,er staat duidelijk in dat hij ook de temp aan moet geven.is er een programma waar ik de tcase temp mee kan uitlezen?Het kan natuurlijk ook zijn dat de sensor kapot is....

edit2:
tcase sensor uitgelezen en hij staat op 27 graden terwijl de cores schommelen tussen de 31 en 26 idle.
Dus dit zal wel kloppen.En aangezien hij nog steeds op 16 staat op de lcd......

[Voor 28% gewijzigd door bakker3000 op 24-11-2009 14:43]

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

in je bios moet je hem sowieso kunnen uitlezen.

• bakker3000
@nedernakker zie boven
Noem me een zeikerd...Maar zou je hem hiervoor kunnen RMAen?

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

alleen als je 100% zeker weet dat het aan het bord ligt, ik zou toch nog eens richting biostar mailen om een verklaring te vragen, voordat je je bord RMA't en hem weken kwijt bent..

• bakker3000
Je hebt gelijk heb ze vandaag nog maar eens gemailed.Enige geluk is dat ik hem gewoon bij de winkel heb gehaald en dat hij nog maar een paar dagen oud is ik zal de winkel ook nog eens even bellen en anders langs gaan mischien kan ik gelijk een ander kijgen....

Zijn er geen andere eigenaars van dit p45 beest op tweakers?Aangezien er dikke wereld records zijn gemaakt met dit bord.Lijk het me dus echt een tweakers bord.

• bakker3000
Gelukkig heb ik hem niet terug gestuurd....Er zit namelijk gewoon een bug in de nieuwste bios had meerdere bios geprobeerd maar alleen de 1 na laatst en veel ouderen werkten goed.iig bedankt.

• nedernakker

nedernakker

Team HWI Pro OC

gelukkig. heb je weer volop plezier van je bordje

• bakker3000
dat kun je wel zeggen ja dat ding klokt een stuk beter dan mijn gigabyte p35.dat ding blijft maar gaan!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True