Toon posts:

Switch Lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Van het weekend ga ik een lan organiseren. Hierbij zullen er 4 xboxen en 6 pc's voorzien worden van een netwerk aansluiting. Tijdens de lan worden er de volgende spellen gespeeld:
- Unreal 2004
- COD 4
- Flatout 2
- Trackmania

Nou is mijn vraag welk materiaal ik het beste kan aanschaffen om het netwerk op een stabiele manier te laten draaien. Zonder dat daarbij netwerk probleem zich voor kunnen voorkomen.

Ik had zelf dit product al op ogen: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-028368

Zelf beschik ik over LINKSYS Router: http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WAP54G

Bedankt
Lex

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is geen gigabit switch. Als je nog wat files wil kopieren is gigabit wel prettig over het algemeen.

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Lijkt me geen slecht idee :)
Switch hoef je niks in te stellen, gewoon aan de router hangen and you're good to go ;)

Edit..
TrailBlazer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:17:
Is geen gigabit switch. Als je nog wat files wil kopieren is gigabit wel prettig over het algemeen.
Lijkt me idd nog beter :P

[ Voor 52% gewijzigd door Lourini op 24-11-2009 12:18 ]

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Met bovenstaande hardware zul je geen problemen ondervinden maar eigenlijk moet je zelf iets meer onderzoeken.

Wat voor soort netwerk wil je hebben (100/1000Mbit) ?
Wordt er alleen gegamed of zal er ook veel bestanden worden uitgewisseld.

En een thuislannetje organiseren met zo weinig man is goed te doen. Gewoon zorgen dat je geen slechte netwerkkabels gebruikt (kapot of dusdanig brak dat het niet werkt). En belangrijk is dat je goed kijkt naar je netwerkinstellingen (bv 1 DHCP server, en niet twee zoals wel vaker gebeurd).

Veel plezier iig toegewenst

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou is mijn vraag welk materiaal ik het beste kan aanschaffen om het netwerk op een stabiele manier te laten draaien. Zonder dat daarbij netwerk probleem zich voor kunnen voorkomen.
Een switch waar je deze apparaten aan kunt hangen. Zolang je ook je router aan het netwerk hangt zal die de PCs/Xboxen voorzien van netwerkadressen dmv DHCP.
4 Xboxen + 6 PCs + 1 router = 11 apparaten.
16 poort switch is dus wenselijk. Ik zou echter wel een Gigabit variant nemen, kost ietsje meer maar met z'n allen ga je daar zeker profijt van hebben. Helemaal als de activiteit voor herhaling vatbaar blijkt te zijn.
Ik heb zelf een 8 poorts Netgear (GS108), die goed bevalt en tevens niet veel kost. Daar is ook een 16 poorts variant van, zo te zien ook bij 4Launch.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 24-11-2009 12:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Nee, er worden geen bestanden gedeeld. Het is puur alleen om te gamen.

Voor de netwerk-kabels. Kan ik daar het beste netwerk-kabels gebruiken met een ijzeren kop?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Metalen kop hoeft echt niet. Zolang het CAT5E of beter (bv CAT6) is, zit je prima. Zolang alle vier aderparen werken is Gbit haalbaar over CAT5E.
En als je maar 100mbit wilt gaan doen is simpel CAT5 al uitstekend, aan 2 werkende aderparen heb je genoeg.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat een prutslan als er geen bestanden gedeeld worden. Kan me nog herinneren vroeger over een 10mbit coax netwerk mp3's kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de goede info. Ik denk dat ik er nu wel aardig uit de voeten kan.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:59
TrailBlazer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:35:
wat een prutslan als er geen bestanden gedeeld worden. Kan me nog herinneren vroeger over een 10mbit coax netwerk mp3's kopieren.
Vroeger? * The Realone kijkt naar TB's sig... ;)
Pagina: 1