Je hebt gelijk, ook de orginele RR was 3D, heb het even aangepast.DarkX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:36:
[...]
RR was toch sowieso al een 3d game? Ik dacht op de duke3d engine.
CE is de de voorloper van Battlefield 1942. Erg mee vermaakt op lanparty's, hoewel deze game erg buggy was, was het super om te spelen!

Cow Pie!kingrichard47 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:31:
[...]
Die heb ik vroeger zoveel gespeeld... geweldig spel was dat!
Redneck Rampage is ook zo'n spel wat ik 'vroeger' grijs heb gespeeld, is ook nog een keer een 3d nieuwe versie van gemaakt volgens mij
[afbeelding]
I'm gonna open up a can 'o whoopass!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ja deze vondt ik echt geweldig, speel nog weleens Streets of Rage 1/2/3 op m'n Sega-Megadrive emulator.fanta22 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:01:
Dit was ook echt een goeie: street of rage 2
Het leukste hierbij was dat je dit met 2 personen kon doen.
[afbeelding]
Toen ik een beetje keek naar de titels viel het me op dat er 1 'serie' eigenlijk niet tussenstond namelijk :
Mortal Kombat 1, 2 en 3, heb ik toch zelf een hoop lol mee gehad elke keer hele bladzijde met fatalities erbij enzo de Power Unlimited waar die instonden was dan ook helemaal gaar
Er waren nog wel meer titels die ik vroeger erg leuk vondt, Stunts, Xenon, "Die dwergen met die bijlen?", Double Dragon, "Race spel met idiote tracks, auto's konden exploderen? (Reden waarom ik deze naam vergeten ben was omdat er 2 namen waren, 1 in US en EU - GEVONDEN : http://www.classicpcgames.com/games/game/whiplash/1094/ )", Digger, Prince of Persia, Xevious, Pitfall, Contra.
Edit : Owja en Screamer
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar het is nu WoW tijd
[ Voor 24% gewijzigd door prutser001 op 24-11-2009 18:54 . Reden: Lamaar blijf bezig. ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Super! Spelletje vroeger erg vaak gespeeld op de basisschool!Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:05:
[...]
Haha, inderdaad! Was het spel helemaal vergeten, maar wist meteen wat je bedoeld.
Zelf veel The Incredible Machine gespeeld:
[afbeelding]
Ik herkende het meteen toen ik die screenshot zag

Waarschijnlijk compleet onbekend, maar ik vond het een heerlijk spel
Maar dat kan ook komen omdat ik toen 5 was
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 24-11-2009 18:51 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heb die op de NES gehadanandus schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:50:
Road Fighter op de MSX:
[afbeelding]
Maar dat kan ook komen omdat ik toen 5 was![]()
edit:
Have fun
[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 24-11-2009 18:53 ]
☻/
/▌
/ \
Wel een leuk spel, maar het grootste nadeel van A2 Racer was de moeilijkheidsgraad. Why in hell kon je 2 helemaal uitspelen met een Trabantje

Niet echt vergeten, maar wel een instant-klassieker blijft Need for Speed III: Hot Pursuit, er is NOOIT meer een betere editie van dit spel uitgekomen. De besturing was goed, de auto en banenkeuze was meesterlijk en het achtervolgingselement was zeer innoverend.

Ik moet altijd nog bijna een beetje kotsen als ik NFS Underground of nieuwer zie... What a shame zeg.
Ook een erg goed spel was overigens The Legend of Kyrandia. Vooral deel 1 (book 1) was erg goed en vermakelijk om te spelen. Het enige grote nadeel was toch wel de moeilijkheidsgraad. Zonder walkthrough was dit spel zowat niet uit te spelen. Vooral het uren lange zoeken naar objecten en stenen kon je af en toe slopen. Ook het labyrint wat in het spel zat was eigenlijk TE ingewikkeld, maar wel geniaal ontwikkeld. De graphics ook trouwens.

Misschien kan de TS of meerdere mensen de startpost uitbreiden zodat hier een opsomming spellen staat, plus hoeveel mensen het genoemd hebben, inclusief verwante informatie. Zodat kwaliteitsspellen naar voren zullen komen.
Vraag me af of dat zin heeft, want er zitten zoveel klassiekers bij en ik ga diegene die al genoemd zijn niet nogmaals noemenalex3305 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:52:
,,,
Misschien kan de TS of meerdere mensen de startpost uitbreiden zodat hier een opsomming spellen staat, plus hoeveel mensen het genoemd hebben, inclusief verwante informatie. Zodat kwaliteitsspellen naar voren zullen komen.
Rescue Rover 2 vond ik verder een heerlijk puzzelspel:

☻/
/▌
/ \

Biomenace

Verder uiteraard coolspot, knights and merchants.
Geweldige tijden
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Als ik me niet vergis was dit een klassieker, zowel op de N64, PS1 en PC. Zelf helaas nooit gespeeld.
http://www.gamespot.com/p...dates&tag=updates;title;1
Future Cop: LAPD

Wederom zelf nooit het genoegen gehad maar schijnt ook een klassieker te zijn.
Wikipedia: Future Cop: L.A.P.D
Moto Racer

Was één van de betere motorracegames uit z'n tijd.
Wikipedia: Moto Racer
Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Fantastisch spel, jammer dat het adventure genre niet meer zoveel games opleverd. Veel lezen, klikken en puzzelen.
Wikipedia: Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Toonstruck

Heb 'm zelf nooit uitgespeeld maar wat ik gespeeld heb was geweldig.
Wikipedia: Toonstruck
Warhammer: Dark Omen

Geweldige game. Heb 'm twee keer uitgespeeld. Als ik 'm alleen maar goed aan de praat kon krijgen op WinXP
Wikipedia: Warhammer: Dark Omen
[ Voor 9% gewijzigd door NitroX infinity op 24-11-2009 19:32 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Of misschien Vib Ribbon op de ps1 al was die wel takke moeilijk

En dan uiteraard ook nog Team Buddies op de ps1

[ Voor 81% gewijzigd door Tripwire999 op 24-11-2009 19:25 ]
Sun Tsu's Ancient Art of War zoek jij.Lucky-Shirt schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:30:
Ik had vroeger op 5.25 floppy's een soort strategy game. Kom het bijna nergens meer tegen, ik noemde het in die tijd WAR, dat stond op de floppy. Je kon land e.d. kiezen en dan een legertje maken. Bijv. met boogschutters die je op een muur kon zetten. Snapte er niet al te veel van, maar kon mij er prima mee vermaken. Tot op heden niet gelukt er een screenshot van te vinden.
Mijn tips:
Saboteur 2, en System Shock. Met name die laatste titel heeft nooit de waardering gekregen die het verdiende.
YESSSSNitroX infinity schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:13:
Return Fire
Nog nooit zoveel single-player missies gezien in een spel.el en leuk, beter kan niet
Verder:
Commandos 1 en Earthworm Jim
Nee hoor, niet compleet onbekend. Ik heb dat vroeger ook veel gespeeld. Na alle levels was je rond en begon je gewoon weer op track 1anandus schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:50:
Road Fighter op de MSX:
[afbeelding]
Maar dat kan ook komen omdat ik toen 5 was![]()
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Die franchise bestaat gewoon nog hoor

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Gaaf....Kixtart schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:51:
[...]
Heb die op de NES gehad
edit:
Have fun(http://www.nintendo8.com/game/344/road_fighter/)
Maar op de MSX speelde hij wel iets anders...
Al die Konami spellen waren toen geweldig en ook wel het neusje van de zalm (op MSX vergeleken met Aackosft meuk). Green Beret, Vampire Killer, Atlantic Adventure, allen klasiekers...
En outrun natuurlijk, maar dan wel in de automaten hal

Over automatenhal spellen gesproken.,
Afterburner... zo gaaf..
Dat was nog in de tijd dat de beeldkwaliteit zoveel beter was op een automaat

[ Voor 28% gewijzigd door [Roland] op 24-11-2009 21:20 ]
Framed uit 1995. Wat een geniaal spel. Misschien wel de eerste game die ik ooit echt gespeeld heb. Zo vaak uitgespeeld ook. Puzels, hectisch spring en klimwerk, afwisselde omgevingen (het riool, de binnenplaats, het dak, de keukens, de slaapplaatsen etc.), objecten waarvan je slim gebruik moest maken (voedsel, sleutels, kaarten). Waarschijnlijk niemand die het hier kent want het was vage shareware. Hier een filmpje dat ik er nog van kon vinden:ChevyVanDude schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:13:
Prisoner of War.
Waarom? Hoeveel spellen zijn er (ooit)gemaakt waarbij je moet ontsnappen? The Great Escape?
http://www.youtube.com/watch?v=iIfEj8g8bEY
-het spel had wel geluid alleen het filmpje niet, ik voelde mij nog zo slim toen ik uitvond hoe je het geluid aan kon zetten
de nostalgie...
PS. Xargon was trouwens ook geweldig. De ontwikkelaar daarvan is nu EPIC Games kwam ik onlangs achter.
Framed is zo onbekend dat het mij niet is gelukt er een screenshot van te vinden maar zo zag Xargon er uit:

Ik herken het level nog als de dag van gisteren.
[ Voor 17% gewijzigd door i7x op 24-11-2009 21:52 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Deel 2 heb ik een hele tijd daarna opeens ergens gevonden en blijft leuk die puzzelsTripwire999 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:19:
The lost vikings vond ik altijd een erg leuk spel!
...

Als ik zo het topic zie heb ik er echt veel gedaan van deze klassiekers
☻/
/▌
/ \

Ook wel spel dat heel veel mensen kent en ook terug ziet in moderne games

www.weitjerock.com
die dingen hebben ze bij ons in de buurt volgens mij nog steeds staanAltijd_Lastig schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:16:
[...]
Gaaf....
Maar op de MSX speelde hij wel iets anders...
Al die Konami spellen waren toen geweldig en ook wel het neusje van de zalm (op MSX vergeleken met Aackosft meuk). Green Beret, Vampire Killer, Atlantic Adventure, allen klasiekers...
En outrun natuurlijk, maar dan wel in de automaten hal
[afbeelding]
Over automatenhal spellen gesproken.,
Afterburner... zo gaaf..
Dat was nog in de tijd dat de beeldkwaliteit zoveel beter was op een automaat
[afbeelding]

[ Voor 12% gewijzigd door nicxz op 12-11-2014 17:18 ]
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Frogger
Another World
Myst
[ Voor 6% gewijzigd door Yamy_Daffy op 24-11-2009 22:48 ]
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Die twee heb ik ook erg veel gespeeld, al had ik van de laatste alleen een demo dacht ik. Maar toen interesseerde me dat eigenlijk niet zoveel, speelde gewoon continu weer hetzelfde. Waarom ik dat zo lang leuk vond weet niemand...
Spel dat nu me te binnenschiet is Raptor, geen idee of het echt een bekend spel is eigenlijk? Wel volgens mij het eerste spel dat ik ooit heb gespeeld!

Dudeyomat schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:00:
Wat een nostalgie allemaal
imo mis ik Syndicate (en Syndicate Wars) wel in dit topic.
Heb op de SNES met multitap heel veel uren met vrienden aan besteed!
http://en.wikipedia.org/wiki/Syndicate_(series)
[afbeelding]
Dit dus. Ik was al allerlei screens enzo aan het verzamelen. Ik heb het spel destijds samen met mijn maten helemaal doodgespeeld. Je speelde een soort consortium wat allereli secret agents "overgehaald" had voor ze te werken, en controleerde per missie 4 agents vanuit een isometrisch perspectief. Voor missies kon je allerlei wapens en gadgets enzo kopen.

En de intro (lekkere Blade Runner vibe... Ow, dat is er ook zo 1! Zie hieronder
Blade Runner
Een point en click adventure van Westwood. Het spel pakte enorm goed de sfeer van de film mee, had veel raakvlakken en deelde een paar personages. Wel een heel ander hoofdpersonage.
Het spel had ook 13 verschillende eindes (waar ik er maar 3 ofzo van gezien heb, die alledrie ook nog eens behoorlijk verschillend waren), en grafisch was het voor z'n tijd behoorlijk goed, met geprerenderde backgrounds en voxel-personages.

En dan moet je je voorstellen dat die ventilatoren in de achtergrond draaiden en de lichten bewogen en dergelijke
De intro:
Gameplay:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=on0qwmki46Y&feature=related]
Hmm. Ik denk dat ik m'n discjes (game stond op 4 schijven) maar weer eens bij m'n ouders op ga halen
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Geniaal puzzel/behendigheids spel, heb me daar op de PSX heel lang mee vermaakt.
En is in de latere stages echt heeeeel moeilijk.
Ik heb hier de Final versie liggen.... krijg weer zin om te spelen nu

[ Voor 5% gewijzigd door ScrooLoose op 24-11-2009 23:35 ]
Smiling as the shit comes down...
Omdat je bij de demo gewoon alles kon doen? Alleen niet alle auto's kopen.kingrichard47 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:22:
[...]
[...]
Die twee heb ik ook erg veel gespeeld, al had ik van de laatste alleen een demo dacht ik. Maar toen interesseerde me dat eigenlijk niet zoveel, speelde gewoon continu weer hetzelfde. Waarom ik dat zo lang leuk vond weet niemand...
Spel dat nu me te binnenschiet is Raptor, geen idee of het echt een bekend spel is eigenlijk? Wel volgens mij het eerste spel dat ik ooit heb gespeeld!
[afbeelding]
Dus je moest met die slome auto tegen de snelle en betere auto's (beter tegen kogels en meer schiet kracht) racen.
Dat herinder ik nog aan dat spel.
Crash Bandicoot (1 van de betere games uit me leven!)
http://www.youtube.com/wa...VPTmHRv60&feature=related
En Sonic op de Megadrive was gewoon top.
Puzzelen in een spookhuis zeg maar, sfeertje was best goed gedaan.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Held!nicxz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:27:
Ik heb ooit Centurion: Defender of Rome helemaal kapot gespeeld op de PC. Heeft me later wat slaap gekost voor ik weer op de naam kon komen, maar toen ik hem eenmaal 'herontdekt' had vorig jaar, heeft het me toch weer een paar dagen zoet gehouden. Erg leuk, die oude klassiekers opnieuw spelen.
[afbeelding]
Wat een spel was dit inderdaad! Was zijn tijd ver vooruit. Kostte wel een paar dagen voordat je alle gebieden in je macht had. Kan me nog wel herinneren dat je in die chariot race gewoon de buitenbocht moest pakken, dan won je altijd en vloog je niet uit je karretje
Het idee van Hot Seat is natuurlijk dat je niet gaat zitten bekijken wat de ander doet in zijn of haar beurt. Je moet dus echt even opstaan en wat anders gaan doen.jbdeiman schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:36:
[...]
Ik heb dit ook wel eens gedaan via hot seat. Het jammere was wel dat al iemand de levels een beetje kent, dat je weet waar iemand heen gaat en zo een snelle route kan afleggen om iemand de pas af te snijden.
Maargoed was wel erg leuk spelen inderdaad.
En de N64 versie haalde het niet bij de SNES versie. Enige leuke van de N64 versie was Battle in Block Fort. Jammer dat dat level nooit meer is teruggekomen (ja in een half tamme versie op de GameCube).Wiethoofd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:21:
Mario Kart op de N64
[afbeelding]
De GameCube, GBA en Wii versies hebben het daar nooit bij gehaald.
Verder:
Alundra (1) op de PSX. Geweldige RPG in de stijl van Zelda. Ook lekker moeilijk. Vrij lastig te krijgen nowadays. Deel 2 was crap.
Goof Troop op de SNES. Heb me hier ook flink mee vermaakt, ondanks dat het spel best simpel en niet echt hoogstaand was. Uitgespeeld toen ik een jaar of 12 was en goeie herinneringen aan, maar daarna nooit meer gespeeld.
[ Voor 44% gewijzigd door Sluuz op 25-11-2009 08:37 ]
PSN: Sluuz

zoveel uurtjes gespeeld, misschien niet helemaal vergeten, mede door de nieuwe versie maar deze blijft het leukst van alle Settlers imo
en spellen zoals Heroes 2 en Knights and Merchants zijn ook geniale spellen maar die zijn al eerder aangegeven!

Hugo
speelde vroeger één of andere illegale versie in het Zweeds ofzo
waarschijnlijk was ik nog jonger dan 10, dus veel herinner ik me er niet van
*knip*
[ Voor 57% gewijzigd door PromoX op 30-11-2009 19:16 ]
Ach de goede oude tijden!Willybubba schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:30:
[...]
Allemaal nostalgische Syndicate plaatjes, waardoor ik meer zin krijg in een remake
Ik heb shadowrun ook altijd goed kunnen waarderen. Sci-fi RPG
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shadowrun

En natuurlijk het goede oude Lemmings

Verder ook Asterix et Obelix heel veel gespeeld. Deze kon je met zijn 2en spelen wat natuurlijk geweldig was destijds:

Ook de allereerste unreal heb ik erg veel gespeeld:

kings quest (ook de larry variant)
gold rush ( de eerste dan, larry achtig)
Z !! http://en.wikipedia.org/wiki/Silver_(video_game)
silver !! http://en.wikipedia.org/wiki/Silver_(video_game)
Phantasmagoria (niet vergeten denk ik) http://en.wikipedia.org/wiki/Sanitarium_(videogame)
gargoyles quest !!! op de gameboy, ook een fantastisch spel!
op de nes: shadowgate Wikipedia: Shadowgate
En als ultieme topper!!!! Dragon force op de saturn!!!! http://www.gamespot.com/s...gy/dragonforce/index.html
als ze daar nou een remake van maken....
en nog zo'n 2d vliegspel, van de zijkant dan.. Kon je landen op vliegdekschepen (altans poging doen tot) en andere vliegtuigjes neerschieten en bommen gooien..
superB
Darken (futuristisch vliegspel)
Constructor (is al vaker genoemd in dit topic. Blijft een supergame!)
Hunter Hunted (van Sierra met de human en de beast)
Blade Runner! Wat een geweldige sfeer had die game!
en uiteraard Larry. Dus niet de troep die na larry 7 is uitgekomen, maar echt Larry 1, 2 en 3 als je moet typen om handelingen uit te kunnen voeren. Fantastisch!
[ Voor 6% gewijzigd door Scorpion2k op 25-11-2009 10:39 . Reden: Blade Runner vergeten! ]
Kunnen beter iedereen afbeeldingen laten plaatsen, want dan herken je de game meteen ipv de naam alleen.
Mijn klassieker is ook mijn eerste pc game ooit:
Electronic Popple
Het spel was een beat-em up dat zich afspeelde in een computer, voor 1 a 2 spelers waarbij je jezelf kon levelen door de kristallen die verslagen vijanden droppen te absorberen. Ieder nieuw level zorgde voor meer kracht en snelheid en ook een nieuw uiterlijk. Ook waren er vele powerups te vinden die je kon gebruiken om beter te vechten. De muziek die hierbij werd afgespeeld is uitzonderlijk goed.
Dit spel heb ik 3 jaar gespeeld! Kon vroeger op een gegeven moment niet meer verder komen met een vriend, en toen hebben we een oplossing gevonden: ik charge, hij springt en dan ram ik hem het ravijn over. Dit werkte wonderwel:D Echter na een paar maanden kwamen we erachter dat als je 2x een richting intoets je begon te rennen en dus over de ravijn kon springen:D Hier waren we dus eerder nooit op gekomen, en internet was er toen nog niet. Ah, de nostalgie!

Tis alleen jammer dat ik het maar moeilijk aan de praat krijg op vista. Krijg wel de game aan het werk, maar de achtergrondmuziek speelt niet automatisch af.
Op de C64 Wizard of Wor:
Dit spel kon je met 1 a 2 spelers spelen, en het was de bedoeling om alle vijanden op het scherm uit te schakelen. Geweldig spel vroeger.

En natuurlijk niet te vergeten:
Great Giana Sisters.
Wat was dat een moeilijke super mario kloon! Een fout en je was meteen af. Kan me nog wat frusterende momenten herinneren.

California Games
SKATEN!!! en dan het doodgaan muziekje

Rockford
Waar Supaplex van afgeleid is, Rockford! Een super leuke Boulder Dash die goed uitgewerkt is. Wel een flink niveau om te spelen, maar erg vermakelijk.

Hugo's House of Horrors
Een spel waarbij je wel kon lopen met de pijltjes toetsen, maar waarbij je commando's in moest typen voor Hugo. Dit was dus een fancy horrorspel toentertijd en daarom ook wel spannend om te spelen. Nooit helemaal uitgespeeld, wel bij de laatste 'level' gekomen, echter was het uitspelen hiervan in de Shareware uitvoering haast onmogelijk...

Sokoban
Alhoewel deze niet vergeten is, wil ik hem toch even nog vernoemen. Echt een leuk spel om te doen, goede puzzles en af en toe echt TE uitdagend. Bij deze originele naam

Verwijderd
Constructor, leuk spel ja.!null schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:49:
@Hierboven, dat zijn toch geen vergeten klassiekers? Iedereen kent bijvoorbeeld Duke Nukem.
Constructor!
Is er uberhaupt iemand die die game kent? zo'n geweldige game!
Nog een paar: Jurassic War, Halloween Harry (Alien Carnage), Zone66, Whacky Wheels, Highway Hunter.
Ugh!

Civilization 1 (en later 2)

En natuurlijk Dune 2!
[ Voor 19% gewijzigd door Reteip op 25-11-2009 12:37 ]
Hoeveel keer ik dit niet uitgespeeld heb, minigun rulez! Zalige missies (dat boorplatform, total war!) Zou dringend eens hermaakt moeten worden.
Transport Tycoon
Gelukkig is er openTTD, kan ik deze blijven spelen.
Hidden & Dangerous
Voor mij, hoewel buggy, de beste WO2 shooter gemaakt.
Raar dat deze niet is vernoemd (of ik lees erover):
Tie Fighter
De space-shooter bij uitstek. Iemand deze nog aan de praat gekregen?
Wel merk ik dat niemand dink smallwood schijnt te kennen. Was voor mij op de PC de 1e RPG die ik speelde.
@Sluuz
Dat snap ik ook wel, maar als je beiden in 1 ruimte zit is het niet leuk. Daarbij was het gewoon gemakkelijk "vals te spelen" door alvast op het knopje te drukken dat de volgende speler zit. Bij ons stond de computer altijd redelijk centraal waardoor het gemakkelijk was mee te kijken.
En Caveman danReteip schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:35:
Pfff, zoveel goede herinneringen aan oude games. Die er voor mij uitspringen zijn toch
Ugh!
edit:
Master of Magic is voor mij ook een leuke klassieker:

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 25-11-2009 13:14 ]
☻/
/▌
/ \
One Must Fall 2097:

Aladdin:

Lion King:

Skyroads: (al eerder vermeld volgens mij)

Prince of Persia 1:

Titus the Fox:

Misschien niet allemaal heel oud, maar ze blijven leuk imho
i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H
ze hebben ooit voor de xbox een remake gemaakt genaamd: Conker: Live & Reloaded. deze vond ik zelf minder wegens veel censureren in game (game was grof vonden ze
in multiplayer was het teddy vs squirrel
http://en.wikipedia.org/wiki/Bad_fur_day
voor de mensen die meer info er over willen
|>
Commander Keen series

Boulder Dash

Blake Stone

Raptor

Knights and Merchants

Skyroads

Uiteraard hier al naar voren gekomen, Jagged Alliance en de oude Fall Out series
en zo heb ik er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer
Eentje die er echt nog bij moet :
Clyve Barkers Undying

[ Voor 7% gewijzigd door KatirZan op 25-11-2009 13:15 ]
Wabbawabbawabbawabba
Hoe is het toch mogelijk dat dit al jaren geleden zo episch in elkaar zat en het tegenwoordig gebracht wordt alsof het er nu pas een evolutie gaande is dat games meer op films gaan lijken. Net als de al eerder genoemde Blade Runner trouwens

Wing commander 4 had had uren aan film materiaal.

Ow en niet te vergeten
Jet Strike
Geniaal simplistisch air combat vermaak. Crashen, tanken en je eigen basis aan gort bombarderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lourini op 25-11-2009 13:26 ]
i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H
Held
Zelf stem ik voor Oddworld, onze vrolijke / domme / onschuldige / vertederende alienvrind die moet proberen te ontsnappen aan zijn evil bazen en ze stoppen voordat ze gehakt draaien van de rest van zijn alienvolkje. Daarbij moet hij overleven in allerlei werelden, van de vleesindustrie tot diep in de jungle. Wat een fun was dat zeg

[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 25-11-2009 13:34 ]
Dune 2 enorm veel gespeeld.
Vooral veel games van de Bitmap Brothers gespeeld zoals Gods, Z en later Z:steel soldiers en The Chaos Engine uiteraard.
Heb die games nog wel ergens liggen op zolder.
Is dit misschien een voorloper van Stunt Driver? Ik kan mij een soortgelijk spel herinneren wat Stunt Driver heette en er ongeveer zo uit zag. Man man wat heb ik dat vaak gespeeldfrankivo schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:03:
Stunts![]()
[afbeelding]
vroeger wel echt veel gespeeld
je kon echt niks uithalen, of je auto was stuk (& gameover)
Verder speel ik, eerder in dit topic al voorbijgekomen, af en toe nog steeds Carmageddon 2. Ik kan alleen niet voorbij de missie van group 7 komen
Knights and Merchants heb ik nog niet zo heel lang geleden opnieuw geïnstalleerd voor mijn vader. Sindsdien heb ik het ook weer een paar keer gespeeld. Blijft een heldenspel, ook al loopt hij niet echt lekker onder Vista.
A2 Racer vind ik trouwens ook een gouden serie
Vond ik ook geniaal
Begint weer te kriebel door dit topic
Rogue Trip: Vacation 2012 (My god, echt te veel uren besteed hieraan

Rascal

Floating Runner
Biofreaks

Croc: Legend of the Gobbos (what happened with this one? Was echt fantastisch!)

Pandemonium (ook geweldig, en vergeten...)

Pong voor de ps1 (prima variant!)

Verder --> Oddworld: Abe's Oddysee is al eens genoemd, ook geweldig! Carmegeddon is ook al vele malen genoemd.

Fantastisch racespel in z'n tijd.
Wikipedia: F-Zero
Overigens mooi stukje gevonden over de SNES waar wat klassiekers in worden genoem;
http://www.thunderboltgam...nes-feature-for-snes.html
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Zelfde geldt voor Chrono Trigger welke pas geleden een port kreeg op de DS.
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 25-11-2009 13:58 ]
Criticism is prejudice made plausible.
Super Frog
Body Blows
Project X
International Karate +
Road Kill
Alien Breed 1,2 & 3D
Little Samson
Double Dragon 1,2,3
Zeewolf
Teveel om op te noemen eigenlijk
Verwijderd

Echt een geweldig spel, wat een beetje lijkt op Transport Tycoon, of andersom.

Ook hiervan was de MP zeer vet en zeer leuk concept

Schoot me zo opeens te binnen eigenlijkalex3305 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:51:
Rayman is niet echt vergeten, toch? Zelf heb ik de PSX versie op de PS3 namelijk. Alleen speelt het tegenwoordig voor geen meter IMHO

Maar zo vergeten is rayman inderdaad niet.
Vind dit imho toch een van de beste versies

Speedhaste
Met formule bolides of stockcar rondjes racen. Heb alleen de demo gespeeld maar ontzettend veel plezier mee gehad.
http://www.mobygames.com/game/speed-haste/
Simcopter
Fantastisch spel waarin je in verschillende helicopters door SC2000 steden kon vliegen. En als je de cheats wist dan nam je natuurlijk een apache en maakte je je eigen rampen
Wikipedia: SimCopter
http://www.mobygames.com/game/simcopter/
Rage of Mages
Wederom veel gespeeld en veel plezier aan beleefd.
http://www.mobygames.com/game/windows/rage-of-mages
http://www.gameclassifica...arch=action&display=thumb
Staan aardig wat oudere games tussen.
[ Voor 20% gewijzigd door NitroX infinity op 27-11-2009 14:05 ]
Denk dat je Wings of Fury hiermee bedoelt. Heb het zelf nooit kunnen uitspelen zelf niet na jaren spelen ervan. Volgens mij was er gewoon geen einde aan.inXs schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:33:
en nog zo'n 2d vliegspel, van de zijkant dan.. Kon je landen op vliegdekschepen (altans poging doen tot) en andere vliegtuigjes neerschieten en bommen gooien..
* Wings of Fury
Wikipedia: Wings of Fury
Remake ervan: http://wingsoffury2.com/forum/
De flashversie voor in je browser
http://www.rastaduck.org/games/WingsOfFury/WingsOfFury.html
* Flashback: The Quest for Identity.
Is toch ook wel een goede klassieker voor mij.
Wikipedia: Flashback (video game)
* Future Wars
Was toch wel fenomenaal.
Wikipedia: Future Wars
* Maniac Mansion
Wikipedia: Maniac Mansion
De serie die er op gebaseerd is
http://www.imdb.com/title/tt0098851/
http://www.tvrage.com/shows/id-4364
* Deathtrack
http://www.mobygames.com/game/dos/deathtrack/screenshots
[ Voor 19% gewijzigd door TheNostra op 25-11-2009 17:01 ]
Holy shit, ik dacht laatst nog aan dit spel maar kon niet meer op de naam komen. Zo vaak gespeeld ook en die muziek was ook episch!
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Even mij zelf quoten, na lang zoeken toch gevonden welk spel het was. Ancient art of War.Lucky-Shirt schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:30:
Ik had vroeger op 5.25 floppy's een soort strategy game. Kom het bijna nergens meer tegen, ik noemde het in die tijd WAR, dat stond op de floppy. Je kon land e.d. kiezen en dan een legertje maken. Bijv. met boogschutters die je op een muur kon zetten. Snapte er niet al te veel van, maar kon mij er prima mee vermaken. Tot op heden niet gelukt er een screenshot van te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 25-11-2009 16:48 ]
☻/
/▌
/ \

Ik meen ook ergens een Rally Championship gespeeld te hebben waar je stages de volledige stages waren en je dus gewoon ook een half uur achter je computer zat te racen al dan niet langer.
Ja ik dacht er ook nog aan om Croc te posten maar dacht dat iedereen dat toch wel kende (en dus geen 'vergeten klassieker' was) maar natuurlijk hoort hij eigenlijk wel in het lijstje. Geniale game. Ik heb deel 1 nog helemaal kapot gespeeld op de PS1 en deel twee later voor de PC gekocht. Raar dat er sindsdien nooit meer Croc spellen zijn uitgebracht?BatmanHorizon schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:50:
[...]
Croc: Legend of the Gobbos (what happened with this one? Was echt fantastisch!)
[afbeelding]
[...]

verder die al veel genoemd zijn...
Koffie en meer...
Network Q RAC Rally Championship! Sommige stages duurden serieus een uur.Wiethoofd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:45:
Ik meen ook ergens een Rally Championship gespeeld te hebben waar je stages de volledige stages waren en je dus gewoon ook een half uur achter je computer zat te racen al dan niet langer.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Staan erg veel herkenbare dingen tussen
Vooral de screenshots die gepost worden zijn cool... roept weer herinneringen op.... ga zo door
Mijn favorieten:
- Grand Prix (exacte naam weet ik niet, is al een erg oude PC game, geloof +/- TD1 tijd)
- Test Drive (1 t/m 3)
- Police Quest (hele serie wel, geweldig spel!)
- Dune 2
- NFS (eerste paar delen, +/- tot hot persuit)
- C&C 1
- Duke Nukem (hele serie)
- GTA1
Zijn de echte toppers die ik grijsgespeeld heb
Games als Commander Keen e.d. ook veel gedaan.
Dat was em, geniaal spel, alleen jammer dat je band een simpel 'schijfje' was. Heb echt moeilijk hard zitten vloeken als je halverwege je stage crashte en je ineens niet meer op 1 stondWillybubba schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:27:
Network Q RAC Rally Championship! Sommige stages duurden serieus een uur.

Later heb ik nog de eerste Collin McRae Rally gepoogd te spelen, maar vanwege het ontbreken van een dedicated videokaart is dat er nooit van gekomen, het CD'tje heb ik hier nog wel steeds ergens slingeren

Qua verhaal zat dit gewoon super in elkaar, en tevens was de humor geweldig.
Het feit dat je met 3 figuurtjes in 3 verschillende tijden speelde, waarbij acties in het verleden gevolgen hadden voor het heden en de toekomst was geniaal.
(de hamster in het heden invriezen, zodat je in de toekomst gebruik kan maken van de hamster om energie op te wekken in een tredmolen, geweldig!).
En verder het eerder genoemde Full Throttle

Hiervan kwam ik later nog eens de cd tegen in een doos met rommel, voor de lol nog maar eens gespeeld. Bleef leuk.
If you choose to criticise you choose your enemies
Daar speelde ik deze helemaal grijs:
Choplifter

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Rr3Wf3iR_dk]
En later op de PC helemaal grijs gespeeld. Wat was dit een geweldige game:
Another World

Check de intro:
De game is in 2006 opnieuw uitgebracht in een High-Resolution versie..
http://www.anotherworld.fr/anotherworld_uk/
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3OxK_2EP2K4]
Verwijderd
7th Guest heb ik op de CDi speler gespeeld, geweldige sfeer, had de CDi speler op m'n surround versterker aangesloten. Zou het graag nog eens voor de PC willen hebben. Mooi begin filmpje: "He was a drifter.....".!null schreef op woensdag 25 november 2009 @ 07:43:
The 7th Guest, of the 11th hour, kennen mensen die?
Puzzelen in een spookhuis zeg maar, sfeertje was best goed gedaan.
[afbeelding]
Mijn bijdrage, al verrraad het wel een beetje mijn leeftijd, TERRAHAWKS voor de philips videopac. Mijn eerste echte console. Maanden mee zoet geweest.
Jaren later een NES gekocht en Megaman 1 helemaal suf gespeeld

Vervolgens op de SNES supermetroid, voor het eerst stereo geluid op een console.
Daarna overgestapt op de PS1, elke vrijdagavond samen met een maat van me Ridge Racer gespeeld. Denk dat we zeker 2 maanden 6 uur per vrijdagavond zijn bezig geweest om het uit te spelen. Devil en Angel auto's waren bijna niet te doen. Later kwamen toca en Gran turismo, wat een graphics, ongekend voor die tijd.
Dat spel!Wiethoofd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:28:
[...]
Dat was em, geniaal spel, alleen jammer dat je band een simpel 'schijfje' was. Heb echt moeilijk hard zitten vloeken als je halverwege je stage crashte en je ineens niet meer op 1 stond
Later heb ik nog de eerste Collin McRae Rally gepoogd te spelen, maar vanwege het ontbreken van een dedicated videokaart is dat er nooit van gekomen, het CD'tje heb ik hier nog wel steeds ergens slingeren
Koffie en meer...
Dit spel heb ik helemaal kapot gespeeld! Gaaf zeg! Kan me nog vooral het geluid herinneren als je op je dak belandde. KLONK!Wiethoofd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:28:
[...]
Dat was em, geniaal spel, alleen jammer dat je band een simpel 'schijfje' was. Heb echt moeilijk hard zitten vloeken als je halverwege je stage crashte en je ineens niet meer op 1 stond
Is een van de eerste games die ik van mijn eigen verdiende zakgeld in de winkel heb gekocht. Ik weet nog dat ik het intro zo gaaf vond omdat die foto's en foto realistische renders had. Spel zelf vond ik ook wel wat hebben met die robots besturen enzo.
Het is een beetje vergelijkbaar met mechwarrior, maar dan met wat(iets) meer strategie omdat als je buiten je eigen powergrid kwam je robot op 'batterijen' liep en als deze op waren stond die robot stil totdat je je powergrid ver genoeg had uitgebreid zodat ie het weer deed.
Ik heb me genoeg vermaakt met dit spel back in 1993.

Seven Kingdoms

Een Strategy spel die ik speelde nadat ik Knighs and Merchants uitgespeeld had. Een erg leuke strategy spel die mij vermaakt heeft na Knights and Merchants. Ik vind eigenlijk ook dat Knights and Merchants re-released moet worden met wat betere graphics.
Plaats niet alleen een titel, kijk ook even of hij misschien niet al geplaatst is, geef aan waarom je die titel zo'n vergeten klassieker vindt, of plaats er screenshots bij. Alleen titels heeft niemand wat aan, dan verzand het al snel in een opsomtopic.