Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ICA Client Connections delen met andere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een officiële oplossing om de ICA-connecties die ik heb gemaakt op een lokaal account, eveneens gelijk op alle (nog niet ingelogde) gebruikers te zetten. Zodat ik op de nieuwe gebruikers (die dus nog moeten inloggen) niet handmatig de connecties hoeven worden toegevoegd.
Hierbij mag er geen link gelegd worden in het appsrv.ini bestandje naar een lokaal useraccount.

Wie weet een oplossing, hij is er wel.. alleen ik kan hem dus niet vinden.. ook niet met google.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45

Nakebod

Nope.

Toevallig was ik hier deze week ook naar aan het zoeken. Het script zelf moet nog geschreven worden, maar de theorie werkt.
"Officieel" is er volgens mij geen methode, maar iets wat werkt (Met de Citrix Program Neighborhood iig):

Via een login script maak je een map aan als die nog niet bestaat: %appdata%\ICAClient\
Als die map al bestaat, controleer of pn.ini bestaat, als deze al bestaat is het zeer waarschijnlijk dat Citrix al goed geconfigureerd is, eventueel met aangepaste gebruikersinstellingen (Bijv Fullscreen, vaste resolutie).
Indien pn.ini nog niet bestaat, kopieer de pn.ini, de *.idx en *.vl bestanden. (Eenmalig naar een centrale locatie kopieren vanaf een werkende en goed geconfigureerde client)

In de pn.ini staat bovenaan je Citrix Farm naam=random tekens.
Die *.idx en *.vl hebben die random tekens als naam.
Zover ik weet dient Username= in pn.ini altijd ingevuld te zijn, omdat anders het Domain veld leeg is.

Optioneel kan je nog wat doen met een snelkoppeling op het bureaublad.
Het icoontje staat ook in %appdata%\ICAClient\ met een random naam. Deze heb ik zelf ICA.ico genoemd, en het icoontje van de snelkoppeling aangepast naar %appdata%\ICAClient\ICA.ico zodat ook het icoontje altijd werkt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen