• Bovai
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2012
Beste Experts,

Na een servicepack2 update voor een server, die draait op Windows Server 2003, was ik de connenctie kwijt. De server-IP kon gepinged worden en ik zag de server ook als ik ging zoeken in de werkgroep. Alleen als ik de server aanklikte gaf hij aan dat ik met mezelf contact op moest nemen :? ivm machtigingen...

Ik heb de data opnieuw geshared, maar dat bleek niet te helpen. Na wat gezoek en gegoogle kwam ik hier een topic tegen en daaruit het advies opgevolgt om bij de server en bij de werkstations bij de LAN-verbindingen NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel bla bla in te stellen. En zowaar, ik kon weer op mn server komen, hoera.

Toen diende het volgende probleem aan:
Op de werkstations heb ik een client staan van een programma wat op de server draait. Zodra ik die client probeer op te starten geeft hij de volgende melding:
Kan computer 'SERVER-03-TEST:e:' niet vinden. Is de naam van deze computer aangepast? Is de firewall goed geconfigureerd? (kan IP-adres niet ophalen voor 'SERVER-03-TEST:e:')

Als eerste dus maar de firewall gechecked, maar die staat goed ingestelt. Het vreemde is dat de naam van de server 'SERVER-03-TEST' is en niet 'SERVER-03-TEST:e:'. Toen de client maar verwijderd van de werkstations en opnieuw geinstaleerd, maar hij blijft bovenstaande melding geven als ik probeer op te starten (de naam van de server is niet veranderd).

HELP!

Alvast bedankt voor de reacties

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:06
NT -> WSS

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Bovai
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2012
Sluit maar weer. Tot mijn schaamte kwam ik erachter dat door de servicepack2 update de firewall niet meer goed stond ingesteld... Ook niet ff als eerste controleren 8)7