Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7 & Geluid] geluid kraakt

Pagina: 1
Acties:

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Ik kon het niet meer aan horen en ik ben volgens mij al één hele maand er mee bezig. Ik heb namelijk een probleem en een niet "boeinde geluid persoon" zal het probleem niet horen. Het is zo minimaal maar tijdens film hoor je het beter (komt omdat films zachter is dan normaal mp3)

Voorbeeld: Wanneer ik film ga kijken stel Fast.And.Furious dan krijg je op het begin een mooie wereldbol te zien met wat hoge tonen en daarna komt groot in beeld "universal". Dit kleine stukje van begin tot "universal" kraakt het geluid. Ik denk wel 10 keer in dat kleine stukje..

Voorbeeld: Start winamp en draai een leuke muziekje. Je hoort bijna niks(gekraak) maar als je een nummer pak met een solo dan hoor je het weer goed..

Het probleem is ook heel afwisselend tijdens spellen hoor ik het ook soms. Dit probleem had ik bij mijn vorige W7 64bit ook alleen toen had ik een bepaalde driver ik denk zelf een MB driver die dit oploste.
Ik heb al denk ik zoon 10 verschillende nforce drivers geprobeert en wel 5 verschillende geluids drivers.. maar ik weet niet meer waar ik moet kijken en wat het probleem kan zijn. Na veel stress momenten te hebben gehad ben ik van ergernis uit me oude kast een "Sound blaster live 5.1 digitaal" verlost van stof happen. Deze kreeg ik zover geinstalleerd maar kreeg er uiteindelijk geen geluid uit.. Er waren wat Vista drivers maar kon hem wel installeren maar kreeg er geen geluid uit :(

Als ik W7 32bit installeer heb ik nergens last van maar dan kan ik me geheugen niet optimaal gebruiken :)

Mijn configuratie bestaat uit.
Windows 7 64bit (volledig geupdate)
M2n e sli (volgens mij cmedia 6501)
2x 500gb raid 0 (van deze schijf draai ik ook films/mp3/games
80gb windows 7 + windows xp (dualboot)
4870 1gb

Mijn vraag nu weten jullie hier een oplossing voor en de mensen die een m2n e sli hebben wat voor drivers gebruiken jullie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geluid heeft weinig met PMG te maken.
> OH

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
probeer is de pc speaker te muten bij de instellingen van je geluidskaart. werkte voor mij, ik had last van een soort constante ruis.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

Heeft niks met Win7 te maken!. Hardware brak vrees ik voor je! of een kabeltje o.i.d...

Tubes....It's what make music music!

• Killertjuh
silitek schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:59:
Heeft niks met Win7 te maken!. Hardware brak vrees ik voor je! of een kabeltje o.i.d...
Sorry dat ik dat er niet bij heb vermeld. Maar ik heb het probleem zowel op de versterker (bij mijn tv), PC speakers en koptelefoon. Maar hoe verklaar je dan dat ik dit probleem ben vaker tegen ben gekomen en na veel deinstaleren en het instaleren van drivers 1 keer plotseling het wel doet ?
itons schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:53:
probeer is de pc speaker te muten bij de instellingen van je geluidskaart. werkte voor mij, ik had last van een soort constante ruis.
Ik hoor geen ruis maar wat bedoel je hier mee? Ik kan het geluid wel uitzetten maar dan hoor ik toch niks meer :P?

[ Voor 10% gewijzigd door Killertjuh op 24-11-2009 12:29 ]

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/6tnwco.jpg

pc beep o.i.d muten

[ Voor 18% gewijzigd door itons op 24-11-2009 13:21 ]

• Killertjuh
Dat heb ik gedaan bij mij stond de volgende opties
Line In
CD player
Microphone

Alles staat nu op mute.. Daarbij heb ik bij Advanced verschillende geluids kwaliteiten geprobeerd maar bij elke soort kwaliteit heb ik het probleem.

Update:
Ik was vandaag even geen muziek aan het luistern en was aan het scrollen in FTD en wat me opmerkte is wanneer ik ga scrollen dat er geruis uit de boxen komen.. Iemand een idee waar naar dit toe kan leiden ?

[ Voor 31% gewijzigd door Killertjuh op 24-11-2009 18:32 ]

• Killertjuh
Zijn er nog mensen die dnken een antwoord te weten op dit probleem?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ja, haal een fatsoenlijke geluidskaart als dit zo belangrijk voor je is.
Voor DTS//DD passthrough voldoen de onboard chips, maar voor een beetje fatsoenlijk geluid uit de analoge aansluitingen zou ik toch voor een aparte kaart gaan.
Er staan genoeg redelijke geluidskaarten op V&A.
Een Audigy2 ,theatron Agrippa of een asus sonar zullen je een veel beter geluid opleveren als je onboard chippie ooit kan doen.

V&A aangeboden: Creative X-Fi XtremeMusic
V&A aangeboden: Club3D Theatron DD
Ik was vandaag even geen muziek aan het luistern en was aan het scrollen in FTD en wat me opmerkte is wanneer ik ga scrollen dat er geruis uit de boxen komen.. Iemand een idee waar naar dit toe kan leiden ?
Dit lijkt erop dat je storing krijgt vanaf andere componenten op het mobo.
Waarschijnlijk doordat de printbanen te dicht bij elkaar lopen. Als dat zo is, is er geen fix voor behalve een aparte geluidskaart.
Toevallig niet ergens een oud geluidskaartje liggen om te kijken of de ruis dan weg is ?

En is je stopcontact geaard? Als dat niet het geval is krijg je soms ruis.
Kun je testen door ff een verlengsnoer te pakken en vanaf een geaard stopcontact je pc aan te sluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door arbraxas op 25-11-2009 14:55 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Killertjuh
arbraxas schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:45:
Ja, haal een fatsoenlijke geluidskaart als dit zo belangrijk voor je is.
Voor DTS//DD passthrough voldoen de onboard chips, maar voor een beetje fatsoenlijk geluid uit de analoge aansluitingen zou ik toch voor een aparte kaart gaan.
Er staan genoeg redelijke geluidskaarten op V&A.
Een Audigy2 ,theatron Agrippa of een asus sonar zullen je een veel beter geluid opleveren als je onboard chippie ooit kan doen.

V&A aangeboden: Creative X-Fi XtremeMusic
V&A aangeboden: Club3D Theatron DD

[...]

Dit lijkt erop dat je storing krijgt vanaf andere componenten op het mobo.
Waarschijnlijk doordat de printbanen te dicht bij elkaar lopen. Als dat zo is, is er geen fix voor behalve een aparte geluidskaart.
Toevallig niet ergens een oud geluidskaartje liggen om te kijken of de ruis dan weg is ?

En is je stopcontact geaard? Als dat niet het geval is krijg je soms ruis.
Kun je testen door ff een verlengsnoer te pakken en vanaf een geaard stopcontact je pc aan te sluiten.
Het gaat me ook niet om de kwaliteit van het geluid maar ik verwacht wel dat er fatsoenlijk geluid uit een onboard geluidskaart komt en geen geruis of gekraak maar de stopcontact is geaard dus ik zal even kijken naar andere componenten

alvast bedankt :)

• Killertjuh
Lijkt misschien raar maar ik heb nog een paar keer verschillende drivers geïnstalleerd. Na de laatste installatie die ik van guru3d.com heb vanaf gehaald blijkt opeens alles goed te doen..

Ik heb momenteel de driver versie 1807 en deze zijn eigenlijk geschikt voor vista 32/64bit. Deze driver liet me ook zien dat hij een HD audio driver ging installeren. Na een film te hebben gekeken blijkt alles (geruis/gekraak) weg te zijn.

Dus voor de mensen die hier ook problemen mee hebben misschien een oplossing :)
Pagina: 1