1 pc alleen op interne netwerk niet op internet

Pagina: 1
Acties:

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Hallo,
ik ga straks naar mijn schoonvader,
hij heeft 1 pc en 1 laptop
en een speedtouch experiabox
die laptop zit op het internet en de pc is standalone
wat hij wil is een thuisnetwerkje, zodat hij documenten kan printen vanaf de laptop op de pc en toegang tot de harde schijf van de pc, dat gedeelte gaat me wel lukken.
alleen die PC mag niet op internet, dus geen controles op updates, ineternet explorer, email enz.
dus nix van buiten op zijn pc en nix vanaf de pc naar buiten. dus alleen maar dom lokaal netwerk.

op de experiabox kom ik niet verder, het enige wat er op lijkt is port forewarding, dus als hij een ftp server op zijn laptop wil dat hij poort 21 kan doorsturen zijn pc.

nu kreeg ik een tip om op de pc een handmatig ip adres in te voeren en een foute dns naam, dan kun je niet op internet, maar ik vraag me af of dat zo is. want een dns server zet toch namen om naar ipadressen?
dus als ik dan op de PC internet explorer opstart en als adres typ http://62.69.184.53 kom ik dan toch alsnog op nu.nl?

Ralph

Verwijderd

Probeer is een foute gateway op te geven.

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:32:
Probeer is een foute gateway op te geven.
ahh dat lijkt me beter dan alleen een foute dns opgeven anders kan ik binnen het thuisnetwerk waarschijnlijk niet zijn computernaam vinden dus moet ik op ip adres zoeken.

bedankt voor de snelle reactie, ik zal straks eens proberen

Ralph

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-03 20:24
Inderdaad, gewoon geen DNS en een foute gateway opgeven en je hebt internettoegang heel snel gekilled.

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
gewoon geen gateway is een iets nettere methode dan een foute gateway in te voeren.