Toon posts:

DIY rack voor routers en switches

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik bijna van kamer ga veranderen, waar dus ook mijn bureau komt te staan, ben ik op zoek naar een soort van rack/kastje/opbergsysteem waar ik mijn router, 3 switches, modem, en 3 netwerk HDD's kan plaatsen. Misschien heeft iemand van jullie ooit wel al zo iets in elkaar gestoken om al jouw switches en routers netjes bij elkaar te hebben. Of een andere oplossing eventueel.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:01

allure

Titaan fase 2/3

Volgens mij bestaat het niet, je komt al snel in de 19" racks terecht.
Ik heb zelf een klein vierkant plankje in de meterkast gemaakt waar alles naast elkaar op kan staan, ik heb het liever in een gesloten kastje maar daar zal dan ook weer koeling in moeten.

Verwijderd

Er zijn naar mijn weten geen standaard oplossinggen voor zoiets. Dan kom je al snel in de 19" terecht met plates.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:20:
Er zijn naar mijn weten geen standaard oplossinggen voor zoiets. Dan kom je al snel in de 19" terecht met plates.
Ik heb m`n routers en switches onder m`n bureau vastgeschroevd. Is ideaal, ik kan er redelijk makkelijk bij om nieuwe kabels aan te sluiten en ook super simpel om kabels netjes weg te werken (beugels onder het bureau)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Ik heb deze ikea kast gebruikt (zonder de wieltjes) om mijn 2 Atom servers, switch en NAS in te doen, werkt perfect.

Als je er meer apparatuur in kwijt wilt is er ook de dubbele versie of de gestapelde versie.

Alle 3 de kasten zijn er in het rood, zilvergrijs en wit, er past prima 19" apparatuur in (Tot 40CM(15") diepte), achterin zit een gat voor kabels etc.

Een 2e optie is natuurlijk gewoon een 19"rack, maar die zijn vrij prijzig en hebben actieve koeling nodig.

Of natuurlijk gewoon een DIY rack :D

[ Voor 66% gewijzigd door donny007 op 24-11-2009 21:11 ]

/dev/null

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:49
maddog_rvo schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:25:
[...]

Ik heb m`n routers en switches onder m`n bureau vastgeschroevd. Is ideaal, ik kan er redelijk makkelijk bij om nieuwe kabels aan te sluiten en ook super simpel om kabels netjes weg te werken (beugels onder het bureau)

[ Voor 8% gewijzigd door vincedd op 24-11-2009 22:09 . Reden: ik moet beter lezen ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Hey, daar heb ik een klein houten kastje voor getimmerd. Echter verberg ik er alleen maar een router en een modem in. Maar op zich kun je hem wel verbreden en een paar steuntjes in bouwen.

Ik zal morgne een stel foto's trekken.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de info

Verwijderd

waarom heb je ffs 3 switches ? :) of hebben ze elk 2 poorten ? :D

Verwijderd

Topicstarter
Waarom 3 switches? xbox360, 2 mediacenters , 4 pc's, 1 server, 3 netwerk HDD's, 1 netwerkprinter, 2 test pc's, 2 telenet HD recorders

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 11:14 ]

• donny007

donny007

Try the Nether!

1+2+4+1+3+1+2+2 = 16 devices
Waarom dan geen 16 port gigabit switch, of een 24 port, als je later wilt uitbreiden?

1 switch staat netter, en is sneller dan 3 aan elkaar gekoppelde.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
omdat het 3 verschillende kamers zijn, en het nogal moeilijk is om vanuit 1 centrale plek allemaal kabels te trekken, dus daarom per kamer een switch, hoef ik maar van uit een plek, 3 kabels te trekken

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:24:
omdat het 3 verschillende kamers zijn, en het nogal moeilijk is om vanuit 1 centrale plek allemaal kabels te trekken, dus daarom per kamer een switch, hoef ik maar van uit een plek, 3 kabels te trekken
maar dan hoef je die 3 switches toch niet in het "kastje" op te bergen?

Verwijderd

Topicstarter
whoops ja :-) die 3 switches moeten er uiteraard niet bij, foutje van me. Dus wat er staat op een centrale plek is : modem, router en 3 netwerk HDD's en 2 stekkerblokken aangezien er nog wat PC materiaal rond staat. Dit alles zou ik dus in een kastje willen stoppen

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijd voor een fatsoenlijke NAS ? :)

https://discord.com/invite/tweakers

• donny007

donny007

Try the Nether!

Of een fatsoenlijke server, die ook als NAS werkt :D

/dev/null