Monitor met 12V 4-pins power en S-video ingang

Pagina: 1
Acties:

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 07:30
Hallo allen,

Voor 2 units op mijn werk ben ik opzoek naar 2 nieuwe monitoren omdat de oude (2002) niet meer goed functioneren. De schermen hangen aan een beugel en een lange draagarm waarin de bekabeling loopt. Probleem is dus dat de armen zelf niet geopend kunnen worden en dat ook de bekabeling (die verder door de grond loopt) niet vervangen kan worden. Bij die kabels zit ook de powerconnector van de monitor. Hier zit niet een 230V aansluiting op maar een 12V 4-pins aansluiting zoals hieronder weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/8397/monitorpowerkabel.jpg

Uiteraard heeft de fabrikant van de units een offerte klaarliggen voor montage van 2 nieuwe monitoren, maar ik wil eerst zelf eens zoeken ;)

Probleem is alleen dat ik nog nergens een monitor heb gevonden met een dergelijke 4-pins aansluiting.
Daarnaast moet de monitor ook een aansluiting hebben voor S-video en een gewone VGA aansluiting.

Weet iemand waar ik zo'n monitor (/ verloop stuk) vandaan kan halen? De webshops die ik ben afgegaan verkopen dit niet.

Hieronder nog een afbeelding van de achterzijde van de monitor

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/2971/achterkantmonitor.jpg

Links de 4-pins aansluiting, composite aansluiting, S-video aansluiting.

                           

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Monitoren met S-Video zijn (hier en daar) te vinden, maar mbt die voedingskabel - connector boeit weinig als voltages maar kloppen. In dat geval gewoon foute stekker eraf knippen en juiste eropzetten, niet zo spannend allemaal :z

Oslik blyat! Oslik!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 07:30
Dat van die stekker kan ik me indenken. Er zit mogelijk onder in de unit een adapter naar het 230V net. Dit moeten we nog even uitvechten.

Overigens ben ik nu al een paar dagen aan het rondbellen naar zaken waar monitoren met S-video worden verkocht. Het enige wat zich dan aanbiedt zijn bijna televisies. De huidige monitoren zijn 15" en er past maximaal een 19" op. De fabrikant geeft aan dat als zij de schermen vervangen, dat de kosten incl.montage tegen de 1200 euro liggen (voor beide units). Maar ze gaven tegelijkertijd aan dat wanneer we het zelf zouden doen, dit voor veel minder kon.

Vandaar dus de vraag waar je deze monitoren op de kop kunt tikken.

                           