OTAP / DTAP omgeving beschrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stuk software wat onze OTAP/DTAP omgevingen kan beschrijven ter naslag voor ontwikkelaars/ontwerpers etc.
Hierbij wil ik graag steeds verder kunnen 'inzoemen' op specifieke onderdelen (servers --> databases --> schema's bijvoorbeeld). Dit het liefst zonder te hoeven wisselen van 'tekening'.

Visio ken ik al maar ik denk niet dat ik het daar erg goed mee voor elkaar krijg (of dat aan mezelf ligt of aan het pakket laat ik even in het midden).
Als ik het dus mis heb over visio hoor ik dat ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Volgens mij is Visio hier wel voor geschikt. Verder ken ik als alternatief SmartDraw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:10
Ik snap niet goed hoe je dat wilt beschrijven, waarom wil je dat en wat wil je uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Moet het dynamisch zijn? Of zoek je enkel een tekenpakket om die omgevingen mee te tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

Topicstarter
Het gaat mij erom dat het voor iedereen (vooral ontwikkelaars / ontwerpers e.d.) duidelijk is hoe de gehele infrastructuur in elkaar zit.
Daarbij zou het makkelijk zijn als ze verder kunnen inzoomen op een bepaald systeem of database.
Hierdoor wordt het hopelijk inzichtelijk hoe ze bepaalde nieuwe software / servers in moeten passen in de bestaande structuur.

Liefst dynamisch natuurlijk, maar ik verwacht dat zoiets gewoon niet bestaat. Dus een goed tekenpakket is the next best thing :)

@Danot: Thanks, Smartdraw heb ik ook nog wel eens gebruikt op een blauwe maandag. Even weer een blik op werpen.

[ Voor 12% gewijzigd door DvE op 02-12-2009 20:22 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Misschien een beetje laat, maar binnen mijn opleiding hebben we regelmatig gekeken naar Archimate. Het heeft zeer zijn beperkingen, maar maakt het daadwerkelijk mogelijk om weer te geven welke systemen welke processen ondersteunen en worden gebruikt door welke mensen.
http://www.opengroup.org/archimate/
Pagina: 1