Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hoi,

Ik draai al een tijdje een paar domeinen van mij qua email op Google Apps. Werkt prima over het algemeen, maar een dingetje werkt niet. Ik krijg het niet voor elkaar om vanaf mijn eigen domein naar mijzelf te mailen. Een script geplaatst op www.mijndomein.com die mailt naar info@mijndomein.com komt niet aan.

Als ik in dat script het emailadres aanpas naar een ander domein, komt hij wel aan en als ik vanaf een ander domein naar info@mijndomein.com mail komt hij ook aan. Het ligt dus aan de combinatie. Nu denk ik dat het iets te maken heeft met de DNS instellingen of een loopback oid die hij over het hoofd ziet maar ik kan met Google niets vinden. Ik heb dit probleem vaker van mensen gehoord en ik heb er bij al mijn domeinen die Google Apps gebruiken last van. Ik zie dus iets over het hoofd denk ik. Ik heb zelf helaas niet zoveel kennis van email en DNS dat ik het zelf kan uitvogelen.

Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit; oeps, titel vergeten uit te breiden. Kan een modje dit aanpassen naar "Google Apps Mail; kan niet naar eigen domein mailen?"

[ Voor 6% gewijzigd door Peedy op 24-11-2009 08:45 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Het kan zijn dat jouw hostingprovider alle mail binnen het domein (dus ook vanaf mailscripts op je site) naar de eigen server knalt. Er wordt dan niet naar de DNS gekeken of je niet toevallig een externe mailserver hebt. De oplossing is dan vaak de mailfunctionaliteit van je server uitzetten. In Plesk heb je hier een knop voor, in andere managementserver ongetwijfeld ook.

omniscale.nl

• Peedy
Bedankt, dat is inderdaad een goede mogelijkheid. Ik heb net mijn hoster (mijndomein.nl) een mailtje gestuurd met de vraag of zij dit voor me kunnen doen aangezien ze daar in hun eigen omgeving geen optie voor hebben. We zullen zien!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Peedy schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:06:
Bedankt, dat is inderdaad een goede mogelijkheid. Ik heb net mijn hoster (mijndomein.nl) een mailtje gestuurd met de vraag of zij dit voor me kunnen doen aangezien ze daar in hun eigen omgeving geen optie voor hebben. We zullen zien!
Zelf heb ik hetzelfde probleem. Ik heb de volgende oplossing gebruikt:

Uitgaande mail gaat gewoon via google. Waneer toch iemand vanaf mijn eigen hosting een mail wil sturen heb ik in Direct admin een doorverwijzing gezet naar me chello adres.

• Peedy
hhoekstra schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:11:
[...]

Zelf heb ik hetzelfde probleem. Ik heb de volgende oplossing gebruikt:

Uitgaande mail gaat gewoon via google. Waneer toch iemand vanaf mijn eigen hosting een mail wil sturen heb ik in Direct admin een doorverwijzing gezet naar me chello adres.
Die workaround gebruik ik inderdaad ook maar voel me er toch niet lekker bij...moet anders kunnen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Precies, de oplossing van hhoekstra werkt maar is niet de meest elegante natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door posttoast op 24-11-2009 09:21 ]

omniscale.nl

• Peedy
Ik heb het denk ik gevonden maar kan het nog niet uitproberen, daar kom ik later op terug.

Ik dénk dat dit gaat werken; het toevoegen van de volgende line aan sendmail.mc;
code:
1
define(`SMART_HOST',`smtp.gmail.com')
This tells the system that for accounts in its own domain that it doesn't directly know about, send mail to smtp.your.provider which presumably knows what to do with it. Note that accounts that it does know about (ie root) will need to be aliased to a non-local account or messages to root will be delivered locally.
Alleen hoe werkt zoiets bij de SMTP servers van Gmail waarbij verificatie benodigd is?

Nog iemand met hetzelfde probleem; http://serverfault.com/qu...omain-ignoring-mx-records

[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 24-11-2009 12:06 ]

Pagina: 1