Silverpower! = Seasonic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MEYAAKxn49R8pM7EwcvRb7O3/full.gif

Tot mijn grote verbazing zag ik een aantal maanden terug in de pricewatch allemaal Silverpower voedingen verschijnen onder de naam Seasonic. Toen dacht ik bij mij zelf wat krijgen we nou? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UW7ukljD0Me8HOroBcrg7Nc0/full.gif

We gaan toch geen mensen verkeerd informeren? :?

Dus ik snel alle namen aanpassen, maar na een tijdje gebeurde er niks, er kwamen zelf meer Silverpower voedingen bij onder de naam Seasonic. Toen dacht ik bij mij zelf waar zijn we nu helemaal mee bezig? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kd5t4jSfoFM2Va3rHgNd0hK5/full.gif

Dus ik weer alles veranderen en bij de opmerkingen nog even duidelijk makend dat dat toch echt niet kan. :+

Na volgens mij enkele dagen kreeg ik een pushmessages met daarin:
Seasonic is de fabrikant van Silverpower, aangezien wij namen van fabrikanten aanhouden, geven wij seasonic als merknaam op.
Ik dacht: zo wie heeft dat jouw wijsgemaakt. :p

Dus ik weer de naam veranderen van de Silverpower voedingen en met een kleine uitleg erbij dat het niet klopt en de uitleg wel wou doen via e-mail aangezien dat wat makkelijker communiceert. DM zat er toen al niet meer in helaas. ;)

Tijdje later kreeg ik een e-mail en heb het daar ook uitgelegd helaas is nog niet alles veranderd en dus doe ik het nu maar zo, misschien ook wel handig voor andere mensen om te weten hoe het nu echt zit. :)

Silverpower is een fabrikant van vooral budget voedingen. Silverpower is een onderdeel van Maxpoint, dit groot bedrijf heeft echter nog meerdere merken onder hun hoede:
Seasonic: maakt high-end voedingen en levert ook aan grote bedrijven als Corsair, Antec die er hun eigennaam op plakken. Seasonic levert overigens ook voedingen onder eigennaam, maar naar mijn meer onder andere namen.
Tagan: maakt vooral mainstream voedingen, alleen onder hun eigennaam naar mijn weten.
Etasis: maakt server voedingen (redundant)
En Silverpower dus: die vooral 'budget' doet, niet de budget zoals Sweex, Trust, Q-tech, X-Gear enzovoort, maar budget A-merk. ;)

Dus om nu Silverpower voedingen in de pricewatch neer te zetten lijkt mij raar, dan zou je ook Tagan voedingen als Silverpower erin kunnen zetten en andersom. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Er staan ook voedingen onder de naam SilverPower in de Pricewatch zie ik, en eentje zelfs als Seasonic SilverPower.

Maar ik snap wat je bedoelt, we gaan AMD-processoren ook niet als TSMC in de PW zetten omdat ze daar gemaakt worden. In het kort moeten Seasonic-voedingen er als Seasonic in komen te staan en de SilverPower als SilverPower, ongeacht waar ze in elkaar gezet worden.

Ik zie 5 voedingen in de PW onder de naam SilverPower, op de site van Maxpoint staan er 6. Dus even afgezien van eentje zou het best wel eens kunnen kloppen wat er in de PW staat. Ik loop ze even allemaal na aan de hand van de website van Seasonic en Maxpoint zometeen. Als dat klaar is, dan laat ik het even weten in dit topic.

Edit: de SilverPower-voedingen kloppen gewoon, de SP-400 P2C staat er niet in en kan ik ook niet bij de webshops vinden.
Edit 2: de Seasonic-voedingen kloppen ook met de website van Seasonic, alleen staan er bij Unsorted nog 2 die gemerged moeten worden met voedingen die al in de PW staan en 3 kunnen er nog worden toegevoegd aan de PW.

[ Voor 20% gewijzigd door Megaflix op 24-11-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik doelde ook op de Silverpower voedingen die als merk Seasonic mee kregen en als type Silverpower, maar de meesten waren al verbeterd toen ik dit topic aan maakte alleen nog niet allemaal. ;)

Maar nu wel dus. d:)b

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic