Toon posts:

beeldkaart voor P5KPL-AM EPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een P5KPL-AM EPU met realtief deftige processor erin.

Men ogen worden echter moe van naar het beeldscherm te kijken en dat komt omdat ik geen beeldkaart heb (buiten de interne van het moederbord dan :p ) Ik gebruik men computer vooral om films te bekijken de snelheid is ok, daar gaat het niet om het beeld moet gewoon beter dan dat het nu is.

Er zitten nog geen kaarten op het moederbord en ik heb een 400W voeding.
De kastis groot genoed (een maxi tower) en er is al een ventilator voorzien om de warme lucht uit de kast te krijgen.

budget? 300 € max, liefst minder uiteraard.

Is de aansluiting op het moederbord & de voeding ( W ) het enige waarover ik me zorgen moet maken?
of komt er nog meer bij kijken.

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 20:27
En de kwaliteit van de voeding natuurlijk. (merk)
Hoe bedoel je eigenlijk het beeld is niet goed genoeg?
Wat is er precies mis mee?

Om in te komen: :9
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 4350 256MB DDR2 PCI-E 1G Hyper Memory€ 25,73€ 25,73
ImporterenTotaal€ 25,73

[ Voor 90% gewijzigd door Lee245 op 23-11-2009 22:48 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Dat je ogen moe worden kan komen doordat je een te lage frequentie voor de monitor hebt ingesteld. Lees even de handleiding voor of kijk op de website van de fabrikant naar de specs om te zien op hoeveel Hz je beeldscherm hoort te staan.

Staat dat goed ingesteld wees er dan zeker van dat de drivers goed zijn geinstalleerd en dat er geen storende bronnen bij de vga-kabel in de buurt zijn (magneten; speakers).

Mocht het niets van dat alles zijn, dan is het verstandig om eerst te kijken of het aan de vga-kabel zelf kan liggen.

Daarna kun je of een andere monitor proberen of gewoon een goedkoop tweedehands budget kaartje kopen (Geforce 6/7 Radeon X***/X*****) voor minder dan 20 euro (inclusief verzendkosten).

Mocht dat niet baten dan is er iets anders aan de hand.

Overigens stel je geen vraag in je post (wat wel gebruikelijk is als je om hulp vraagt) en zou het fijn zijn om te weten na hoeveel tijd je ogen moe worden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Lee245 schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:46:
En de kwaliteit van de voeding natuurlijk. (merk)
Geen idee, niet op gelet.
Maar die hoort goed te zijn, het was geen spot goedkope ofzo.
Hoe bedoel je eigenlijk het beeld is niet goed genoeg?
Wat is er precies mis mee?
ik heb de indruk dat de kleuren niet puur genoeg zijn en je zou zeggen dat je last hebt dat de vernieuwingsfrequentie niet hoog genoeg is maar dat is het niet.

verder is het beeld van de computer op men werk gewoon veel zachter.
NitroX infinity schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:55:
Dat je ogen moe worden kan komen doordat je een te lage frequentie voor de monitor hebt ingesteld. Lees even de handleiding voor of kijk op de website van de fabrikant naar de specs om te zien op hoeveel Hz je beeldscherm hoort te staan.
normaal gezien is dat goed ingesteld.
ik heb toen ik de computer installeerde alle boekjes goed opgevolgd en alles nagelezen.

scherm:
pricewatch: LG W2442PA-BF
Staat dat goed ingesteld wees er dan zeker van dat de drivers goed zijn geinstalleerd en dat er geen storende bronnen bij de vga-kabel in de buurt zijn (magneten; speakers).

Mocht het niets van dat alles zijn, dan is het verstandig om eerst te kijken of het aan de vga-kabel zelf kan liggen.
veel kan er toch niet fout zitten denk ik dan zo.

Het is de standaard kaart van het moederbord, als je de drivers van het moederbord installeerd installeer je meteen ook de drivers voor het beeld.

Mmm, storende bronnen langs de vga-kabel !
Dat is een zeer goede opmerking, want daar het ik niet op gelet toen ik alles installeerde.
Overigens stel je geen vraag in je post (wat wel gebruikelijk is als je om hulp vraagt) en zou het fijn zijn om te weten na hoeveel tijd je ogen moe worden.
Ik heb bewust geen vraag gesteld. Ik kaart enkel een probleem aan.
Had ik vlakaf naar een nieuwe beeldkaart gevraagt had je waarschijnlijk nooit de hint over de VGA kabel gegeven ;)

Na zo een Ca. 30 min heb ik last aan men ogen.
Maar dat hangt er een beetje van af de ene dag duurt het langer dan de andere.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 00:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet die dan eerst eens omhoog. En heb je de mogelijkheid de monitor digitaal aan te sluiten. In dat geval heb je vaak een stuk scherper beeld (zeker als je een goedkope monitor hebt en slechte kabel gebruikt).
Als dat het geval is dan is ieder PCIe kaartje dat je kunt vinden al goed.

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:55:
Dat je ogen moe worden kan komen doordat...
JE BENT EEN HELD !!!

De VGA kabel kruiste men transfo van men geluid en kruiste dazn nog eens extra de de voeding van de computer zelf.

ik heb de VGA kabel anders gelegd en nu is de trilling van het scherm weg :)
TERW_DAN schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:59:
Zet die dan eerst eens omhoog. En heb je de mogelijkheid de monitor digitaal aan te sluiten. In dat geval heb je vaak een stuk scherper beeld (zeker als je een goedkope monitor hebt en slechte kabel gebruikt).
Als dat het geval is dan is ieder PCIe kaartje dat je kunt vinden al goed.
nee, ik kan nog niet digitaal aansluiten om mijn computer. (ik heb er buiten het moederbord geen externe kaarten inzitten)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de dubbel post, maar ik wel even een duidelijk onderscheid in posts.
probleem opgelost, maar ik had graag wat meer geweten over grafische kaarten.

ik had graag wat meer geweten over grafische kaarten, hoe herken ik nu een iets slechtere van een betere beeldkaart?

op wat moet ik letten bij aankoop van een beeldkaart?
aansluiting? speciale voedingskabel nodig? of kan het ook zonder voedingskabel? (ik weet er nog niets van)

Intel of Radeon?
welk is de meest aangeraden en waarom?
ik zag hier al Geforce 6/7 van Radeon in het topic staan maar waarom?

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:26
Je hebt ATI & Nvidia. Dat zijn de 2 belangerijkste spelers op de markt van Grafische kaarten :) Intel zou ik niet naar kijken als je een nieuwe graka wilt..

Series van ATI: Radeon.
Series van Nvidia: GeForce.

[ Voor 14% gewijzigd door VaioVip op 24-11-2009 22:06 ]

Pagina: 1