Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
Hallo, ik heb zoals velen ook Windows 7 Ultimate x64 geprobeerd om m'n systeem.

Enigste nadeel van m'n windows 7 installatie is als er een clean install op staat, de windows na een minuut of 15 de router eruit knalt en geen i-net meer heeft, (icoontje met geel 3-hoekje).

Als ik met mijn nokia dan wireless connect op de experiabox (thomson TG787v) heeft ie ook geen i-net.

Beide ethernet poorten pebrobeerd, geen verschil.

UPnP op router aan en uit gezet, geprobeerd, geen verschil.

Router gereset, draait weer goed voor een minuut of 15, dan het hele verhaal weer van voren af aan.

Aanbevolen drivers van de fabrikant geprobeerd voor windows 7 x64, maar mocht niet helpen.

Image van vista terug, router gereset, en geen enkel probleem meer, vista behoudt het i-net, nokia heeft dan ook gewoon i-net en valt nooit meer weg.

Denk zelf aan een compatibiliteitsprobleem, maar weet ik zelf verder weinig vanaf.

Het systeem is:

XFX 780i 3-way sli mobo
Q9550
4GB G.E.I.L ddr2
xfx 9600gt pci-e.

Weet misschien iemand wat er aan de hand kan zijn? :?

Mvg

Chris

[ Voor 0% gewijzigd door Jeweettoch13 op 23-11-2009 22:37 . Reden: typfouten ]

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
Niemand dan op tweakers een oplossing? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:56
Is je router niet defect? Ik heb nog nooit gehoord dan een OS je router uitzet / i-net stopt.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hamersma schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:21:
Is je router niet defect? Ik heb nog nooit gehoord dan een OS je router uitzet / i-net stopt.
Router lijkt niet defect als hij onder Vista geen problemen geeft, blijkbaar gaat Windows 7 op een andere manier ergens mee om waardoor het problemen geeft.

Misschien KPN support bellen voor de Experiabox?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57
Krijg je een onbekend netwerk in je netwerk centrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
nee dat niet. hij herkent hem, dan kan je kiezen voor thuisnetwerk, opennetwerk, enz..

daar gaat alles nog goed, en dan krijg je bovengenoemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:24:
[...]

Router lijkt niet defect als hij onder Vista geen problemen geeft, blijkbaar gaat Windows 7 op een andere manier ergens mee om waardoor het problemen geeft.

Misschien KPN support bellen voor de Experiabox?
Kpn aan de lijn gehad gister, ligt niet aan de experiabox. Ik kon dan wel iemand van tech support laten komen kijken voor 30 euro per 15 min, het is goed met ze :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

heb je al eens geprobeerd bij de eigenschappen van de LAN verbinding alles behalve client voor ms netwerken en TCP/IP V4 uit te zetten?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:29
Ik lees op dit forum (http://www.ipbforum.nl/ex...9c7eceb03e41520e691a86901) dat iemand resets krijgt door het volgende:

"Nu vandaag rond 19:30 rebootte het modem weer. HD gebeld en deze man kon na 'n tijdje "meten is weten" vertellen dat mijn modem niet hoger intrainde dan 15 Mb, terwijl ik een abo heb van 20 Mb. Omdat het modem telkens weer probeerde om die 20 te halen, terwijl dat niet lukt zou hij rebooten.
Hun voorstel was om mijn verbinding te gaan knijpen tot 17 Mb en dan zou het over zijn. Eea zou doorgezet worden naar de TD en of ik dan 1 week geduld wilde uitoefenen."

Misschien dat dit ook bij jou het geval is?

Anders zou ik eens vragen aan KPN of ze een lijnmeting willen uitvoeren voor 24 of 48 uur.

Dan kunnen ze het nakijken zoals ook bij de persoon op het IPB forum is gebeurd.

Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:23
met ze lijn lijkt niet veel aan de hand. denk dat meer instelling is van windows 7 aangezien vista wel werkt. Miss een externe driver probere? inplaats van de standaard windows ethernet driver

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier staan wat suggesties:
http://www.tomshardware.c...reless-connections-router

oa uitschakelen van de Homegroup en de router f/w upgraden.

Dit is ook nog een optie: Windows Vista cannot obtain an IP address from certain routers or from certain non-Microsoft DHCP servers wellicht waard om even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
wagenveld schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:07:
Hier staan wat suggesties:
http://www.tomshardware.c...reless-connections-router

oa uitschakelen van de Homegroup en de router f/w upgraden.

Dit is ook nog een optie: Windows Vista cannot obtain an IP address from certain routers or from certain non-Microsoft DHCP servers wellicht waard om even te checken.
Heb het even doorgenomen idd, en het bovenste lijkt erg veel op mijn situatie, alleen het verscihl is dat de andere gebruikers wel hun internetverbinding behouden op de Win 7 machine, behalve het Wireless gedeelte.

Het Homegroup stukje kan ik overigens niet terugvinden op de experiabox, (waarschijnlijk in Win 7?)

Hoe kan je de evt, als nodig de firmware upgraden? draai nu de Thomson TG787v SIP met softwareversie 8.2.2.1. en bootloaderversie 1.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
Bovenstaande geprobeerd, maar helpt helaas niet :(

Ja of om het kwartier even router aan en uit, maar blijf niet bezig.

Overigens ook de Pliek® versie van Windows 7 ultimate x64 geprobeerd, maar blijf het probleem houden, ook met de aanbevolen XFX ethernetdrivers. Schone installatie zonder externe firewall en antivirus.

mochten er echt geen optie's meer zijn, sla ik 7 over deze keer 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dus heb je nou de homegroup service uitgezet? (dit zit in W7 ja, een beetje inzet word hier wel verwacht!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
wagenveld schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:44:
Dus heb je nou de homegroup service uitgezet? (dit zit in W7 ja, een beetje inzet word hier wel verwacht!)
Homegroups staat nu uit idd, maar deze heeft geen voordelige gevolgen, hij knalt het internet er nog steeds uit om de 15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem dat als ik mijn computer aanzet dat binnen 15 minuten het internet eruit ligt en dat ik dan in het netwerkcentrum kijk en dan staat er een onbekend netwerk dus ik hoop dat jullie mij kunne helpen alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking.

MVG,

Robintjah23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Heb dit geintje gehad met een Vista Laptop. Als die aanging knalde bij iedereen internet eruit...
Heb een tijdje XP gedraaid en daarna terug naar vista. Toen alle drivers van de laptopfabricant site gedownload en probleem was opgelost...

Maar gezien jij al nieuwe drivers hebt gedownload wordt dit dus lastig..
Kun je eventueel bij iemand anders kijken of je bij hem/haar wel internet houd?
misschien een instellingsfout in je netwerkcentrum?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
bosgoed schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:48:
Heb dit geintje gehad met een Vista Laptop. Als die aanging knalde bij iedereen internet eruit...
Heb een tijdje XP gedraaid en daarna terug naar vista. Toen alle drivers van de laptopfabricant site gedownload en probleem was opgelost...

Maar gezien jij al nieuwe drivers hebt gedownload wordt dit dus lastig..
Kun je eventueel bij iemand anders kijken of je bij hem/haar wel internet houd?
misschien een instellingsfout in je netwerkcentrum?
ik heb deze idd ook op een andere pc geprobeerd, met andere merken hardware dan ik gebruik, maar het probleem blijft ook hetzelfde. Bovengenoemde gebruiker die hetzelfde probleem heeft, gebeurt bij mij ook. Heeft windows 7 geen internet, dan heeft niemand internet. Toch vermoed ik een configuratieprobleem in Win 7 zelf, maar weet nog niet precies welke en waar ik deze kan verhelpen. Hij draait wel een stuk lichter dan Vista, dus ik blijf het proberen :) maar dat kan ook zijn omdat er nog geen programma's op staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
probleem is opgelost. Het probleem ligt bij de thomson TG787v experiabox.

Heb nu een oudere 716 van me broer en die doet t perfect :D aanhouder wint ;)

Pagina: 1