• gijsie88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 06:17
hallo allemaal

ik heb een vraagje aan onze experts op het gebied van sabnzbd+
ik wil dit namelijk op mijn wd mybook world edition gaan installeren. dit omdat hij automatisch kan downloaden repareren en uitpakken. maar nu heb ik het probleem: dat als ik op een vaste computer een top 40 download (mp3-files) hij deze automatisch repareert en vervolgens wil uit gaan pakken. nu gaat dit niet en slaat hij op error. hierbij gooit hij de helft van de top 40 weg en houd ik maar een paar liedjes over.

ik heb inmiddels sabnzbd+ wat beter bestudeerd en ben er achter gekomen dat door middel van labels aan de download lijst mee te geven ik kan zorgen dat hij muziek niet gaat unrarren. nu is mijn vraag of ik dit ook automatisch kan instellen voor mp3-files. ik wil namelijk op den duur nzb-files in een map kunnen gooien en zorgen dat sabnzbd+ de rest verzorgd.

alle hulp is welkom

mvg gijs

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Weet je zeker dat deze liedjes niet gewoon beschadigd zijn, omdat ze bijvoorbeeld buiten je retentie vallen of iets dergelijks ?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat voor error krijg je?

Verwijderd

Viperke schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:34:
Weet je zeker dat deze liedjes niet gewoon beschadigd zijn, omdat ze bijvoorbeeld buiten je retentie vallen of iets dergelijks ?
Precies, ik draai ook Sabnzbd+ maar ik heb nog nooit wat hoeven in te stellen met betrekking tot MP3's.

• gijsie88
normaal download ik altijd met altbinz. hiermee heb ik deze top 40 ook gedownload en zonder problemen maar met sabnzb kreeg ik de volgende melding:

SABnzbd has downloaded 'slam 40'.

Finished at 2009-11-23 20:37:20
Downloaded 190.8 MB

Results of the job:

Stage Download
[Avg-Speed] 623kB/s
[Time-Taken] 5 minutes 13 seconds
Stage Par2
[DEL-INFO] 1127204 => Deleted 2 file(s)
[PAR-INFO] Slam!40 Week 47 2009 => Not enough repair blocks left (have: 0, need: 394)
[PAR-INFO] 1127204 => Verified in 13.0s, all files correct
Stage Unrar
[UNPACK] => No post-processing because of failed verification

Enjoy!

vervolgens was de naam van de map "failt=>slam 40" of zoiets dergelijks er stonden nog maar een paar liedjes in de map meer info heb ik niet. en aangezien ik de zelfde 40 met altbinz zonder problemen kon downloaden zal dit probleem hoogst waarschijnlijk bij sabnzbd+ liggen

EDIT heb trouwens een pay servertje van d2d 5m/b 300 dagen retentie en de muziek stond er pas 2 dagen op

mvg gijs

[ Voor 5% gewijzigd door gijsie88 op 24-11-2009 17:56 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
In sabnzb staat iets van spaties weghalen, dit zou je kunnen proberen.

Indien andere nzb's wel werken dan heeft de maker iets gedaan wat niet klopt.

Wat staat er in de map incompleet.

• gijsie88
de map is incompleet is leeg en ik heb het 2x geprobeert en elke x hetzelfde resultaat dus wat er presies fout gaat weet ik niet maar zal het van de week eens proberen met die opties van spaties weghalen maar denk dat dit weinig invloed heeft op het resultaat

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In je NZB staan niet de par files, daardoor gaat het repareren verkeerd.

• gijsie88
Stage Par2
[DEL-INFO] 1127204 => Deleted 2 file(s)
[PAR-INFO] Slam!40 Week 47 2009 => Not enough repair blocks left (have: 0, need: 394)
Stage Unrar
[UNPACK] => No post-processing because of failed verification
ik geloof dat hier staat dat hij alle files gecontroleerd heeft dus hoe kan dit dan?

mvg gijs

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Omdat ze niet in de nzb stonden?

Not enough repair blocks left (have: 0, need: 394)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:39
"Not enough repair blocks left (have: 0, need: 394)": klinkt alsof er op basis van de par2 check een corrupte (of ontbrekende!) file geconstateerd is, maar er geen par datafiles voor reparatie zijn.

"Verified in 13.0s, all files correct" klinkt dan ook alsof er onterecht door sabnzbd geen fout is gevonden.

Ik denk dat je eens moet meekijken wat er precies gedownload wordt en of 'ie files wist of niet. Zet desnoods de downloadsnelheid eens een stuk langzamer en kijk tijdens het downloaden eens welke bestanden er binnengehaald worden - zou je in de 'incomplete' directory denk ik moeten kunnen zien.

Kijk ondertussen ook eens met een text-editor in je nzb-file: dan zie je exact wat 'ie binnen had moeten halen.

En check ook zelf eens met command-line par2verify of zo of 'ie goed gedownload heeft.
Er gaat soms niets boven zelf dingen nakijken, in plaats van vertrouwen op de log van een tool wat er tussen zit.

Wat ik denk dat er aan de hand is: je nzb file bevat de downloadgegevens van een paar mp3-files en een par2 checksum voor alle 40 mp3-files. Het ontbreken van par-files voor correctie en het ontbreken van de andere mp3-files zorgen voor een foutmelding.

Het zou natuurlijk voor ons ook makkelijk te controleren kunnen zijn als je uitlegt hoe wij exact dezelfde nzb-file kunnen vinden - genoeg mensen hier die probleemloos sabnzbd+ gebruiken en kunnen controleren of het dus aan de nzb-file ligt.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Lijkt er op dat sabnzbd de par2 files in een aparte 'set' gooit, hij heeft dus 1 set met corrupte files en alle andere correcte files en 1 set met par2 files.
Waarom hij ze opsplitst weet ik niet maar als je quickpar even download en daarmee aan de slag gaat (kleinste .par2 files openen) moet het haast wel goedkomen.

• gijsie88
na even een week er uitgelegen te hebben door school heb ik het opnieuw geprobeert met een nieuwe slam 40 die hij correct download maar ditmaal heb ik problemen met het downloaden van tinyxp

om precies te zijn dit bestandje:

Zullen we geen linkjes doen ;)

en dit is de melding van sabnzbdplus:

Stage Download
[Time-Taken]: 48 seconds
[Avg-Speed]: 413kB/s

Stage Par2
[PAR-INFO] Windows TinyXP Rev 09 SP3 -WWW.UNITED-FORUMS.CO.UK-: => Scanning "/media/Data/altbinz/temp/TinyXP/Windows TinyXP Rev 09 SP3 -WWW.UNITED-FORUMS.CO.UK-.vol03+04.PAR2"

Stage Unrar
[UNPACK]: => No post-processing because of failed verification

[ Voor 18% gewijzigd door Pim. op 11-12-2009 10:49 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:39
gijsie88 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:03:
na even een week er uitgelegen te hebben door school heb ik het opnieuw geprobeert met een nieuwe slam 40 die hij correct download maar ditmaal heb ik problemen met het downloaden van tinyxp
Getest:
SABnzbd has downloaded 'TinyXP'.

Finished at 2009-12-10 08:48:36
Downloaded 74.6 MB

Results of the job:

Stage Download
[Avg-Speed] 389kB/s
[Time-Taken] 3 minutes 16 seconds
Stage Par2
[DEL-INFO] Windows TinyXP Rev 09 SP3 -WWW.UNITED-FORUMS.CO.UK- => Deleted 2 file(s)
[PAR-INFO] Windows TinyXP Rev 09 SP3 -WWW.UNITED-FORUMS.CO.UK- => Verified in 7.5s, all files correct
Stage Unrar
[RAR-INFO] Windows TinyXP Rev 09 SP3 -WWW.UNITED-FORUMS.CO.UK- => Unpacked 4 files/folders in 5.1s
[DEL-INFO] Windows TinyXP Rev 09 SP3 -WWW.UNITED-FORUMS.CO.UK- => Deleted 5 file(s)
Wat ik nou mis in je verhaal:
Wat heb je zelf gedaan om hier iets aan uit te zoeken?
Download m.b.v. een andere newsreader diezelfde set van files, controleer met par2 of de set goed is of niet. Uitsluiten of het aan Sabnzbd ligt! Nu post je alleen het eindresultaat - daar kan je weinig van zeggen, anders dan "inderdaad, is fout gegaan!".

Hoe dan ook, ik zet 10 cent in op "brakke newsserver".

• gijsie88
vanaalten schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:53:
[...]

Getest:

[...]

Wat ik nou mis in je verhaal:
Wat heb je zelf gedaan om hier iets aan uit te zoeken?
Download m.b.v. een andere newsreader diezelfde set van files, controleer met par2 of de set goed is of niet. Uitsluiten of het aan Sabnzbd ligt! Nu post je alleen het eindresultaat - daar kan je weinig van zeggen, anders dan "inderdaad, is fout gegaan!".

Hoe dan ook, ik zet 10 cent in op "brakke newsserver".
heb het inderdaat ff uitgezocht door te downloaden met altbinz deze geeft een beetje een vreemde reactie want hij wil het niet uitpakken terwijl de bestanden correct zijn. als ik hem dan handmatig probeer uit te pakken dan zegt archiefbeheer dat de files niet correct zijn. ga ik vervolgens met par2 de files controleren geeft hij aan dat de files niet goed zijn maar hij ze niet kan repareren omdat hij te weinig files zijn.

ik ga er dan nu ook vanuit dat het aan het bestand ligt. verder vind ik het wel een raar verhaal maar zal een andere download gaan zoeken

bedankt voor het mee denken
Pagina: 1