Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik ben mij aan het orienteren op een home cinema systeem, ter vervanging van mijn blueray.

Omdat ik dezelfde merk wil hebben als m'n LED-tv, heb ik via the interwebs ruim zitten te orienteren en via de pricewatch een Samsung HT-BD1220 kunnen vinden, welke mij zeer aansprak qua functionaliteiten.

Er blijft mij echter één kleine vraag openstaan: Wat voor een fm-aansluiting zit hieraan?
Ik kan zowel uit de beschrijving van de pricewatch als in de handleiding van de fabrikant niet terugvinden wat voor een connector hieraan gekoppeld is.

Dus drie vragen:
1. Iemand ervaring met deze set?
2. Graag zou ik willen weten of ik met een coax-kabel die al uit de settopbox komt, de tuner kan aansluiten.
3. En als het zou blijken dat ik met een 'simpele' fm-draadantenne moet werken, hoe zit het dan met geluidskwaliteit / ruis?

[Edit: wil een modje de titel changen naar 'FM-aansluiting op HT-BD1220'? Foutje..]

[ Voor 3% gewijzigd door dnhelle op 23-11-2009 21:44 . Reden: Titel-change-request. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb geen ervaring met de set, maar stel, je hebt geen coax stekker voor je antenne, dan kan je altijd de plus en massa van de coax van je settopbox aansluiten. Voor de tuner maakt het niet uit waar het antenne signaal vandaan komt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Teacher, thanks voor de titelfix :)

Zoals je het in grote lijnen aangeeft hoe aan te sluiten, wordt het wel stukken logischer.
Nu nog even de oude Blueray verpatsen en dan old out, in with the new. Ik zal dan in deze thread pic's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:22
dit is niet de bedoeling

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 30-11-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Zo, na twee weken spelen mag ik wel spreken van user-experience... ;)
Allereerst over mijn vraag mbt. de radiokabel: De BD1220 wordt geleverd met fm-antennekabel, waarvan Samsung verwacht dat je deze recht tegen de muur aan monteert. Lelijk, imho, als je een wit-strakke muur hebt.

Helaas is de kwaliteit van het signaal slecht als je dit zo uitvoert.

Op zoek naar een oplossing dus.
De kabel blijkt enkeldraads uitgevoerd te zijn.
Het uiteinde van de kabel heb ik het plastic van afgehaald, en daarna gemonteerd op de coax-stekker welke uit de Humax Ihdr-5050c komt, en naar de 2e tv gaat.
Op de ingang gaat niet lukken: de kwaliteit van het tv-signaal voor hd-tv wordt hierdoor verstoord.

Hierna weer de aansluitingen gecontroleerd, power erop en kwaliteit is top. Ipv. alleen fm-zenders, ontvang ik nu dus ook de kabel-radiozenders zoals Slam FM e.d. (Ja, ik woon in Limboland).

Overige functionaliteiten:
- DVD-BR: perfect. Kwalitatief goed.
- Sound: voor een 2.1 goed genoeg. Eis was om de 2.1 als aanvulling op de UE40B6000 te laten fungeren, omdat het geluid hiervan op zijn zachtst gezegd tegenvalt. De geluidseffecten (via toslink gekoppeld) zijn perfect te noemen. Afstelling van de geluidsvertraging is goed te doen.
- Radio: hierboven vermeld.
- Youtube: De integratie met youtube is geweldig te noemen. De GUI is snel en overzichtelijk, zoeken naar bestanden is erg snel, en de vid's laden ook erg snel. Er wordt automatisch gezocht op HQ-vid's, dus het beeld is echt verbluffend goed.

Ik betrap me dus vaker op het feit dat ik een avondje zit te youtuben en lekker vid's zit te kijken.

Top apparaatje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Maar die set heeft toch een coax ingang aan de achterzijde waar je een doodnormale FM coax plug in kan stoppen? Kwestie van een coax kabeltje met een beide zijden een coax plug nemen; 1 kant in je setje en de andere kant in de antenne/cai wandcontact doos die je huis binnen komt. In de meeste gevallen heeft die WCD 2 aansluitingen: 1 voor TV en 1 voor radio.
Zo iets:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.protronics.nl/winkel/images/rhedc01.jpg&usg=AFQjCNHzrWO7xPihby2OAZbhyCyHighNyA

Dan heb je gewoon het kabel signaal (van je provider) voor de radio en dat is altijd beter dan het radio signaal uit de ether te plukken.

En als er maar 1 uitgang op die CD zit, kun je een radio/tv splittertje overwegen of een gewone (F) splitter

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 14-12-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 21:15
Top apparaatje dus!
Hoi,

Wat zijn de ervaringen nu na enkele maanden?
Ik lees op forum's dat de ventilator relatief veel lawaai maakt. Is dit zo?
Verder ben ik nieuwsgierig naar de iPod connectivity?

Groet

Bert

BertAtHome

Pagina: 1