welke set + aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Ik heb het forum al afgezocht maar ik wordt er geen wijs uit.

Ik ben op zoek naar een 5.1 set van rond de 300 euro waarop ik mij Playstation 3 en digitale TV kan aansluiten.
PS3: optisch + HDMI
Humax Optisch + SCART

hebben jullie zo een idee welke ik daarvoor het beste kan nemen? aangezien beide apparaten optisch hebben is het lastig zoeken. Maar jullie weten vast wel een goede set.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-02 22:50

painkill

Pain(k)(ill)

In ieder geval geen standaard set, aangezien je ook een versterker nodig zult hebben...

En dan ben ik bang dat je het met 300 euro niet zult redden.
Maar er zijn zat topics hierover op tweakers, en aangezien jij die zelf nog niet heb gezocht, ga ik ze hier ook niet neerzetten :p

Edit: je hebt dus wel gezocht, maar ook gericht gezocht naar goede vergelijkingssites etc?

[ Voor 14% gewijzigd door painkill op 23-11-2009 21:33 ]

Mijn SNES verzameling!

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
heb niet al te veel kennis van deze zaken dan krijg je het "bomen...bos" verhaal :)

op de PS3 zit ook HDMI kan ik daar nog wat mee qua geluid?

en welke setje zal ik dan uit komen? dan heb ik een richting waarop ik kan zoeken?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HDMI kan idd geluid sturen en een goede versterker kan dit dan splitsen naar beeld en geluid en het beeld doorsturen naar je TV. Betaal je echter wel 300 euro of meer voor enkel de versterker en heb je geen speakers.

Voor jou bedrag kom je denk ik wel bij de Z-5500 uit. Weet alleen niet of digitale TV ook DD/DTS uit stuurt maar neem aan van wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:40:
HDMI kan idd geluid sturen en een goede versterker kan dit dan splitsen naar beeld en geluid en het beeld doorsturen naar je TV. Betaal je echter wel 300 euro of meer voor enkel de versterker en heb je geen speakers.

Voor jou bedrag kom je denk ik wel bij de Z-5500 uit. Weet alleen niet of digitale TV ook DD/DTS uit stuurt maar neem aan van wel.
haha grappig. Voor mijn PC heb ik een Z-5500 van Logitech geluid is prima. nadeel voor in de woonkamer vind ik de gigantische subwoofer? Is er een nader vergelijkend iets? maar dan in een formaat a la dvd-speler?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-02 22:50

painkill

Pain(k)(ill)

loodgieter schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:49:
[...]

haha grappig. Voor mijn PC heb ik een Z-5500 van Logitech geluid is prima. nadeel voor in de woonkamer vind ik de gigantische subwoofer? Is er een nader vergelijkend iets? maar dan in een formaat a la dvd-speler?
Absoluut niet, logitech heeft hiermee al jaren iets wat nog niemand ze na doet.

Dus je moet toch gaan zoeken naar een versterker die meerdere dingen kan aansturen, want ook de z5500 kan maar 1x Optical/digital aansturen.

Mijn SNES verzameling!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft 1 optical en 1 digital aansluiting dus je kan prima twee apparaten aansluiten lijkt me.
Anders eens in de pricewatch kijken, zijn wel wat home cinema systemen met een digitale ingang volgens mij,

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:17
Er zijn inderdaad zat HCS's met een digitale ingang, veelal optisch. Heb hier zelf een Panasonic SA-PT 460 setje staan waar m'n pc optisch aan hangt, beneden staat nog een set van JVC waar ook zo'n ingang op zit. Ze zijn er.. dus goed zoeken ;)

Verwijderd

je zou ook naar onkyo sets kijken bestaand uit versterker en speakers alleen zelfs dan ben je toch eerder tegen de 400 euro kwijt maar de s3200 van onkyo is een aardig setje niet super kwaliteit maar voor de prijs een goed ding want dat is zon beetje zelf wat ik op de oog heb die set

maar denk niet dat je veel goedkoper zo snel zal uitkomen helaas als je geen pruts ding wilt tenminste

voor mij is de onkyo s3200 zelf de leukste optie kwa prijs en lkwaliteit en aansluit mogelijkheden niet de beste wat je kunt kopen maar in die prijs klasse is het in mij ogen wel een van de leukste en beste optie maar voor mij hoeft het ook niet het beste van het beste te zijn gewoon redelijk voor een redelijke prijs

dus kijk naar dat soort setjes zou ik zeggen maar let op vooral op de aansluit mogelijkheden want nu heb je misschien alleen paar dingen om aan te sluiten en later wie weet meer dus denk beetje vooruit met mogelijke uitbreidingen van rand apparatuur want heb al mensen dingen zien kopen om later te ontdekken dat ze toch iets te weinig aansluitingen hadden op de set die ze hadden gekocht

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:10
Ik zou ook de Z-5500 aanraden inderdaad (gebruik hem zelf ook alleen bij de pc). Je kunt gewoon de coax of optische ingang afzonderlijk selecteren, dus je kunt beide bronnen aansluiten. Ik denk niet dat je veel alternatieven zult vinden die het geluid en de kwaliteit halen van dat ding. Maar wie weet, voor zo'n bedrag heb je een aantal goedkope home-cinema sets, maar dan zul je wel moeten zoeken naar een set die óók optisch en coaxiaal (van verschillende bronnen) ondersteund.

t.a.v. de subwoofer: kun je hem nergens een beetje wegstoppen in een hoek? (misschien wel een sok ofzo in de port doen om teveel brommen te voorkomen). Misschien dat een andere set een kleinere subwoofer heeft, maar ik denk dat je daar wel op inlevert qua geluid...

edit: als het niet per-sé surround hoeft te zijn kun je ook eens naar een marantz pm-4001 kijken ofzo (tweedehands wel te vinden), die ondersteunen namelijk ook hdmi, dus dan kun je evt. geluid over hdmi aansturen van 1 bron. Tweedehands moet je die met twee leuke speakertje wel voor een 300-350 euro kunnen vinden. Zelf alleen ervaring met de SR-5001 en SR-6200, en wat stokoude modellen van Marantz, maar als ik de lijn doortrek zul je je er geen buil aan vallen.

[ Voor 23% gewijzigd door Masterlans op 23-11-2009 22:15 ]

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
Bedankt voor de info ik zie wat merken en types er tussen staan. Zal hier eens naar kijken. tsja als het meer kost en alle functies zitten er op dan wil ik er ook wel 400 euro aan besteden.

bedankt voor jullie info!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
als je een setje wilt met 5.1 zou ik eens kijken op www.besthomecinema.nl naar de Onkyo HTS-5205 is 354,- euro en zit alles op dat je nodig hebt! zal niet een top setje zijn, maar gewoon goed voor games en films!

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
zo lekkere late reactie :). Maar ik heb er 1 gekocht. Kwam na wat zoeken deze tegen Philips HTR 5224.

Daar zaten de aansluitingen op dit ik zocht. HDMI IN/2xOUT en Coax/Optisch. Nu heb ik zowel me PS3 als me digitale ontvangen erop aangesloten. moet zeggen dat ik er enorm tevreden over ben. prima geluidje voor een relatief lage prijs. Incl. speaker standaard was het 260 euro.

bedankt voor de hulp.
Pagina: 1