Zwart beeld na afsluiten game of 3d applicatie

Pagina: 1
Acties:

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 20:14
Telkens als ik een game sluit, of andere 3d apps sluit (FurMark etc.) kom ik niet terug op mijn desktop maar blijft het beeld zwart.

Ik hoor nog de achtergrond geluiden van b.v. Dragon Age: Origins, het lijkt alsof deze dus niet goed afsluit. Dit alleen bij Full-screen, gamen in window-mode werkt prima, net als FurMark.

Ik heb mijn ATi 4770 Win 7 x64 drivers van 9.10 naar 9.11 gebracht, geen resultaat, ook terug naar b.v. 9.9 is geen oplossing.

Ctrl-Alt-Del helpt niet, Alt-Tab niet, Appeltje(Win)-D ook niet.

Een meuk aan zoek queries hielpen mij niet verder, mijn hoop is gevestigd op de kennis van jullie.

[ Voor 5% gewijzigd door darkcarlaza op 24-11-2009 19:11 ]

• darkcarlaza
Niemand een idee?

Het probleem doet zich bij Furmark gelijk al voor wanneer ik dit fullscreen start. Gelijk zwart beeld dus, maar windowed mode werkt prima. (stock mem/core)

[ Voor 0% gewijzigd door darkcarlaza op 24-11-2009 19:17 . Reden: typo ]

• darkcarlaza
kickje

Het is even geleden dat ik dit topic startte, maar mijn problemen zijn nog steeds niet over.

Er is in de afgelopen periode door mij het één en ander gedaan met mijn computer. Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht waarop ik met een nieuwe partitie op een schone hdd een verse W7 Ultimate 64 EN install heb gedaan. Ik installeer driver versie hotfix 10.1 nadat ik de gebruikelijke x64 moederbord drivers, Comodo Internet Security, een paar essentiele updates van Microsoft, muisdrivers, extrene opslag drivers, alle losse overige apparaten danwel niet aangesloten, of voorzien van de laatste "stabiele" drivers,

De eerste bevindingen zijn goed. Temps op alle beschikbare temperatuurmeters zeer binnen de toegestane waardes.

Overclocken dus.

CPU CAS MEM FSB,

GPU RAS FAN tRC,

hey o.0 zowaar levert dit gebeuren toch nog een rijm op ><

Alles werkt naar behoren, ik kom na tests op een overclock van mijn 5770 op ongeveer 960 voor de core en 1445 voor het geheugen. Verder willen de balkjes van ATi Overdrive dan ook niet. Maar des al niet te min ga ik voor een iets minder coole 920 core, 1300 geheugen, maar gelukkig gaan hierdoor de temps wel wat omlaag.

Verder heb ik in mijn bios alle dingetjes aan=/=uit die ik normaal gesproken ook zo heb zo aan=/=uit heb staan. Wat getalletjes hier, wat cijfertjes daar, en nog wat nummertjes aanpassen. Zooohhhh das dan ook weer gedaan...

Mijn schrikbarend lage hoeveelheid aandelen gaan in waarde omlaag, mijn in het vooruitzicht van blinkende weelde onmogelijk makende lage loon gaat niet omhoog, de prijzen wel. Buiten laten de wolken bij het zien van den aanblick der menschheid zware tranen vallen op de inmiddels bevuilde aarde. Tijd voor schoon schip, laat de wolken maar huilen totdat wij verlost zijn van deze depressie.

En dan opeens, een zwart scherm...

:X

Ik zeg wel niet dat ik niks zei, wat jij net zei heb ik niet gezegd. Ik kan namelijk heel goed vloeken.

Wel nu, ik heb wat ik zojuist bovenstaand typ nu voor de 4e maal op mijn nieuwe hdd, welke ik nu twee weken in bezit heb. Ik heb de drivers 10.1, 10.1 hotfix, 10.2, en 10.3 beta gebruikt na verse OS installatie, maar ook na bijvoorbeeld een update tussen deze versies met bijbehorende grove uninstall van drivers waar ik mee startte.

Waarmee kan ik hulp gebruiken?

dingen zoals: disable hdmi audio, non-oc, update gfx driver, manual fan control max, ik weet gewoon niet wat ik gemist heb, of waar ik iets fout heb gedaan.

Hellgate London DX-10 Full Screen: zwart scherm bij laden en alt+tab, window mode geen probleem.
Age of Conan DX-10 Full Screen: zwart scherm bij afsluiten, regelmatig bij alt+tab

Furmark: start app + geen benchmark runnen + sluit app = zwart scherm -.-
start app + geen benchmark runnen = zwart scherm - sluit app
geen benchmark runnen = zwart scherm - sluit app - start app
- sluit app = start app
geen benchmark runnen = zwart scherm

|:(

Hierna heb ik op mijn beide W7 partities nu dezelfde problemen -.-