Beste,
Ik ben bezig met een registratie formulier. Ik laat deze valideren door een Ajax script. Op het moment dat alle gegevens ok worden bevonden, wil ik de bezoeker via header(location..) doorsturen naar de 'registratie ok pagina'. Alleen laadt hij deze pagina in binnen mijn <div> waar ik mijn eventuele foutmeldingen laat zien.
Wat stukjes code:
Script wat het ajax gedeelte verzorgt:
Binnen log en log_res laat het script de eventuele foutmeldingen zien:
Die eventueel worden uitgepoept door dit script:
Nou is dus het probleem: De foutmeldingen werken prima, maar op het moment dat er geen error's meer zijn en ik de gebruiker wil laten doorsturen naar "pietje.html", wordt pietje.html netjes ingeladen binnen de divs log en log_res.
Hoe kan ik binnen deze opstelling het window.event los laten? Of is er een snellere / mooiere oplossing?
Uiteraard heb ik me al ... gezocht op google en allerhande techsites.
Ik ben bezig met een registratie formulier. Ik laat deze valideren door een Ajax script. Op het moment dat alle gegevens ok worden bevonden, wil ik de bezoeker via header(location..) doorsturen naar de 'registratie ok pagina'. Alleen laadt hij deze pagina in binnen mijn <div> waar ik mijn eventuele foutmeldingen laat zien.
Wat stukjes code:
Script wat het ajax gedeelte verzorgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <script type="text/javascript" src="js/mootools.js"></script> <script type="text/javascript"> window.addEvent('domready', function(){ $('aanmelden').addEvent('submit', function(e) { new Event(e).stop(); var log = $('log_res').empty().addClass('ajax-loading'); this.send({ update: log, onComplete: function() { log.removeClass('ajax-loading'); } }); }); }); </script> |
Binnen log en log_res laat het script de eventuele foutmeldingen zien:
code:
1
2
3
4
5
| <p class="contents">Vul in onderstaand formulier de gevraagde gegevens in, en je kunt direct aan de slag.</p><div id="log"> <div id="log_res"> <!-- SPANNER --> </div> </div> |
Die eventueel worden uitgepoept door dit script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| if (user_excist($_POST['emailadres'])==FALSE) { $errors[] = '- Er bestaat al een account op jouw e-mailadres!!'; } if(is_array($errors)) { echo '<p class="error"><b>De volgende fouten zijn gevonden:</b></p>'; while (list($key,$value) = each($errors)) { echo '<span class="error">'.$value.'</span><br />'; } } else { header("location: pietje.html"); |
Nou is dus het probleem: De foutmeldingen werken prima, maar op het moment dat er geen error's meer zijn en ik de gebruiker wil laten doorsturen naar "pietje.html", wordt pietje.html netjes ingeladen binnen de divs log en log_res.
Hoe kan ik binnen deze opstelling het window.event los laten? Of is er een snellere / mooiere oplossing?
Uiteraard heb ik me al ... gezocht op google en allerhande techsites.