Beste mede Tweakers,
Ik/wij zijn nog steeds druk bezig met de webwinkel voor een school project, vorige keer had ik een vraag over repeaters mede dankzij jullie is dat gelukt alleen loop ik nu weer tegen het volgende op.
Hier een klein voorbeeld zoals het nu is er moet nog opmaak worden toegepast:

Maar mijn vraag is als volgt:
Ik heb nu even tijdelijk zoals te zien is op het plaatje 2 listboxen gebruikt om de informatie in op te slaan als ik op het winkelmandje druk.
Maar deze informatie moet ik een cookie komen en vervolgens in het winkelmandje komen tijdelijk.
Nou heb ik het mijn leraar nog gevraagt die kan mij hellaas niet verder helpen, ik heb zelf ook al een dag op google rond gezocht maar niet echt een goed voorbeeld kunnen vinden.
Het is dus de bedoeling dat ik het artikelen tijdelijk in een cookie krijg met Artikel_code, Aantal, Artikel_Prijs
maar nu moet het ook werken dat als ik artikel 1 neem en vervolgens 2 en dan weer 1 dat hij het wel bij elkaar optelt.
Met bovenstaand stuk code heb ik al zitten stoeien maar ik krijg het niet zoals het moet.
Ik/wij zijn nog steeds druk bezig met de webwinkel voor een school project, vorige keer had ik een vraag over repeaters mede dankzij jullie is dat gelukt alleen loop ik nu weer tegen het volgende op.
Hier een klein voorbeeld zoals het nu is er moet nog opmaak worden toegepast:

Maar mijn vraag is als volgt:
Ik heb nu even tijdelijk zoals te zien is op het plaatje 2 listboxen gebruikt om de informatie in op te slaan als ik op het winkelmandje druk.
Maar deze informatie moet ik een cookie komen en vervolgens in het winkelmandje komen tijdelijk.
Nou heb ik het mijn leraar nog gevraagt die kan mij hellaas niet verder helpen, ik heb zelf ook al een dag op google rond gezocht maar niet echt een goed voorbeeld kunnen vinden.
Het is dus de bedoeling dat ik het artikelen tijdelijk in een cookie krijg met Artikel_code, Aantal, Artikel_Prijs
maar nu moet het ook werken dat als ik artikel 1 neem en vervolgens 2 en dan weer 1 dat hij het wel bij elkaar optelt.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| private void AddToShoppingCart(string ProductID) { if (Request.Cookies["ShoppingCart"] == null) { HttpCookie oCookie = new HttpCookie("ShoppingCart"); //Set Cookie to expire in 3 hours oCookie.Expires = DateTime.Now.AddHours(3); oCookie.Value = ProductID.ToString(); Response.Cookies.Add(oCookie); } else { bool bExists = false; char[] sep = { ',' }; HttpCookie oCookie = (HttpCookie)Request.Cookies["ShoppingCart"]; //Set Cookie to expire in 3 hours oCookie.Expires = DateTime.Now.AddHours(3); //Check if Cookie already contain same item string sProdID = oCookie.Value.ToString(); string[] arrCookie = sProdID.Split(sep); for (int i = 0; i < arrCookie.Length; i++) { if (arrCookie[i].Trim() == ProductID.ToString().Trim()) { bExists = true; } } if (!bExists) { if (oCookie.Value.Length == 0) { oCookie.Value = ProductID.ToString(); } else { oCookie.Value = oCookie.Value + "," + ProductID; } } //Add back into the Response Objects. Response.Cookies.Add(oCookie); } } |
Met bovenstaand stuk code heb ik al zitten stoeien maar ik krijg het niet zoals het moet.